Static – Fallout v netradičním balení

  • 4
Postapokalyptické RPG Fallout je mezi hráči obrovsky populární a není proto divu, že se občas někteří vývojáři pokouší o napodobení této hry. O tom, že se nemusí jednat vždy o bezduchý klon, se nás snaží přesvědčit tvůrci titulu Static, kteří do prostředí zdevastovaných Spojených států zasadili svůj příběh o tajemném ovládání mysli.
Static

Už nějakou dobu se objevují různé informace a zvěsti, založené spíše na zbožných přáních a tužbách nežli na seriózních faktech, o přípravě pokračování legendárního postapokalyptického RPG Fallout. Fallout III zatím rozhodně potvrzen není, ale čas od času se objeví zpráva o vývoji jiného RPG, které se touto legendou nechává inspirovat. V lednu jsme vám přinesli informace o vývoji hry Wasteland Wolf, jejíž autoři se falloutovskou inspirací nijak netají, a dnes se podíváme na další kousek, které se výše zmíněné hře podobá. Je jím titul Static připravovaný společností Pinbox Productions, který je rovněž zasazen do postapokalyptického světa, používá podobné dovednosti a vlastnosti, dost možná bude obsahovat "perky", hráčovým průvodcem bude přístroj "BioBuddy" (obdoba známého PipBoye) a i v dalších ohledech bude připomínat Fallout; neměl by však být jeho pouhým klonem. Autoři se podle svých slov inspirovali i dalšími hrami, jako jsou například Metal Gear Solid či Deus Ex.

Děj hry je zasazen do blízké budoucnosti, do doby, kdy je v tajných vojenských laboratořích objevena možnost, jak pomocí zesilovacího přístroje kontrolovat a ovládat lidskou Static mysl. Příběh se bude odehrávat ve Spojených státech zdevastovaných válkou a jeho hlavní postavou bude člověk, který má voperované zařízení "E.M.Brace", pomocí kterého může být částečně ovládána jeho vůle. Nejdůležitější cíl vašeho hrdiny je tedy jasný – osvobodit svoji mysl. Na svých cestách bude moci nabrat do party další postavy, ať už lidské nebo robotické. Lidé a roboti budou tvořit i většinu nepřátel, se kterými se budete muset při svém dobrodružství potýkat. Příběh by měl být zvláštní mimo jiné tím, že do hrdinova chování budou čas od času zasahovat "loutkaři" (lidé ovládající mysl ostatních) a občas se také do jeho mozku vetře nějaká zpráva z neznámého zdroje.

Hra bude zobrazena v izometrickém pohledu, a to tak, že prostředí bude zpracováno ve 2D a modely postav a některých objektů budou zpracovány 3D technologií. Usnadněním pro hráče bude panel s předměty pro rychlé použití, do kterého si budete moci vložit nejčastěji používané zbraně, léky a podobně. Prozkoumávat budete jak interiéry (tj. hlavně různé podzemní bunkry a základny), tak exteriéry, jelikož autoři chtějí do hry vložit co nejvíce volnosti. Zbraní by mělo být méně než třeba ve Falloutu, ale autoři to obhajují větší přehledností, kde každou skupinu zbraní bude reprezentovat několik kousků. Zbraně ale Static nebudou jediným vybavením vašich postav, ale tahat s sebou určitě budete i různé léky/drogy, nástroje, munici, pancéřované oblečení a podobné věcičky. Boje by měly probíhat v reálném čase, ale po vzoru her typu Baldur´s Gate budou obsahovat pauzu.

Zajímavé je, že autoři hry nejsou hnáni jen finančním ziskem, ale na hře pracují jako nezávislý vývojářský tým. To však rozhodně neznamená, že by jejich hra měla být druhořadá – o jejích kvalitách konec konců svědčí i to, že se objevila mezi deseti finalisty soutěže Independent Game Festival konané v březnu tohoto roku. Pokud vás tato hra zaujala, doporučuji vám, abyste si prohlédli naší galerii screenshotů, případně navštívili oficiální stránku hry.


Témata: Fallout, Robot, Zisk