Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uživatelská podpora Steamu posiluje. Nejvíce ji zatěžují refundace

  10:51aktualizováno  10:51
Valve zveřejnilo statistiky týkající se množství požadavků, které dostává technická podpora Steamu. A jsou to vskutku impozantní čísla.

No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Systém uživatelské podpory nejvýznamnějšího digitálního prodejce počítačových her Steam byl vždy pod palbou kritiky. Ve Valve se rozhodli těmto řečem učinit přítrž a notně zapracovali na vylepšení své reputace. Kromě obligátního navýšení počtu pracovních míst v reklamačních odděleních rovněž poodhalili závoj toho, s jakým kvantem žádostí se technická podpora pravidelně potýká. A jsou to rozhodně zajímavá čísla.

Počty požadavků, s nimiž se musí vypořádat technická podpora Steamu každý den....

Počty požadavků, s nimiž se musí vypořádat technická podpora Steamu každý den. Jak vidíte, od února se situace razantně zlepšila.

Každý den obdrží „support“ průměrně 75 tisíc požadavků, z nichž přibližně 50 tisíc tvoří žádosti o vrácení peněz za nevyhovující nákup. Tuto možnost může využít každý, kdo o to zažádá do 14 dnů od provedení platby, pokud samotnou hru nehrál déle než dvě hodiny.

Podle počtu refundací to opravdu vypadá, že se hráči naučili využívat tuto variantu jako náhradu za neexistující demoverze (o čemž jsme psali v souvislosti s titulem Prey tady). Vyřízení takových požadavků trvá většinou něco mezi jednou hodinou a jedním a půl dnem.

Další témata, s nimiž se uživatelé na “helpdesk“ nejčastěji obracejí, jsou problémy s uživatelskými účty a bezpečností (cca 12 tisíc), technická podpora klienta Steamu a jednotlivých her (cca dva tisíce) či komplikace spojené s platbou (cca dva tisíce).

Značka Prey se vrací, zrušené verzi se nepodobá.

Sami vývojáři Prey tvrdí, že refundace na Steamu dokáže plně nahradit výrobu demoverzí.

Stávající situace, kdy v jeden moment čeká na vyřízení průměrně osm tisíc žádostí, je tak vcelku obdivuhodná. Obzvláště když to porovnáme s čísly z počátku roku, kdy jich průměrně bylo přibližně 50 tisíc. Celý graf můžete pravidelně sledovat na této stránce, podle vyjádření Valve by se měla celá situace nadále ještě zlepšovat.

Pokud máte s technickou podporou Steamu nějaké zkušenosti, podělte se o ně v diskusi pod článkem. Musíme zaklepat na dřevo, ale nám se naštěstí podobné problémy zatím vyhýbají.

Autor:


Témata: Steam, Valve


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Další z rubriky

Logitech G Powerplay
Herní myši Logitech G703 a G903 nabíjí přímo podložka. Jaké jsou?

Myš představuje pro hráče zcela zásadní doplněk, jehož pečlivý výběr ovlivňuje ve značné míře nejen herní prožitek, ale na profesionální či poloprofesionální...  celý článek

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.