No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Uživatelská podpora Steamu posiluje. Nejvíce ji zatěžují refundace

  • 8
Valve zveřejnilo statistiky týkající se množství požadavků, které dostává technická podpora Steamu. A jsou to vskutku impozantní čísla.

Systém uživatelské podpory nejvýznamnějšího digitálního prodejce počítačových her Steam byl vždy pod palbou kritiky. Ve Valve se rozhodli těmto řečem učinit přítrž a notně zapracovali na vylepšení své reputace. Kromě obligátního navýšení počtu pracovních míst v reklamačních odděleních rovněž poodhalili závoj toho, s jakým kvantem žádostí se technická podpora pravidelně potýká. A jsou to rozhodně zajímavá čísla.

Počty požadavků, s nimiž se musí vypořádat technická podpora Steamu každý den. Jak vidíte, od února se situace razantně zlepšila.

Každý den obdrží „support“ průměrně 75 tisíc požadavků, z nichž přibližně 50 tisíc tvoří žádosti o vrácení peněz za nevyhovující nákup. Tuto možnost může využít každý, kdo o to zažádá do 14 dnů od provedení platby, pokud samotnou hru nehrál déle než dvě hodiny.

Podle počtu refundací to opravdu vypadá, že se hráči naučili využívat tuto variantu jako náhradu za neexistující demoverze (o čemž jsme psali v souvislosti s titulem Prey tady). Vyřízení takových požadavků trvá většinou něco mezi jednou hodinou a jedním a půl dnem.

Další témata, s nimiž se uživatelé na “helpdesk“ nejčastěji obracejí, jsou problémy s uživatelskými účty a bezpečností (cca 12 tisíc), technická podpora klienta Steamu a jednotlivých her (cca dva tisíce) či komplikace spojené s platbou (cca dva tisíce).

Sami vývojáři Prey tvrdí, že refundace na Steamu dokáže plně nahradit výrobu demoverzí.

Stávající situace, kdy v jeden moment čeká na vyřízení průměrně osm tisíc žádostí, je tak vcelku obdivuhodná. Obzvláště když to porovnáme s čísly z počátku roku, kdy jich průměrně bylo přibližně 50 tisíc. Celý graf můžete pravidelně sledovat na této stránce, podle vyjádření Valve by se měla celá situace nadále ještě zlepšovat.

Pokud máte s technickou podporou Steamu nějaké zkušenosti, podělte se o ně v diskusi pod článkem. Musíme zaklepat na dřevo, ale nám se naštěstí podobné problémy zatím vyhýbají.


Témata: Steam, Valve