My bychom vám tu konzoli raději vrátili. Prototyp Steamboxu, ilustrační fotografie

My bychom vám tu konzoli raději vrátili. Prototyp Steamboxu, ilustrační fotografie

Naše zákaznická podpora je špatná, přiznává Steam. Ale pracuje na ní

  • 3
Není to poprvé, co společnost Valve uznala problémy se svou zákaznickou podporou Steamu. Tentokrát však řešení již není jen v teoretické koncepční fázi. Firma je uvádí do provozu, ale výsledky ještě nejsou znát.

Čekací doba na vyřešení problému se v posledním roce zhoršila, přiznal Erik Johnson z Valve v rozhovoru pro americký server Kotaku. „Před několika týdny to dosáhlo vrcholu a teď se to začíná zlepšovat,“ řekl Johnson.

Na nápravě situace pracují a krokem směrem k lepší uživatelské podpoře bylo zavedení reklamací, díky kterým lze hry do čtrnácti dnů vrátit (čtěte více).

„Druhý problém je spojený se softwarem a je to řešení zabezpečení a krádeží účtu. Vylepšujeme proto mobilní aplikace a řešíme dvoufázové ověřování identity,“ tvrdí Johnson.

Systém také zatěžuje veliké množství mikrotransakcí spojených například s hrami přímo od Valve, tedy Counter-Strikem, Team Fortress 2 i DOTA 2.

„Možnost vyměňovat a prodávat předměty přímo na tržišti pro uživatelskou podporu vytváří další zátěž. Takže jsou to všechno věci, které si způsobujeme sami,“ přiznává Johnson.

Vývojáři se pokoušeli řešit situaci spoluprací s externími společnostmi. To se však příliš neosvědčilo.

„Když jdete za další firmou, která poskytuje zákaznickou podporu, chtějí vám prodat způsob, jak omezit počet lidí čekajících na reakci. Nejsou ale příliš dobří v prodávání řešení těch problémů,“ popisuje Johson.

Jejich nápady by prý vedly ke snaze odradit zákazníky od žádostí o pomoc.

Valve si proto lidi musí vycvičit, aby podpora splňovala standardy firmy. „Ještě tam nejsme, ale interně se to zlepšuje. Jen to zatím není vidět na podpoře uživatelů. Do cílové rovinky ale dojdeme,“ slibuje Johson. Situace by se prý viditelně měla zlepšit již do letošních Vánoc.


Témata: Steam, Valve