Steel Diver nabídne pilotování ponorky i torpédové bitvy
Steel Diver
Platforma: DS
Výrobce:
Nintendo
- Zábavné ovládání ponorky
- Dobré nápady
- Příliš krátké
Zábavná kombinace akce a hraní na postřeh, která dokazuje, že se s ponorkami dá vymyslet i něco jiného než jen nudné a složité simulátory.
Steel Diver
Hlavní deviza hry tkví v originálním pilotování ponorky. Zatímco na horním displeji sledujeme dění, na tom dolním pomocí dotykového pera pilotujeme stroj. Mimochodem, zapnuté prostorové 3D vypadá velmi hezky a nepůsobí ani při hraní nijak rušivě.
U nejjednodušší ponorky pohyb obstarávají posuvníky určující rychlost a ponor, u dalších dvou typů je ještě kolo určující sklon. Řízení ponorky je těžkopádné, ale velmi zábavné.
Před torpédy ochrání maskování, ale jen do doby, než jeho používáním spotřebujeme veškerý dostupný vzduch. Ten doplníme, stejně jako životy, vynořením na hladinu.
Některé zásahy torpédem, minou, či pouhé špatné pilotování rozezní alarm, přičemž na spodní obrazovce začne vnikat do ponorky voda. V takovém okamžiku se stává ponorka neovladatelnou až do okamžiku, než dotykovým perem místo svaříme. Nápad je to jednoduchý, ale výborně buduje atmosféru. Alarm se totiž obvykle rozezní ve vypjatých situacích, kdy provádíme složitý manévr, nebo když jsme pod palbou.
Žánrově hra osciluje někde na pomezí akční hry a hry na postřeh. Ať už je cíl mise jakýkoliv, vždy se musíme s ponorkou dopravit z jednoho konce mapy na druhý. Když už zvládneme ovládání, další nástrahy představují jiné ponorky, lodě, ale i nastražené miny a vodní proudy. Často si musíme torpédem uvolnit cestu a vymyslet ten správný trik pro postup vpřed. Neočekávejte žádné mozek drásající hádanky, je to spíš o zapojení důvtipu. Proti nám hraje i časový limit přidělený ke každé misi.
Po úspěšném splnění mise následuje minihra, kdy vysuneme periskop a torpédy potápíme lodě. V případě úspěchu si zpřístupňujeme různé obtisky, kterými si (vždy jedním) vylepšíme ponorku. Každý obtisk nabízí jinou výhodu, například sníží obdržená zranění nebo prodlouží čas mise. Poslední zpestření představuje tahová strategická hra, která nám ale k srdci nijak nepřirostla.
Největší problém hry spočívá v její délce. Hra nabízí pouhých sedm misí, přičemž k otevření posledních dvou musíme všechny předchozí dokončit za všechny tři typy ponorek. Pokud misi jednou dokončíte, při dalším hraní se na obrazovce zobrazuje virtuální já toho, kdo misi pokořil v nejlepším čase. Alespoň něco.
Ale i s tímto laciným trikem, který uměle prodlužuje herní dobu, nám statistiky ukazují zhruba 5 hodin hraní. A to je za hru, prodávající se za plnou cenu trochu málo. Na druhou stranu jde o titul, který patří do první vlny her pro 3DS, což dává naději, že cena by mohla časem padnout. A v takovém případě vám Steeldiver rádi doporučíme.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...