Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Steel of Haste - ve stylu Šíleného Maxe

  12:00aktualizováno  21. srpna 6:51
Země byla zničena jadernou katastrofou. Když radiace mírně opadla, lidé se stáhli do měst. Začala doba temna. O nadvládou nad světem bojují tři motorizované klany. Komu se podaří se svými ozbrojenými auty zničit nepřítele? Budete to vy? Ve hře kombinující napínavý příběh a neméně zajímavé závodění, to bude stát za pokus.

Steel of Haste

Stejně jako před pár lety proběhla renesance žánru RPG a dnes prvky převzaté z těchto her nalezneme téměř všude, zdá se, že se nyní vstupujeme do zlatého věku nejrůznějších autíčkových titulů. A to ať už jde o realitě se blížící záležitosti jako Colin McRae Rally 3 nebo TOCA Race Driver či arkádovitější počiny v podání klasiky Need for Speed či velice nadějně vyhlížejících Bandits, hry ve stylu slavné automobilově-bojové Interstate. Do stejné kategorie jako posledně dva zmiňované kousky, patří i Steel od Haste, titul do jehož neútulné, z nejrůznějšího šrotu svařené kabiny, usedneme dnes. Ne, rozhodně tím nemyslíme, že by šlo o nějakou odpornou hru s nekvalitní grafikou, ale stroje, s nimiž se vydáme dobýt slávu, jezdí v době, v níž na světě již žádná renomovaná automobilka neexistuje.

Naše planeta je totiž po jaderné katastrofě v troskách. Po letech balancování na ostří nože, kdy mohla jakákoli další ekologická havárie způsobit totální kolaps, již tak živořícího ekosystému, se zdá, že se Země stává zase obyvatelnou. Hrstky přeživších se začínají pomalu stěhovat do ruin starých měst. Extrémní radiace z předešlých let, jež stále na některých místech přetrvává, se však na lidstvu nemohla nepodepsat. A tak se stejně zmutovaní jednici spojili do Steel of Haste klanů. Nejmocnější jsou tři. Vlci, lovci přicházející z jihozápadu, Krysy, chytří a velice odolní zloději ze severu a nakonec Škorpióni, osamělí a obávaní bojovníci z jihovýchodu. V čele všech klanů stojí předáci a nad nimi drží otěže světa pevně v rukou Monarcha, člověk jenž rozhoduje o bytí a nabytí obyvatel Země. Lidé zažívají temné časy, jež si v ničem nezadají se středověkem. Jen meče a sekery nahradily brokovnice se samopaly a koně, vystřídala auta, složená ze všeho, co se dá najít.

Tyto stroje jsou, spolu s příběhem, alfou a omegou celé hry. Kdo chce získat slávu a moc, účastní se motorizovaných soubojů mezi jednotlivými klany. Největší motivaci má však Angel, Monarchův syn a hlavní hrdina Steel of Haste. Pro něj je totiž vítězství nebo prohra v závodě otázkou života a smrti. Stejně jako mají členové klanů jinou mentalitu a tělesnou stavbu, jsou odlišné i jejich vozy. Vlci disponují masivními, těžkými, ale velmi odolnými auty. Krysy řídí středně těžká a jak jim jejich zkušenosti velí, rozumně odolná vozidla. Škorpióni pak sázejí na rychlost, obratnost a minimální pancéřování. Žádný zkušený bijec se však do arény nevrhne jen ze základním modelem složeným někde v protiatomovém krytu. Svůj stroj je potřeba stále zdokonalovat. Ale kde na to vzít peníze? Samozřejmě z vyhraných závodů. Pak už je cesta k novým rámům zvyšujícím odolnost, motorům přidávající tak důležitý výkon a samozřejmě nepostradatelným zbraním, otevřená.

Steel of Haste

Jak jsme již řekli, kromě závodění s ozbrojenými auty je nosnou části hry příběh. Ten pojí dohromady režim kariéry, v němž si užijeme všechny strasti, jaké postapokalyptický život Monarchova syna přináší. Dojde prý i na lásku a zradu. Autoři děj hry zatím příliš nerozvádějí, takže se necháme překvapit. Kromě kariéry si pak zajezdíme pouze v samostatném závodě a také nepostradatelném multiplayeru, jež by mohl být v případě Steel of Haste opravdu zábavný. Záleží však především na designu tratí a vyváženosti sil jednotlivých automobilů. Velkou roli ale hraje také technické zpracování. Na tom si, spolu se slušným fyzikálním modelem, prý dávají vývojáři mimořádně záležet. Bohužel nikde nezmiňují jakoukoli možnost vizuálního poškození aut, což je u hry tohoto typu škoda. Přeci jen odlétávající kusy nepřátelského stroje člověka potěší. Screenshoty ani video však implementaci deformovatelných karoserií nenasvědčují. Pokud všechno půjde podle plánu, měli bychom pravdu zjistit už záhy. Hra by měla být hotova koncem tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.