Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Stereoskopické 3D je lepší než 2D, tvrdí šéf velké herní společnosti

  • 7
Sledovat věci ve 3D je pro lidi přirozené, zamýšlí se Satoru Iwata, prezident herní společnosti Nintendo. Dodává, že technologii prostorového zobrazení bez brýlí chtějí u svých produktů používat i nadále.

Nintendo

Nintendo v roce 2006 vydalo konzoli Wii, založenou na pohybovém ovládání. Sklidila ohromný úspěch zejména mezi nehráči. Letos vyjde nástupce Wii U.

"Stereoskopický 3D efekt má mnohem větší dopad na grafiku a její hloubku, jakou 2D zobrazení nemá. Takže bych obecně řekl, že 3D je lepší než 2D," řekl Iwata v rozhovoru pro server The Independent.

Vzápětí ovšem dodává, že stereoskopické zobrazení nepovažuje za klíčovou funkci budoucích konzolí od Nintenda.

"Pravděpodobně zůstaneme u 3D jen jako u jednoho z vedlejších prvků u našich konzolí."

3D efekt bez brýlí

Nintendo 3DS

Iwata tak obhajuje použití stereoskopického 3D zobrazení u herní konzole Nintendo 3DS, která se v Evropě začala prodávat v březnu 2011. Ačkoliv 3DS nabídlo 3D efekt bez nutnosti použít speciální brýle, hráči jsou většinou vděčni, že lze tento prostorový efekt vypnout.

Prodeje konzole nebyly dobré, pomohlo až její citelné zlevnění. Celosvětově se zatím prodalo přes 19 milionů kusů 3DS.