Sněží a je zima jakou už dlouho nikdo nepamatuje. Najednou ve stínu pod mostem vidíte postavu. Postavu v černém plášti a cylindru. Ale co se to děje? Ta postava za sebou něco táhne, co to jen může být? Po bližším zkoumání zjistíte, že jde o tělo! Rozeběhnete se za postavou, bohužel však příliš pozdě. Zmizela kdesi ve stínech křivolakých uliček. To je zase den, pomyslela si Victorie McPherson. Další z nudných dní v kanceláři. Připadám si díky té administrativě jako kancelářská krysa a ne agentka FBI. Kdyby tu alespoň někdo byl... Ale blíží se Vánoce a většina lidí si vzala dovolenou. Z nic nedělání mne však vytrhne zazvonění telefonu. Máme další vraždu od našeho známého, ozve se z něj, přijeď na místo činu. To už je pátá oběť, bože, to snad nikdy neskončí. Skočím ještě pro pár kafí, určitě se kolegům budou na místě hodit. A nejenom jim, potřebuju se pořádně probrat. Usedám do auta a vydávám se na místo činu. U dveří vidím pochůzkáře, který asi objevil oběť. Půjdu si s ním trošku popovídat. Lačně se vrhá po kafi. Dozvídám se, že oběť opravdu našel on, a hned zavolal Millera, aby to prozkoumal, vzápětí po něm dorazila i Claire. Hehe, to se divím, ti dva se nemůžou vystát. Ale, pochůzkář mi pověděl, že to Miller opět nezvládl. To je už druhý případ, kdy to nevydržel a pozvracel co mohl. No nic, půjdu se za nimi podívat.
"Rozeběhnete se za postavou, bohužel však příliš pozdě. Zmizela kdesi ve stínech křivolakých uliček."
Uff, to je ale strašidelný a temný dům. Kdo tu mohl přebývat? Jdu po schodech nahoru a vidím Millera, jak se opírá o lednici a zvrací. Ale ale Millere, snad to není z Claire? Nabídnu mu kafe, které milerád přijme. Prohodí pár nehezkých slov na adresu Claire, ale to by nebyl on, kdyby to neudělal. „To je to místo činu tak hrozné?“ ptám se. „Uvidíš sama“, odpovídá. Dá mi do ruky foťák, abych pořídila snímky z místa činu a okolí. No půjdu se tu porozhlédnout. Zamířím ke koupelně, kde má být oběť a Claire. Bohužel Claire si asi myslí, že jsem nějaká podřadná agentka a nenechá mě vyšetřovat na místě činu. Místo toho mi dá pomůcky z tašky s doporučením, abych obešla okolí, vše vyfotila a sebrala důkazní materiál. No dobře, co nadělám. Skvrny krve, nápisy na zdech, našla jsem toho docela hodně. Uložím vše do kufříku a jdu zpět za Claire. Konečně mě pustí na místo činu. Postava ve vaně má zakrytý obličej. Udělám pár fotek. Po nafocení mi řekne, abych té oběti sundala látku z obličeje. BOŽE! Tak mladá dívka. A toho tetování. Asi musela milovat bolest, protože jizvy jsou patrné na všech částech těla. Znovu udělám pár fotek. Claire mi oznámí, že vše zpracuje v laboratoři a podá mi pak zprávu. Prozatím máme hotovo. Jdu zpět za Millerem a vyrážíme ke schodišti. Co se to však děje? Aaaaaaaaa, málem jsem se zabila! Schody se propadly a zřítily. Naštěstí mne Miller pohotově zachytil. Budu muset najít jinou cestu ven. Takto začíná příběh Still Life od Microids, tvůrců Syberie. Engine hry je Syberii velmi podobný, trošku však vylepšený. Jedná se o klasickou point&click adventuru, takže se můžete těšit na prozkoumávání okolí, řešení hádanek a kombinaci předmětů. Ovládání je klasické jako u mnoha adventur, čili pokud chcete někam jít, kliknete oním směrem, v případě dvojkliku popoběhnete. Pokud chcete něco sebrat, objeví se ruka, naopak pro prozkoumání se objeví lupa. Inventář volíte druhým tlačítkem myši, kde můžete předměty libovolně prohlížet, ale například i přibližovat či oddalovat. Grafická stránka hry je opravdu vydařená, zvuková kulisa nikterak nezaostává. Dialogy probíhají postupně, bohužel se nedají odklikávat, ale nechme se překvapit, jak to bude vypadat v plné hře. Při dialogu vybíráte oběma tlačítky myši, buďto pro pokračování v daném tématu, druhým pak téma změníte. Hra má jedinečnou ponurou atmosféru, přirovnání bych našla u hry Post Mortem."Jedná se o klasickou point&click adventuru, takže se můžete těšit na prozkoumávání okolí, řešení hádanek a kombinaci předmětů."
Hra by se měla odehrávat ve dvou časových liniích. Jednou z nich je současné Chicago, druhou pak Praha 20tých let minulého století, kam se podíváte jako dědeček Victorie, který řešil velmi podobný případ, jako řeší Victorie dnes. Bohužel na konci dema uvidíme, že jeho vyšetřování přineslo pár zádrhelů a byl tajemným vrahem uvězněn. Jak to dopadne s jeho osudem? A podaří se Victorii vypátrat vraha? Na tyto otázky si odpovědi budeme moci položit v létě letošního roku. Příznivci adventur se jistě mohou těšit na jedinečné herní zážitky, které navíc umocní to, že hra u nás bude vydána kompletně otitulkovaná, takže Vám neuniknou žádné detaily. Osobně se velmi těším. Než hra vyjde, můžete si zahrát demo, mrknout na videa, nebo se podívat na screenshoty ze hry. Index očekávání 8/10