Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stranglehold - Max Payne podle Johna Woo

  12:00aktualizováno  26. března 11:18
Pro herní průmysl může být ctí, když se v něm angažuje hollywoodská hvězda. Tou režisér John Woo bezesporu je a chce svůj um předvést v tvrdé akci na způsob Maxe Payna s nextgen technologiemi. Podle všeho to vypadá na úspěch.

Stranglehold Aby se proslulí filmaři podíleli přímo na samotném herním vývoji, nebylo donedávna příliš zvykem. Jenže peníze videoherního businessu časem přilákají každého správného obchodníka, možnosti interakce pak i pokrokové umělce. Není tomu tak dávno, co si Vin Diesel založil vlastní herní firmičku Tigon Games, s jejíž nezanedbatelnou pomocí vznikl parádní titul Chronicles of Riddick. Ještě před Dieselem oznámil vstup do našeho oblíbeného odvětví i proslulý režisér John Woo. Psal se rok 2003, kdy natěšenému počítačovému publiku představil společnost Tiger Hill Entertainment. Ta sice postupně vyšuměla, což se naštěstí nestalo jejímu vlajkovému titulu Stranglehold, který si pod svá křídla vzal Midway i se všemi hlavními aktéry případného úspěchy a má s ním logicky velké plány.

Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu

Stranglehold navazuje na kultovní snímek Johna Woo – Hard Boiled – proslavený především brutálními a neuvěřitelně šťavnatými přestřelkami. Vrátí se oblíbený hlavní hrdina, inspektor Tequila i jeho představitel Chow Yun-Fat,Stranglehold bez něhož by role nebyla ani z poloviny tím, čím byla a být má. Scénáristé nás zavedou do typického noir světa ne nepodobného dnes již legendárnímu Maxi Paynovi. Od něj Stranglehold opisuje možná až příliš nápadně, jelikož nejen příběh, který by měl být emočně velmi vypjatý, nikoliv však kdovíjak originální, nese významné znaky podobnosti. Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu, kde jí z dosud neznámých důvodů vězní ruský mafián. Milý inspektor Tequila se tak dostane do nezáviděníhodného morálního rozklížení, kdy pro něj nebude zrovna jednoduché zůstat dobrým policistou a milujícím manželem zároveň. Časem se proto nevyhnete postupům, které by vaši nadřízení zřejmě neodklepli. Z dostupných informací vyplývá, že půjde o celkem lineární záležitost, až na výjimky tedy nečekejte široké rozhodovací pravomoci jako třeba v Knights of the Old Republic. Ostatně Stranglegold není RPGčkem, nýbrž čistokrevnou akcí.

Stranglehold John Woo si v Hollywoodu udělal jméno především svým perfekcionismem v akčních scénách, o nichž všeobecně platí, že si je málokdo dovede představit ještě efektnější. Stejný přístup chce režisér a nyní i herní designér zvolit i v případě Stranglehold. Nabídne jednoduchý, vyvážený a především silně strhující zážitek okořeněný vším, co se John za dlouhá léta své praxe naučil. Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Od vydání druhého Maxe už ale uplynulo něco vody, čehož si je Midway dobře vědom a tasí proto mnohem širší arzenál, a to jak zbraňový, tak především pohybový. Základem kupodivu bude zpomalování času, které nabídne dostatek příležitostí k vykonávání gymnasticko-akrobatických parádiček v čele s letmým střílením ve skoku, sjíždění zábradlí, pohupování se na lustrech atd. Jednoduše každý designérský prvek bude mít své opodstatnění a je jen na hráčích, zda se ho rozhodnou využít či nikoliv. Levely mají být koncipovány tak, aby se na sebe jednotlivé triky Stranglehold daly postupně nabalovat, což z nich při troše umu udělá úctyhodné sekvence, které bychom si pak měli vychutnávat v replayích. Vedle interiérů jako je bar, skladiště, hotelový vestibul, ale i venkovních prostor, kupříkladu pulzující tržiště. Každé prostředí nabídne svá specifika a budete-li si chtít hru skutečně užít, vyplatí se je naučit. Hlavně proto se tvůrci domnívají, že nezůstanete u jednoho projití hrou, ale v rámci vylepšování se zkusíte další efektní kousky.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé. Přesto o něm neví prakticky nic, ovšem je pravda, že služba Live u konzole X-BOX 360, na níž se hra také vyvíjí, klade na vývojáře značné nároky, čímž pádem máme důvod k optimistickým prognózám. Ony totiž skvělé přestřelky, pokud se nic nepokazí, snad ani nemohou dopadnout jinak než výborně a možnost vyklepnout v nich pár kámošů se vždycky cení.

Stranglehold Rozpočet Strangleholdu musí být zřejmě velmi nafouknutý, což svědčí o velkých nadějích, které do tohoto projektu Midway vkládá. Z čeho tak soudíme? Inu, autoři si neváhali licencovat zřejmě nejpokročilejší grafický engine dneška – Unreal 3.0, a aby toho náhodou nebylo málo, vytáhli z kapsy i pár dolarů na fyzikální nástroj jménem Havoc, na jehož základě vznikla technologie „Masive Destructibility“ umožňující zničení v podstatě všeho, na co ve hře narazíte. Zrovna těmto marketingovým řečem bychom nepřikládali valnou váhu, protože už jsme je slyšeli několikrát a ještě nikdy nešlo rozsekat úplně všechno. Na druhou stranu, Stranhlehold klidně může nastavit novou laťku, i když o dokonalé naplnění slibu zřejmě nepůjde.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé.

Stranglehold působí v první řadě velice svěže, i když jeho příběh mnoho světla nepobral. Tak nějak ale cítíme, že se bude hrát moc příjemně. Má v tom prsty zajímavý trailer i vzpomínky na Maxe Payna, jehož intenzivní zábava nás spolehlivě pohltila. A když nám někdo řekne, že Stranglehold bude ještě mnohem lepší, příjemně nás svrbí prsty. Snad půjde o krásný dáreček pod stromeček, jak je slibováno.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: Umělec

Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Hobo: Tough Life

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na...

Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Call of Duty: WWII

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více...

Pouliční demonstrace jako zábava? Hrajeme Riot: Civil Unrest

RIOT - Civil Unrest

Originální realtimová strategie z prostředí pouličních protestů má veliký potenciál, bohužel však naráží na nepovedené...

"2018", rok kdy se stanu maminkou!
"2018", rok kdy se stanu maminkou!

Deníček mladé maminky, která popisuje, jaké to je stát se maminkou.

Najdete na iDNES.cz