Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simulátor americké armády školí, jak se chovat při střelbě ve škole

aktualizováno 
Ještě před pár lety se počítačové hry považovaly jako jednu z možných příčin střelby na školách, dnes se naopak používají při prevenci.

Střelba ve školách představuje ve Spojených státech opravdu velký problém. Podle Wikipedie se za posledních 7 let stalo celkem 136 takových událostí a zemřelo při nich 205 lidí.

Výukový program EDGE

Úlohou učitele je především zabránit panice.

Předcházet podobným útokům je prakticky nemožné. Proto se Americká armáda ve spolupráci s Ministerstvem vnitřní bezpečnosti alespoň snaží školit učitele, jak postupovat v případech, kdy k tomu skutečně dojde. A to pomocí software, který na první pohled vypadá jako počítačová hra.

EDGE (Enhanced Dynamic Geo-Social Environment), byl původně navržen pro záchranné složky, jako jsou hasiči nebo policisté, aby sloužil jako trenažér zásahu v hořících budovách nebo veřejných prostorách napadených teroristy. „Čím více máte zkušeností, tím lepší jsou vaše šance na přežití,“ řekla magazínu Gizmodo vedoucí celého projektu Tamara Griffith.

Výukový program EDGE

Program EDGE jinak slouží především k výuce záchranných složek.

Rozšířit software o simulaci střelby ve školách už pak nebyl větší problém. I když se autoři vehementně brání označení hra, porovnání s klasickými střílečkami se stejně nejde vyhnout. Na první pohled totiž EDGE vypadá jako pár let stará variace na Counter-Strike.

Na výběr jsou tři role. Učitel má za úkol uklidnit panikařící studenty a ochránit jejich život za každou cenu. Střelec má zbraň a může se volně pohybovat, jak se mu zamane, zatímco policista se samozřejmě snaží útočníka zneškodnit. Cílem simulace je především ukázat učitelům různé scénáře a vštěpit jim základní taktiku, aby v případě, že k něčemu takovému opravdu dojde, mohli jednat automaticky. Zamknout dveře, nepřibližovat se k oknům, seřadit studenty ke zdem a rychle najít nějaké předměty, které je možné použít jako barikádu.

Titul není volně k dispozici pro každého, takže šance, že si jej vyzkoušíte v Evropě je minimální. Doufejme, že ho ani nikdy nebudeme potřebovat.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

The Quiet Man by chtěl oživit žánr hraných interaktivních filmů

The Quiet Man

Vývojáři chystané hry The Quiet Man slibují filmovou akci s pohlcujícím příběhem, skvělými hereckými výkony a...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....



Najdete na iDNES.cz