Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Strifeshadow - tak trochu jiná RTS

  12:00aktualizováno  9:50
To, že se Strifeshadow snaží vyčlenit z nekonečné řady realtimových strategií, asi nemůže nikoho překvapit. To, jak se to snaží udělat, už by vás však překvapit mohlo. Na tomto místě vám prozradím jen to, že je to mixováním klasických a novátorských prvků tohoto žánru, což není nikdy k zahození.

Strifeshadow

Být herním vývojářem asi není poslední dobou žádný med. Všichni se stále snaží vytvořit něco extrovního, něco, co tu ještě nebylo, nebo minimálně něco, co by všem potenciálním kupcům vyrazilo dech. Vezmeme-li v potaz omezení žánrů, vezmeme-li v potaz i všechno to, co už vyšlo, nezbývá než se divit, že ještě pořád zbývá nějaký prostor, do nějž se mohou vývojáři se svými snahami o originalitu pokusit vklínit. O nějaký takový podobný husarský kousek se právě pokouší firma Ethermoon Entertainment se svým připravovaným RTS Strifeshadow, od kterého můžeme čekat zhruba něco takového, co si popíšeme na následujících řádcích.

Proto, aby svou hrou zaujali co největší herní publikum, rozhodli se autoři implementovat do své hry jak prvky, které v tomto žánru přežívají už roky, tak i nějaké ty novoty, které byste jinde hledali těžko. Jedině tímto mixem, který navíc musí být přesně vyvážený, totiž můžete doufat v nějaký ten komerční úspěch. Lidé z Ethermoonu se rozhodli jít tou cestou, kdy se největší úsilí napřelo v první řadě do vytvoření velkého množství multiplayerových voleb a v řadě druhé do hratelnosti, která by v co nejvyšší přijatelné míře upřednostňovala Strifeshadow akci před taktickým plánováním. Je tedy evidentní, že na singleplayer můžeme zatím v klidu zapomenout, minimálně tedy v první fázi vydání hry. Možná, že později dojde i na kampaně pro jednoho hráče, ale ruku do ohně bych za to nedala.

Abychom se tedy dostali k nějakým konkrétnostem, tak vězte, že ve Strifeshadow budete mít možnost hrát se třiceti naprosto odlišnými jednotkami a hlavně za tři naprosto odlišné rasy - The Accursed, Dark Elves a Sylvans. Každá z ras přitom bude disponovat nejen vlastními budovami a jednotkami se specifickým designem, ale třeba i pastmi či sadou kouzel. Některé jednotky je dále možné mezi sebou kombinovat a vytvářet tak jejich silnější varianty. Zvláštností je i to, že se všechny jednotky nevyrábějí jen v budovách, ale mohou je vytvářet i jednotky jiné, magické. Každá z ras má pochopitelně výhody i nevýhody, které ostatní nemají, takže hraní za každou z nich by mělo být ojedinělou zkušeností. Podstata hry ovšem bude stejná, jako jsme u RTS běžně zvyklí. Čeká vás klasické shromažďování surovin, stavba základny i dalších přilehlých budov, vyrábění jednotek a v neposlední řadě pochopitelně i boj. Zatímco v jiných hrách ovšem strávíte přípravou na boj více času než bojem samotným, Strifeshadow Strifeshadow se pokusí nastolit poměr přesně opačný - mnohem víc času byste tedy měli trávit v bitkách než při jejich plánování.

Autoři na to jsou jinak i co se týče tutorialu. Namísto toho, abyste se na singlových misích učili, jak co funguje a jak se co ovládá, a pak vyzbrojeni dostatečným množstvím zkušeností vkročili do multiplayeru, čeká vás tady poněkud jiný přístup. Tréninkové hraní bude nahrazeno sledováním instruktážních videí, na nichž jsou zachyceny okomentované části hry, podle kterých byste měli všechny zákonitosti hry pochopit. Jejich délka by se měla pohybovat někde kolem půl hodiny.

Pokud tedy uvažujete o tom, že se do onlinového klání zapojíte také, jistě vás potěší zpráva, že podle všeho to se Strifeshadow vypadá tak, že je hra dokončena a čeká se jen na oznámení oficiálního data vydání.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.