Strifeshadow - tak trochu jiná RTS

  • 3
To, že se Strifeshadow snaží vyčlenit z nekonečné řady realtimových strategií, asi nemůže nikoho překvapit. To, jak se to snaží udělat, už by vás však překvapit mohlo. Na tomto místě vám prozradím jen to, že je to mixováním klasických a novátorských prvků tohoto žánru, což není nikdy k zahození.
Strifeshadow

Být herním vývojářem asi není poslední dobou žádný med. Všichni se stále snaží vytvořit něco extrovního, něco, co tu ještě nebylo, nebo minimálně něco, co by všem potenciálním kupcům vyrazilo dech. Vezmeme-li v potaz omezení žánrů, vezmeme-li v potaz i všechno to, co už vyšlo, nezbývá než se divit, že ještě pořád zbývá nějaký prostor, do nějž se mohou vývojáři se svými snahami o originalitu pokusit vklínit. O nějaký takový podobný husarský kousek se právě pokouší firma Ethermoon Entertainment se svým připravovaným RTS Strifeshadow, od kterého můžeme čekat zhruba něco takového, co si popíšeme na následujících řádcích.

Proto, aby svou hrou zaujali co největší herní publikum, rozhodli se autoři implementovat do své hry jak prvky, které v tomto žánru přežívají už roky, tak i nějaké ty novoty, které byste jinde hledali těžko. Jedině tímto mixem, který navíc musí být přesně vyvážený, totiž můžete doufat v nějaký ten komerční úspěch. Lidé z Ethermoonu se rozhodli jít tou cestou, kdy se největší úsilí napřelo v první řadě do vytvoření velkého množství multiplayerových voleb a v řadě druhé do hratelnosti, která by v co nejvyšší přijatelné míře upřednostňovala Strifeshadow akci před taktickým plánováním. Je tedy evidentní, že na singleplayer můžeme zatím v klidu zapomenout, minimálně tedy v první fázi vydání hry. Možná, že později dojde i na kampaně pro jednoho hráče, ale ruku do ohně bych za to nedala.

Abychom se tedy dostali k nějakým konkrétnostem, tak vězte, že ve Strifeshadow budete mít možnost hrát se třiceti naprosto odlišnými jednotkami a hlavně za tři naprosto odlišné rasy - The Accursed, Dark Elves a Sylvans. Každá z ras přitom bude disponovat nejen vlastními budovami a jednotkami se specifickým designem, ale třeba i pastmi či sadou kouzel. Některé jednotky je dále možné mezi sebou kombinovat a vytvářet tak jejich silnější varianty. Zvláštností je i to, že se všechny jednotky nevyrábějí jen v budovách, ale mohou je vytvářet i jednotky jiné, magické. Každá z ras má pochopitelně výhody i nevýhody, které ostatní nemají, takže hraní za každou z nich by mělo být ojedinělou zkušeností. Podstata hry ovšem bude stejná, jako jsme u RTS běžně zvyklí. Čeká vás klasické shromažďování surovin, stavba základny i dalších přilehlých budov, vyrábění jednotek a v neposlední řadě pochopitelně i boj. Zatímco v jiných hrách ovšem strávíte přípravou na boj více času než bojem samotným, Strifeshadow Strifeshadow se pokusí nastolit poměr přesně opačný - mnohem víc času byste tedy měli trávit v bitkách než při jejich plánování.

Autoři na to jsou jinak i co se týče tutorialu. Namísto toho, abyste se na singlových misích učili, jak co funguje a jak se co ovládá, a pak vyzbrojeni dostatečným množstvím zkušeností vkročili do multiplayeru, čeká vás tady poněkud jiný přístup. Tréninkové hraní bude nahrazeno sledováním instruktážních videí, na nichž jsou zachyceny okomentované části hry, podle kterých byste měli všechny zákonitosti hry pochopit. Jejich délka by se měla pohybovat někde kolem půl hodiny.

Pokud tedy uvažujete o tom, že se do onlinového klání zapojíte také, jistě vás potěší zpráva, že podle všeho to se Strifeshadow vypadá tak, že je hra dokončena a čeká se jen na oznámení oficiálního data vydání.


Témata: bitka