Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Strifeshadow: Tournament Edition

  12:00aktualizováno  31. července 3:47
Realtimových strategií, které nabízejí kromě hry proti počítači i multiplayer, je mnoho. Nyní se na vás ale chystá i RTS, kterou bude možné hrát pouze po síti. Protože se však připravuje i vydání s misemi pro singleplayer, nebude na škodu zjistit, co nás v této hře čeká.

StrifeshadowStejně jako mnohé jiné žánry, i realtimové strategie v současné době řeší problém, jak se vyrovnat se svým vlastním úspěchem. To se může zdát být protimluv, ale bohužel to je trpká skutečnost. Realtimové strategie se záhy po svém vzniku vyhouply na přední místa žebříčků oblíbenosti, což s sebou jako důsledek přineslo jejich přemnožení. Zároveň ale s růstem kvantity začala upadat kvalita a originalita. Tyto potíže potkaly před časem například i 3D akční hry, těm se ale naštěstí podařilo krizi překonat pomocí "deunifikace" herních systémů. To znamená, že se hry od sebe začaly nápadně lišit, a na tentýž recept nyní vsázejí i RTS. Nedivme se tedy, až se v nejbližší době začneme poměrně často setkávat s RTS s výraznými prvky akce, adventur, nebo... Kdo ví, co všechno si na nás tvůrci vymyslí, jen aby svou hru odlišili od produktů konkurence.

Jedním z výsledků tohoto nastoleného kurzu je i hra vyvíjená pod názvem Strifeshadow společností Ethremoon. Ta bude určena pro ty, kdo mají rádi RTS, ale preferují v nich akci před správou zdrojů a multiplayer před odhalováním tajů předkládaného příběhu. Řečeno jinými slovy, Strifeshadow bude obsahovat pouze dvě nebo tři různé suroviny (běžný bývá dvojnásobek) a první verze hry bude určena pouze pro multiplayer. Singleplayerová verze se samozřejmě plánuje též, ale práce na ní budou započaty až po vydání síťové verze.

StrifeshadowVyloučení jednoho módu hry a soustředění se pouze na online hraní však ještě nezajistí vývojářům zvýšenou oblibu titulu, naopak mnohé "ne-online" hráče od koupě odradí. Do čeho dalšího tedy tvůrci vkládají svoje naděje? Především to je kvalitní engine a zpracování, které by mělo být realističtější, než je u většiny RTS běžné. Tímto způsobem by měl být vytvořen například terén, který se zde nedělí pouze na průchodný a neprůchodný, ale na množství dalších typů. Některé typy budou jednotky zpomalovat, jiné je naopak zrychlí. Jako příklad nám tak může sloužit třeba močál, který nebude zcela neprostupný, ale jeho přechod může zabrat více času, než jej pohodlně obejít po dlážděné cestě. Na druhu terénu bude závislá i viditelnost a případný dostřel. Obojí bude zcela pochopitelně větší na rovné pláni či na kopci, než v hustém lese v mlhou zaplněném údolí. To může být na jednu stranu sice na obtíž, na stranu druhou to však lze aktivně využívat při plánování účinné strategie.

Dalším ne zcela obvyklým RTS herním prvkem, kterých by mělo být ve hře vícero, je používání kouzel. Těch bude ve hře několik tuctů, ale nebude záhodno je používat příliš často. To proto, že ačkoliv je používání magie velice účinné, je i velmi nebezpečné. A to nejen pro cíl, proti kterému je používána, ale i pro sesilatele samotného. Ne každé kouzlo totiž může vyjít a ne vždy může být výsledek předvídatelný. Jak ví každý čarodějnický fámulus - magie je dvousečná zbraň a nikdy nevíme, na koho je namířena druhá čepel.

StrifeshadowJaké další informace unikly z jinak pečlivě střežených bran společnosti Ethermoon? Především to je počet ras a jednotek. Rasy by měly být oproti všem očekáváním pouze tři, a k dispozici bude více jak třicet různých jednotek. Ty bude možné spojovat do rozličných formací, pomocí kterých bude možné provádět všechny možné manévry, na které si jen vzpomenete.

To je bohužel vše, co je o hře známo. Informace o požadované minimální konfiguraci i přesné datum vydání hry jsou zatím zahaleny rouškou nejistoty. Jisté je jen to, že náročnost na procesor i grafickou kartu by neměla být příliš vysoká a že hra by se na pulty obchodů měla dostat ještě letos. Uvidíme tedy, jak se "multiplayer only" hra ujme na našem, internetem ještě nepohlceném herním trhu.

Autor:




Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.