Strifeshadow: Tournament Edition

  • 3
Realtimových strategií, které nabízejí kromě hry proti počítači i multiplayer, je mnoho. Nyní se na vás ale chystá i RTS, kterou bude možné hrát pouze po síti. Protože se však připravuje i vydání s misemi pro singleplayer, nebude na škodu zjistit, co nás v této hře čeká.

StrifeshadowStejně jako mnohé jiné žánry, i realtimové strategie v současné době řeší problém, jak se vyrovnat se svým vlastním úspěchem. To se může zdát být protimluv, ale bohužel to je trpká skutečnost. Realtimové strategie se záhy po svém vzniku vyhouply na přední místa žebříčků oblíbenosti, což s sebou jako důsledek přineslo jejich přemnožení. Zároveň ale s růstem kvantity začala upadat kvalita a originalita. Tyto potíže potkaly před časem například i 3D akční hry, těm se ale naštěstí podařilo krizi překonat pomocí "deunifikace" herních systémů. To znamená, že se hry od sebe začaly nápadně lišit, a na tentýž recept nyní vsázejí i RTS. Nedivme se tedy, až se v nejbližší době začneme poměrně často setkávat s RTS s výraznými prvky akce, adventur, nebo... Kdo ví, co všechno si na nás tvůrci vymyslí, jen aby svou hru odlišili od produktů konkurence.

Jedním z výsledků tohoto nastoleného kurzu je i hra vyvíjená pod názvem Strifeshadow společností Ethremoon. Ta bude určena pro ty, kdo mají rádi RTS, ale preferují v nich akci před správou zdrojů a multiplayer před odhalováním tajů předkládaného příběhu. Řečeno jinými slovy, Strifeshadow bude obsahovat pouze dvě nebo tři různé suroviny (běžný bývá dvojnásobek) a první verze hry bude určena pouze pro multiplayer. Singleplayerová verze se samozřejmě plánuje též, ale práce na ní budou započaty až po vydání síťové verze.

StrifeshadowVyloučení jednoho módu hry a soustředění se pouze na online hraní však ještě nezajistí vývojářům zvýšenou oblibu titulu, naopak mnohé "ne-online" hráče od koupě odradí. Do čeho dalšího tedy tvůrci vkládají svoje naděje? Především to je kvalitní engine a zpracování, které by mělo být realističtější, než je u většiny RTS běžné. Tímto způsobem by měl být vytvořen například terén, který se zde nedělí pouze na průchodný a neprůchodný, ale na množství dalších typů. Některé typy budou jednotky zpomalovat, jiné je naopak zrychlí. Jako příklad nám tak může sloužit třeba močál, který nebude zcela neprostupný, ale jeho přechod může zabrat více času, než jej pohodlně obejít po dlážděné cestě. Na druhu terénu bude závislá i viditelnost a případný dostřel. Obojí bude zcela pochopitelně větší na rovné pláni či na kopci, než v hustém lese v mlhou zaplněném údolí. To může být na jednu stranu sice na obtíž, na stranu druhou to však lze aktivně využívat při plánování účinné strategie.

Dalším ne zcela obvyklým RTS herním prvkem, kterých by mělo být ve hře vícero, je používání kouzel. Těch bude ve hře několik tuctů, ale nebude záhodno je používat příliš často. To proto, že ačkoliv je používání magie velice účinné, je i velmi nebezpečné. A to nejen pro cíl, proti kterému je používána, ale i pro sesilatele samotného. Ne každé kouzlo totiž může vyjít a ne vždy může být výsledek předvídatelný. Jak ví každý čarodějnický fámulus - magie je dvousečná zbraň a nikdy nevíme, na koho je namířena druhá čepel.

StrifeshadowJaké další informace unikly z jinak pečlivě střežených bran společnosti Ethermoon? Především to je počet ras a jednotek. Rasy by měly být oproti všem očekáváním pouze tři, a k dispozici bude více jak třicet různých jednotek. Ty bude možné spojovat do rozličných formací, pomocí kterých bude možné provádět všechny možné manévry, na které si jen vzpomenete.

To je bohužel vše, co je o hře známo. Informace o požadované minimální konfiguraci i přesné datum vydání hry jsou zatím zahaleny rouškou nejistoty. Jisté je jen to, že náročnost na procesor i grafickou kartu by neměla být příliš vysoká a že hra by se na pulty obchodů měla dostat ještě letos. Uvidíme tedy, jak se "multiplayer only" hra ujme na našem, internetem ještě nepohlceném herním trhu.