Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stronghold - středověká hradní simulace

  12:00aktualizováno  12:12
Stronghold vám umožní spravovat to nejdůležitější, co středověcí panovníci měli - hrad a jeho blízké okolí. Princip je všem budovatelským stratégům dobře známý - postavíte hrad, vybudujete jeho podhradí (farmy, mlýny, pekárny, kovárny, hostince …), a pak už jen bráníte to, co je vaše.

Stronghold

Jestlipak vám něco říká název FireFlight Studios? Vsadím se, že ne a ani není divu. Zato by vám něco mohla říct jména Simon Bradbury a Eric Ouellette - oba dva jsou to totiž bývalí členové Impressions Games. Tým Impressions je většině hráčů známý hlavně skrze své budovatelské strategie Caesar 1-3, Pharaoh, Cleopatra a Zeus, a tak je jen logické, že se oba přeběhlíci ve své nové kariéře zaměřili opět na tentýž žánr. Pod ochranným dohledem GOD vzniká ve studiích FireFlifgtu realtimová strategie spojená s budováním středověkého hradu nazvaná jednoduše Stronghold.

Za zdroj své inspirace uvádějí autoři hlavně starší středověkou simulaci od Interplay Castles. Stejně jako tam bude i tady nejdůležitější budovou v celé říši váš hrad - vaše pevnost. Tu budete stavět z jednotlivých předpřipravených kousků, jako jsou věžičky, hradby, stěny, padací i nepadací mosty a jejich design se bude měnit spolu s tím, jak budete postupovat v čase (projdete z jedenáctého století o několik set let dopředu do roku 1400). Musíte si dobře rozmyslet, než umístíte první základní kámen - hrad by měl v krajině zaujímat takové místo, které se později bude nejhůře dobývat, což je nejčastěji někde na Stronghold kopci a pokud možno i v blízkosti vodního toku. Hrad sám o sobě ale není soběstačná jednotka, v jeho sousedství nebo přímo uvnitř jeho hradeb je třeba vystavět celé městečko podpůrných budov, jako jsou farmy, mlýny, pekárny, kamenictví, kovárny, hospody atd. Každý, kdo někdy hrál třeba Settlers, už teď určitě zavětřil a před očima mu vyvstal známý řetězec - na farmě se vypěstuje obilí, to se ve mlýně promění na mouku a z té pekaři vyrobí výživný chléb. Přesně takhle to funguje i ve Strongholdu, o všechny své lidičky se musíte starat a starostí prvořadou je vždycky jídlo. Narozdíl od Settlerů ale Stronghold nenutí své řemeslníky pracovat před domkem, všichni jsou zalezlí uvnitř a vy si najetím na jejich provozovnu odkryjete část střechy, čímž získáte výhled na celou jejich činnost. Zajímat by vás mohlo ještě to, že důležitými surovinami této hry jsou dřevo, kámen, železo a olej.

Doba středověká byla, jak známo, dobou neklidnou a když se nějakému panovníkovi zachtělo většího území, prostě šel a pokusil se ho získat. Stronghold se téhle naší představy o minulosti věrně drží - hrad si budete muset bránit před nájezdy loupeživých cizozemců (Němců, Francouzů). Stronghold Mezi aktivity, kterými budou protivníci ohrožovat vašeho krále, patří například používání katapultů, vztyčování žebříků nebo tunelování hradeb. Nečekejte přitom žádné desítky nejrůznějších jednotek, které se ještě dají třikrát upgradnout - autoři vyznávají heslo, že v jednoduchosti je síla, a rozhodli se proto vystačit jen s jednou desítkou bojových jednotek. Stronghold ostatně není žádný C&C, abyste od něj požadovali nějaké technologické orgie - vaše armáda musí obstát jen s lučištníky, kopiníky, jízdním plukem, vojáky vybavenými meči a palcáty (jednoslovný výraz pro ně byl nad moje schopnosti) a dalšími podobnými jednotkami.

Hra by měla být rozdělena do kampaní a kampaně pak dále na jednotlivé mise, přičemž v drtivé většině případů budete nejspíš muset na začátku stavět pokaždé nový hrad, což je docela škoda - například Zeus ukázal, že rozvíjení jednoho městečka po několik misí je rozhodně větší zábava než se pořád dokola muset zaobírat zakládáním nových staveb. FireFlight mají dobrou zprávu i pro multiplayerově orientované hráče - pracuje se i na multiplayeru a to pro osm hráčů. Datum vydání je zatím stanoveno na září roku 2001.

Autor:


Témata: Dům roku


Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.