Diskuze

Programátor narazil na streamera, který hrál jeho 25 let ztracenou hru

Dnes již téměř čtyřicetiletý programátor Rick Brewster při brouzdání na internetu nečekaně narazil na člověka, který streamoval hru, již Brewster vyrobil ve svých dvanácti letech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako dítě jsme s kamarádem taky chtěli napsat hru. Byl to takový horolezec, který musel překonat řadu nástrah, aby dolezl na konec. Musel sbírat energii, která mu ubývala tím rychleji, čím hůř se držel, musel se vyhýbat potvorám apod. A protože to bylo na ZX Spectrum, vymyslel jsem kromě vlastních matematických funkcí (aby stihl počítat reálné polohy končetin) i systém tzv. spritů, aby šlo vytvořit co největší krajinu. Napsal jsem k tomu i editor. Ale ten kamarád se pak nikdy nedostal k tomu vytvořit tu krajinu, tak to taky skončilo v šuplíku. Mohli z nás dnes být když ne zrovna milionáři, tak alespoň tisícovkaři nebo stovkaři. Třeba by si to někdo ze známých za pár korun koupil :-)))

0 0
možnosti

Ještě pro Sord m5 jsme s kamarády vytvořili hru Waclaw in Caste. Plošinovka na 9 obrazovek, bílá paní, netopýři, rytíři, 3 kanálová muzika. Kde je tomu konec...

0 0
možnosti

Znáte někdo hru Stunts? Docela stařičká DOSovka, je z roku 1992. A přesně tuhle hru jsem hrával skoro před 20 lety u mamky v kanceláři, když zrovna učila. Jelikož jsem kreativní člověk, bavilo mě víc vytvářet v té hře tratě, než samotné ježdění. Občas jsem hrál s mladým doktorandem z fakulty, který mě měl "na hlídání".

Dnes je z doktoranda uznávaný docent, hra zůstala na počítači, který už je dávno ve šrotu, ale.... Když si ty Stunts stáhnete, tak narazíte na pár tratí s podezřele českým názvem.

Tož ty jsou moje. ;-D

Za případnou nejetelnost a nelogičnost na trati se dopředu omlouvám, nebylo mi ani 10 let. ;-)

20 0
možnosti

No Stunts měly už před 25 lety české názvy tratí. Ono těch kopií bude řada a řekl bych, že i valná většina hráčů si nějakou tu dráhu postavila. Dřív se celkově hráči chovali jinak. Dnes by se děti zbláznily, kdyby se měly naučit pár příkazů v DOSu, nedej bože umět modifikovat autoexec.bat a config.sys. Asi přeháním, ale doopravdy mám "strach", že tomu tak je. Ale je to vše tím, jak lehké je se dnes k výpočetní technice dostat. Ony i ty diskuse podle toho vypadají :-)

Tak HF&GL! ;-)

2 1
možnosti

Před lety jsem vytvořil mini sub-mod k jedné populární modifikaci strategie Hearts of Iron 2. Aniž bych to věděl, tak se časem dostal do samotného modu a po letech, když se z modu stala samostatně prodávaná hra Darkest Hours: A Hearts of Iron Game, tak to tam taky proteklo, což jsem zjistil, až když jsem si ji koupil.

Jasně, ani zdaleka tak zajímavé, ale aspoň rámcově podobné :-)

6 0
možnosti

Nádhera.:-)

Mimochodem, že si programátor dřív dělal i grafiku a design, bylo kdysi naprosto normální. Dnes to běžné zdaleka není a najít programátora, který to navíc umí, je rarita.:-/

8 0
možnosti

Ono se neni cemu divit. Asi jako bych rikal, ze drive bylo naprosto normalni, ze kovar delal i zubare :-D

7 0
možnosti

M75a81r91t17i55n 58P83e70š

6. 1. 2020 8:08

Něco na tenhle způsob jsem měl i já, resp. trošičku jinak. Cca před 15ti lety jsem dostal od rodičů Score (časopis) s CD, kde byla taková blbůstka, jmenovala se Need for eat - Pythons return. Hra na způsob Hada (jako byl na nokiích). Jen to mělo něco navíc (v dnešní době toho je samozřejmě tuna). Bylo tam pouze demo a tou dobou jsem doma neměl internet. Strašně mě to bavilo, navíc i demo šlo hrát ve 4 lidech na jedné klávesnici.

Po dalších cca 10 letech jsem si na to znovu vzpomněl (při nostalgické náladě, kdy jsem lustroval staré herní časáky), ale nikde na netu jsem o tom nemohl najít žádnou zmínku, natož možnost sehnat plnou verzi. Před rokem mi to nedalo, nainstaloval jsem znovu demo (na win10 kupodivu pořád funkční), prošel jsem si titulky a tam našel pár jmen. Hodil jsem je do Googlu, ze všech jmen jsem našel jednoho člověka na FB. Protože měl poměrně podrobně vyplněný profil s tím, že programuje pro Microsoft, tak jsem si řekl, že by to mohl být on (prostě programátor). Kontaktoval jsem ho a během pár hodin odpověděl, že je uplně v šoku.

Popsal, že jejich hra byla v podstatě jen určitá zkouška jejich schopností v době studia a byl překvapený, že to vůbec někdy někdo hrál. Po pár dnech mi sám napsal znovu, že vyhrabal původní hru a poslal mi plnou verzi, včetně jejich několika dalších menších her a byl strašně rád, že o tom mám zájem i po tolika letech, protože jeho děti prý tu hru (ani jiné hry z jeho tvorby) nikdy nechtěly ani zkusit :) A já měl radost, že jsem mu udělal radost :D

58 0
možnosti

A87d30a11m 94Š17p26á43n

6. 1. 2020 10:06

Tyjo! Tohle je fakt paráda, děkuju za sdílení super příběhu. Možná by stálo za to to poslat jako mini článek do Score!

2 0
možnosti

J21a79r48e19k 23W54o22l35f

6. 1. 2020 7:08

Masakr, bych řekl, že většina dnešních dvanáctiletých děti by v DOSu nedokázala ani spustit hru, natož jí naprogramovat...

15 5
možnosti

Jak si pamatuju, tak v roce 94 vetsina 12ti letych ani nevedela jak pocitac zapmnout. A v dosu se urcite neumela pohybovat. Takze bych tohle odsuzovani nedelal. I vzhledem k tomu, ze dnesni deti umi pc ovladat uz ve skolce a kolikrat lepe nez rodice.

13 4
možnosti

Je dobre, že to nevzdal po prvom pokuse a ďalej programoval. Jeho Paint.NET používam často ako náhradu za Windows Malování.

4 1
možnosti

Já používám Paint jen jako náhradu, když si tam nemůžu nainstalovat Paint.NET :D Paint.NET se mi zdá o mnohem přístupnější než např. GIMP, díky bohu za Brewstera.

0 0
možnosti

To je pekny pribeh. Kazdy v te dobe byl rad ze ma pocitac, to byla doba 286/386. Takze byl dobrej, ze tohle udelal ve 12 letech.

17 0
možnosti

‘94 uz byla doba Win 3.11, 486, i Pentia uz byla.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 1

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.