Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sublustrum - Kompletní návod

aktualizováno 
Sublustrum je opravdu dobrá hra, ale také nesmírně obtížná. Není proto žádnou ostudou sáhnout po našem návodu.

- Recenzi hry naleznete zde

Sublustrum je opravdu dobrá hra, ale také nesmírně obtížná. Není proto žádnou ostudou sáhnout po našem návodu, musím se přiznat, že i já jsem se v jednu chvíli nadobro zasekl. Přesto se však nejprve zkuste pořádně zamyslet a na problém přijít sami. Hra je sice ujetá a žádné postupy známé z tradičních adventur zde nefungují, na druhou stranu je vše svým zvláštním způsobem přísně logické. Základem všeho je pozorně číst všechny sesbírané dokumenty – nápověda často bývá ukryta i v těch nejvíce nenápadných narážkách.

Celý návod budu psát velice stručně a jednotlivá řešení nebudu podrobněji vysvětlovat. Nebudu ani popisovat všechny lokace, kde lze nalézt psané dokumenty, je jich příliš mnoho. Pokud byste snad nepochopili princip některých řešení, rád vám je objasním v diskusi pod článkem.

A ještě jednu důležitou věc nesmím zapomenout – před startem hry si v nastavení vypněte „plynulé“ přechody jinak riskujete epileptický záchvat. A teď už k samotnému návodu:

1. Část – Profesorova pracovna

Najděte ve tmě vypínač a rozsviťte si. Pokračujte chodbou (obrazy na stěnách ignorujte) a vstupte do obývacího pokoje. Spustí se animace… Až skončí, vstupte do profesorovy pracovny a sesbírejte – pojistku (pod klávesami), deník a z vrchního šuplíku klíč. Vraťte se zpátky do obýváku, spustí se další animace, během níž vyhoří jedna z pojistek na kapsuli. Jednoduše jí vyměňte za tu co máte v inventáři a poté odemkněte klíčem dveře u magnetofonu.

V další místnosti se nachází spousta psaných záznamů, ale nezapomeňte sebrat i kapsli na halucinogenní látku, otočné kolo pro ventil a list Alberty Inodorum (nejprve ale musíte přečíst všechny záznamy). Ještě otočte ventilem (naproti květinám) a sestupte do sklepa. Ze šuplíku pod přístrojem svítícím zelenou barvou si v šuplíku seberte vytrhané stránky profesorova deníku. Mezi nimi jsou ukryté nůžky. Sublustrum návodOtočte se k panelu se čtyřmi ventily. Všechny je nastavte do krajní pravé pozice a přepněte páčku vlevo. Točte ventily doleva podle záznamů které jste našli v denících – 6, 0, 2, 3. Správné nastavení poznáte podle toho, že se dramaticky zvětší hluk průtoku vody. Zpátky nahoru, kde nůžkami ustřihněte gumovou hadičku pod mikroskopem. Nyní se zaměřte na laboratorní přístroje – gumovou hadičkou propojte nádržku s ventilem. Postavte prázdnou kapsli pod hadičky, v mlýnku rozdrťte listy Albertie na prach a nasypte je do kapsle. Z levé nádržky pusťte do baňky 3 dávky tekutiny a z pravé 5. Otevřete ventily tak, aby společný roztok vtekl do kapsle.

Běžte do profesorovy pracovny a zapněte Organofon, poté na něm nastavte kombinaci 2, 5, 7, 5, 4. Rozsvítí se žluté světlo. Vejděte do místnosti s kapsulí a na stěně přepněte všechny pojistky dolů. Pokud jste vše udělali správně můžete nyní vstoupit do samotné kapsule. Umístěte správně kapsli s drogou a na přístroji nastavte stejnou kombinaci jako na Organofonu. Povolte ventil a nasaďte si dýchací masku. Stiskněte páku a vydejte se do Třpytosvěta.

2. První kroky v Třpytosvětě

Zatím to bylo docela snadné, že? Tak se připravte, protože tady veškerá legrace končí a nastupuje opravdu pekelná obtížnost. Ještě než opustíte kapsuli, seberte zlatou součástku. V obýváku vezměte šroubovák a jděte do místnosti, kde dříve býval skleník. Pokračujte až k jakémusi ponku, kde seberte z poličky kladivo a pilník. Otevřete schránku, v které se nachází další zlatá součástka a také návod na výrobu časového klíče. Ještě se podívejte na rozhozené schody vedoucí ke generátoru a zapamatujte si jejich polohu. Cestou zpátky do obýváku si povšimněte pokreslené dlaždice na zemi. Vsuňte pod ní pilník a kladivem jí vyražte ven, Pod ní je třetí zlatá součástka. V profesorově pracovně se zaměřte na přístroj na stole. Ten ovládá schodiště vedoucí ke generátoru. Sublustrum návodOtočte prvním tlačítkem jednou doprava, druhým doleva a čtvrtým dvakrát doleva. Nyní můžete po schodech sestoupit. Seberte ze země železnou tyč a ze skříňky další zlatou součástku. Tyč upněte do svěráku a pomocí kladiva z ní udělejte hák. V profesorově pracovně si zblízka prohlédněte létající plošinku a pomocí háku seberte poslední zlatou součástku. Nyní můžete přejít samotnému sestavení časového klíče. Vše musíte zpracovávat na ponku a před vložením poslední součástky celý klíč sešroubujte. Ještě než se pustíte do cestování časem, povšimněte si dvou kabelů, před vchodem do dílničky, poničených padajícím kamením.

Vložte klíč do díry ve stěně, dostanete se do minulosti. Nyní musíte jednat rychle, protože po chvíli se automaticky opět přenesete do přítomnosti. Nemusíte se ale bát, klíč můžete použít kolikrát chcete. Nejprve musíte dát oba kabely k sobě tak, aby je nepoškodilo padající kamení. Pak ještě nezapomeňte sebrat převodové kolo z ponku a baterii z pracovny. Zpátky v přítomnosti vložte baterii do prázdného místa v generátoru a poté otočte klikou na přístroji poblíž místa, kam jste vkládali časový klíč. Gravitace se otočí o 90 stupňů…

Následujte zvuk zvonícího telefonu a poslechněte si, co Vám chce profesor říci. Až skončí zaměřte se na přístroj po pravici – ten ovládá můstky ve vedlejší místnosti. Levou páku nastavte na jedničku a pravou na prostřední symbol. Jděte se podívat, jak se můstky hnuly. V jednom místě můžete slézt podmostí podívat se na rozbitý mechanismus, který jednoduše opravte převodovým kolem z inventáře. Vraťte se k pákám a nastavte prostřední symbol i pro můstky číslo dva a tři. Cesta do vnitřku budovy je konečně volná, takže neváhejte a projděte dveřmi. V labyrintu chodeb se dostaňte do místnosti, kde jsou o stěnu opřena prkna. Odsuňte je na stranu, objeví se další klíčová dírka pro časový klíč. Vraťte se zpátky v čase a nahlédněte do kukátka ve dveřích, spustí se poněkud drastická scéna. Po jejím skončení seberte klíč z poličky a opět podívejte do kukátka - povšimněte si, kolik je v tuto chvíli hodin – za pět minut čtvrt na čtyři. Nyní se vraťte chodbou zpátky a odbočte na druhou stranu než minule. V kotelně vystoupejte po schodech až do kanceláře, kterou si odemknete klíčem z poličky. Nastavte na hodinách 3:10 PM a běžte znovu otočit časovým klíčem. Události tentokrát budou mít jiný průběh a vy se od chlapců dozvíte o průchodu skrze starou pec v kotelně. Nelelkujte dlouho a projděte onou zkratkou.

3. Poušť

Sublustrum návodAž dojdete do městečka, vydejte se nejprve doprava. V místě, kde leží zamčený sejf prostudujte plánky elektrického napájení.Pokračujte dále a seberte hadr z okna. Vyjděte po schodech nahoru a seberte páčidlo. Z kohoutkem zatím nemůžete nic dělat, takže přejděte ulici na druhou stranu k vraku auta. Hadrem očistěte SPZku a seberte kliku. Přesuňte se k zadní části vozidla, páčidlem otevřete kufr a vemte si z něj kanystr. Nyní se zaměřte na podivný ovládací panel vpravo od tramvaje. Přesuňte všechny hejblátka do nejnižší polohy a dolní posuvník do prostřední pozice. Otočte klikou. Posuvník posuňte doprava a otočte klikou 2x. Teď můžete otevřít prostor na pojistky, což se bude za chvíli hodit

Otevřete sejf zadáním kombinace z SPZky auta – 573. Uvnitř najdete ovladač a dopis od profesora. Pokud jste to ještě neudělali, promluvte si s postavou jménem Anemus, který sedí v tramvaji. Jinak se vydejte k fontáně, kde si vezměte vzkaz ponechaný v psacím stroji. Na poslední stránce je mapka katedrály, s vyznačeným místem. Vydejte se tedy do katedrály a na označeném místě vykopejte ze země mechanické embryo. Sublustrum návodNyní je vaším úkolem zprovoznit tramvaj a naplnit fontánku vodou. Jděte tedy k fontánce naproti níž se nachází ovládací panel. Použijte na něj ovladač. Nyní nastavte všechny 4 spínače tak, jak vidíte na prvním obrázku. Teď už můžete otočit kohoutkem na plošince nad schody, čímž pustíte vodu do fontány. Ještě otevřete kanál, kde naopak kohout utáhněte. Fontánka je nyní plná vody s ropou, kterou naplňte kanystr. Zpátky k panelu a nastavte spínače tak jak vidíte na našem druhém obrázku. Pak už stačí jen nastoupit do tramvaje, do nádrže v podlaze nalít palivo a do podivného přístroje strčit mechanické embryo. Vychutnejte si animaci, jedeme z kopce!

4. Věž

Vystoupejte po schodech až na vrchol věže, cestou sbírejte stránky deníku. Seberte tyč a po žebříku vylezte na úplný vrchol. Seberte prkna a kyblík. Prkna položte přes propast a vstupte do výtahu. Celá následující obrovská hádanka je částečně založena na Vašem hudebním sluchu, takže pořádně našponujte uši. Vyjeďte do druhého patra a stiskněte všechny tři páky dolů. O patro výše nastavte harfu tak jak vidíte na našem obrázku – správnou polohu poznáte podle toho, že harfa vydává nejhlasitější zvuk. Ve čtvrtém patře pak stiskněte tlačítko, které zesiluje celý zvuk. Nyní musíte nastavit pomocí ovládacích prvků na třetím patře zvuk tak, aby odpovídal zvukům, které vydává květina na druhém patře, což je opravdu obtížné. Sublustrum návodOtočte všemi koly doleva dokud se nedostanete na minimum a poté otočte doprava levým jednou, prostředním třikrát a pravým čtyřikrát. Sjeďte do druhého patra a pokud jste to udělali správně mechanická květina bude otevřená. Použijte na ní kýbl, dostanete její pyl. Znovu nastavte kola na počáteční stupeň a tentokrát otočte prostředním kolem jednou a tím vpravo dvakrát. Vyjeďte do čtvrtého patra na otevřenou květinu vysypte pyl. Získáte mechanické ovoce, které vložte do zařízení na konci lávky na čtvrtém patře. Objeví se nová věž do které vlezte a vystoupejte po žebříku až nahoru.

5. Finále

V tomto místě už asi můj návod nebudete potřebovat, ale přesto už svojí práci dokončím. Seberte ze země fragment deníku, a poté následujte postavu odcházející do slunce. Pod lavičkou seberte další kus papíru a opět následujte postavu. Další papír je vlevo, vedle lavičky s gramofonem, poslední pak zastrčený mezi prkny mola. Skočte do díry v ledu.

Autor:


Témata: Hluk, Tramvaj


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.