Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

aktualizováno 
Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje nejvíce, a to hladké prodeje konzole Switch během vánoční sezony.

Pestrobarevný 3D svět Super Mario Odyssey jsem otestoval prostřednictvím dvou dostupných a nutno říci, že i velmi odlišných úrovní. Na všech stanovištích šlo hrát pouze pomocí Joy-conů, aby tvůrci demonstrovali, že využít lze i pohybové ovládání. Házení Mariova klobouku jen drobným pohybem zápěstí mi přijde intuitivní, ale znáte to, tlačítka jsou zkrátka tlačítka.

Nintendo Post E3 Event - nové figurky Amiibo

Nintendo Post E3 Event - nové figurky Amiibo

Nintendo Post E3 Event - Super Mario Odyssey

Nintendo Post E3 Event - Super Mario Odyssey

Jako první jsem vyzkoušel úroveň v poušti. Hra mě prostřednictvím cedule záhy informuje o novém herním mechanismu, a to již zmíněném házecím klobouku, který se jmenuje Cappy. Cappy, jenž se vrací jako bumerang, se hodí k očekávaným aktivitám jako k útokům na nepřátele či k rozbíjení bedýnek. K tomu si ovšem ještě přidejte aktivaci různých prvků v herním světě či dočasné ovládnutí mysli nepřítele.

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Cappy se tak stává přirozenou součástí hraní stejně jako hopsání po plošinkách. Chvilku mi trvalo, než jsem se naladil na to, že některé situace lze řešit i jinak. Třeba střela z kanonu mi velmi znesnadňuje skákání po pohyblivých plošinkách nad propastí. Když letěla přímo na mě, snažil jsem se uskočit. Ale není třeba. Stačí ve vhodný okamžik hodit Cappyho a střelu zasáhnout, čímž se sám proměním v onu střelu, se kterou pak doletím na druhou stranu propasti.

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

V této úrovni se krásně prolnulo staré s novým, respektive 3D svět s tím 2D. Na určených místech jsem vlezl do ikonického zeleného potrubí ve zdi, čímž jsem ztratil onen třetí rozměr a hezky postaru hopsal ve 2D. Je fajn si připomenout, jak to všechno začalo, ale mnohem důležitější je, že mě tímto tvůrci pořád drželi v napětí, co bude následovat (tedy ne tak úplně, protože při čekání ve frontě jsem onen level viděl celý dvakrát, ale něco jiného je ho pak nakonec hrát, než se jen dívat). Záchytné body jsou řešeny klasicky přes vlajky, takže v případě chyby není nutné celou úroveň opakovat.

Vzhůru do města

Druhá testovaná úroveň se odehrává ve městě, respektive jeho části, a tady více vynikne povaha otevřeného světa. Na ulicích vidím chodce, po silnicích jezdí auta a není problém naskočit třeba na skútr a svézt se. Iluzi fungujícího města se navodit nepodařilo, ale to zřejmě ani nebyl účel.

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

V této úrovni musím najít hudebníky a nakonec v koncertním sálu nahodit elektřinu. To znamená spoustu toho hopsání, a to nejenom na zemi, v budovách, ale hlavně pěkně po střechách. Zmáčknu například tlačítko, objeví se klikatá cesta mezi dvěma střechami, která po chvilce zmizí. Když to nezvládnu a spadnu, nic se neděje, trestem je to, že se musím znovu na původní střechu vydrápat.

I tady přišel na řadu Cappy. V každém světě je třeba najít měsíce (Power Moons), pomocí nichž se zpřístupní další úrovně. Jeden byl ukrytý na miniaturní dráze s autíčkem na dálkové ovládání. Jak ho získat? Jednoduše, pomocí Cappyho jsem ovládl pána, který stál vedle s vysílačkou a pomocí auta měsíc vyzvedl. Prima byla i podzemní část s otočnými prvky v bludišti.

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey je sice ve 3D, ale hraje se jako klasický Mario. Je barevný, hravý a zábavný. Nápad s kloboukem do celkové povahy série dobře zapadl, takže pokud budou i další úrovně a světy něčím překvapovat jako tyto dva v ukázkách, mají se majitelé Switche koncem října hodně na co těšit.

Autor:




Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.