Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očima analytiků: Uspěje Super Mario Run se svým obchodním modelem?

  16:59aktualizováno  16:59
První kroky Nintenda na trh s mobilními hrami ignorují stávající trendy. Většina titulů totiž vychází s modelem free to play a zahrnuje mikrotransakce. Aplikace Super Mario Run oproti tomu nabízí demoverzi a plnou hru lze koupit za jednorázový poplatek.

Super Mario Run | foto: Nintendo

To dnes působí takřka jako odvážná strategie a herní průmysl napjatě očekává, jestli se postup Nintendu vyplatí. Analytici se navíc neshodují například v otázce, jestli Nintendo aplikaci mělo vydat pouze pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS.

„Zviditelnění, které hra získala oznámením na pódiu (Applu) a v obchodě iOS Store, jí bylo prospěšné. A je pravděpodobné, že exkluzivita zahrnovala i nějakou finanční dohodu. Za zmínku stojí také, že na iOS lidé za aplikace utrácejí v průměru více než na Androidu,“ tvrdí Joost van Dreuen, ředitel výzkumné firmy Superdata.

Cílit na zákazníky Applu s ohledem na obchodní model hry tak prý byl dobrý plán.

Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run

Super Mario Run

Analytik Piers Harding-Rolls ze společnosti IHS Technology tvrdí, že Nintendo s obchodním modelem našlo vyvážené poměr mezi výdělky a péčí o pověst firmy. „Očekáváme, že poměr nakupujících bude v porovnání s jiným tituly vysoký,“ řekl navíc Harding-Rolls pro server Games Industry.

Analytik Michael Pachter pro změnu tvrdí, že si hru koupí jen velmi malá část hráčů. „Očekávám veliký počet stažení (100 milionů rychle a 500 milionů časem). Ale jen 2-5 % si titul pořídí. Není tedy pravděpodobné, že by aplikace dosáhla popularity Pokémon Go,“ prohlásil Pachter.

Chybou údajně může být požadavek být s hrou neustále on-line. „Řekl bych, že to odráží zásadní nepochopení způsobu, jakým lidé na mobilech hrají, a může části lidí zkazit zážitek,“ konstatoval Harding-Rolls.

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.