Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supreme Commander 2: masivní strategie pro všechny

  0:02aktualizováno  0:02
První díl byl pro hardcore hráče, dvojka má uspokojit masy. Neztratí ale své věrné?

Supreme Commander 2

Tři roky uplynuly od vydání strategie Supreme Commander. V žánru se jí podařilo nově definovat měřítko opulentnosti. Obří množství jednotek, armád a vůbec celý herní rozsah přitom nebylo jen marketingovou hříčkou, ale otevíralo hráčům nové taktické možnosti. Strategie odehrávající se v reálném čase tak získala komplexnost bezmála tahové strategie.

Jenže rozsáhlost měla také své stinné stránky. Méně zkušení hráči měli problém se srovnat s množstvím druhů jednotek a neustálé precizní přepočítávání si žádalo nebývale výkonné počítače.

Ve druhém díle na tuto kritiku šéf vývojářů Chris Taylor reaguje větším zpřístupněním hry pro všechny. Konflikt mezi trojicí frakcí, tedy pozemskou federací, ilumináty a cybrany, by se měl stát typickým pultovým zbožím, nikoliv hardcore zážitkem.

Supreme Commander 2 Jistou zárukou, že se tak stane, je paralelní vývoj Supreme Commander 2 na PC a konzoli Xbox 360.

To však neznamená, že by Supreme Commander 2 ztratil své gigantické měřítko. Stále se můžete těšit na spousty zajímavých jednotek. Patří sem zejména pětadvacet exemplárních kusů, které jsou podle velikosti rozděleny do dvou tříd.

Novinkou je kanónová loď AC 1000 která, zatímco střílí ze všech zbraní na palubě, krouží ještě kolem své oběti. Pak je tu Universal Colossus, tedy nástupce Galactic Colossus, který je obřím robotem se silným laserovým paprskem, jenž nasaje nepřátelské jednotky a použije je coby projektily.

Supreme Commander 2 Kromě těchto jednotek, které obvykle plní rozbíjecí funkci, jsou tu i takticky zajímavější kousky. Například kanon jménem Nova. Dokáže v přidružené továrně produkovat jednotky a následně je vystřelovat na různá místa na bojišti. To umožňuje překvapivé útoky z vlastní bezpečné základny. Vystřelené kapsle jsou ve vzduchu viditelné, takže nepřítel má určitou šanci zareagovat.

Pakliže se v bitvě dostanete pod nepříjemný tlak, možná vám nezbude nic jiného, než využít možnosti poslat do boje ještě nehotové experimentální jednotky. Stačí přitom, aby byly zkonstruovány přinejmenším z padesáti procent. Tato strategie však obsahuje riziko, že o své drahé kolosy celkem rychle přijdete.

Při tom všem zbrojení samozřejmě nesmí přijít zkrátka ani nejdůležitější jednotka, takzvané ACU,Supreme Commander 2 tedy komandér. Ta může být dozbrojena vrhačem torpéd, artilerií či tryskami, které ji umožní poletovat. Plně vyzbrojená dává vzpomenout na mocné BattleMechy.

Dokonce i tehdy, když sílu ACU přeceníte a pošlete ho do příliš ožehavé situace, nemusí být ještě ztracena. Tedy za předpokladu, že jste mu předtím pořídili upgrade v podobě záchranné kapsle. Pak stačí stisknout jen tlačítko a ACU se z bitevní vřavy přenese zpět na základnu. Tam ji lze propůjčit nové tělo a tím jí opravíte.

V prvním Supreme Commander ztrácely některé jednotky postupně na účinnosti, tudíž i na využitelnosti. Hráči pak používali jen ty nejsilnější. Vývoj je v Supreme Commander 2 v tomto směru vylepšen.

Jednotky bude nově možné vylepšovat a tím je přizpůsobovat zvyšující se obtížnosti Supreme Commander 2 úkolů. Z prostého tanku se s trochou snahy dá vytvořit těžce obrněné a vyzbrojené monstrum, které poslouží ještě coby protiletecká obrana.

Vylepšování kupujete za výzkumné bodíky. Ty získáte jak ze surovin (masy a energie), tak i škodami, které způsobíte nepříteli. Celý tento systém by měl být jaksi ekologičtější i ekonomičtější a v neposlední řadě má zvýšit herní tempo.

Abyste si při všem tom bojovém a konstrukčním nadšení udrželi přehled nad financemi, byl změněn také systém financování konstrukce. Při započetí výstavby se z konta odpočte hned celá částka, zatímco minule byly zdroje odebírány postupně s tím, jak konstrukce pokračovala.

Autoři si zakládají na tom, že tvoří strategii, která probíhá v reálném čase a navíc disponuje přesvědčivou fyzikou. To se projevuje například v tom, že na bojišti bude za úspěšný Supreme Commander 2 počítán jen ten projektil, který skutečně trefí svůj cíl. A to by mělo zajistit ještě zajímavější dynamiku bitev.

Přestože bude samotný průběh bojů velmi odlišný od poslední strategie od Gas Powered Games, kterou byl Demigod, jenž byl založen na bitkách hrdinů, něco společného oba tituly mají. A sice bojiště. Také v Supreme Commander 2 totiž budou umístěna na mohutné levitující desky v nebi. To se však podepíše spíše na grafice než samotné hře.

Na bojištích budete muset pracovat s obřím množstvím jednotek, a tak budete vděční za zbrusu novou technologii formací "Flowfield", kterou vyvinula Washingtonská univerzita. V herní aplikaci má být nebývale intuitivní a přehlednost zajišťující.

Supreme Commander 2 Autoři se soustředí rovněž na citelné vylepšení příběhu, který by měl být orámován dramatickými událostmi a charakterními postavami. Chris Taylor a spol. se prý v této oblasti inspirují od mistrů z Blizzardu, kteří několikrát dokázali, že příběh ve strategiích vyprávět umí.

Zatímco první díl Supreme Commander byl hlavně pro hardcore publikum, dvojka by z něj měla udělat zábavu pro všechny, jimž strategie nejsou cizí. Tvůrci sice tvrdí, že nechtějí ztratit veterány, někde se však přeci jen omezovat muselo. Snad to dopadne tím nejlepším možným kompromisem.

Autor:


Témata: bitka, Robot, Xbox

Nejčtenější

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.

Pět největších překvapení z herního svátku E3 2018

Cyberpunk 2077

Herní svátek E3 je sice za námi, my však zdaleka nekončíme. Před dalšími prvními dojmy z hraní očekávaných her, které...



Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Bude Anthem jen další z řady průšvihů od Electronic Arts? První dojmy

Anthem

Chystaná sci-fi střílečka Anthem sice ambicemi nešetří, nás však první ukázka zatím příliš nezaujala. Je na nějaké...

Další z rubriky

Nové dobrodružství Lary je mnohem temnější. První dojmy

Shadow of the Tomb Raider

Nové dobrodružství nejslavnější počítačové hrdinky potěší především konzervativnější fanoušky. Za půl hodiny hraní se...

The Surge 2 láká na ještě detailnější odsekávání končetin

The Surge 2

Líbilo se vám skvělé akční RPG The Surge z loňského roku? Příští rok dostanete pořádný nášup toho samého.

Návrat mistra hororu. Fanoušci Cthulhu se mohou těšit na dvě nové hry

E3 2018

Pokud máte rádi hororové hry, tak byste si neměli nechat ujít chystané Call of Cthulhu a The Sinking City. Obě jsou...



Najdete na iDNES.cz