Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supreme Commander II: atmosféričtější a ještě masivnější strategie

aktualizováno 
Chris Taylor a spol. se pustili do druhého dílu monstrózní strategie, kterým chtějí přilákat i méně hardcore hráče.

Supreme Commander II

Supreme Commander IIŽánr realtimových strategií zřídkakdy zažije takovou bombu, jakou byl příchod prvního dílu Supreme Commander od zkušeného herního designéra Chrise Taylora. Ten se už dříve proslavil titulem Total Annihilation.

Supreme Commander sice nebyl dokonalou hrou a dalo se mu leccos vyčítat, ale jedno se mu upřít nedalo. Byl a je jednoznačně nejmasivnějším zástupcem svého žánru. Nabídl obrovské množství druhů jednotek, jichž jste mohli produkovat stovky a tisíce a navíc si je ještě prohlížet hezky zblízka.

Co na tom, že jste většinu času trávili z hodně vysoko umístěného ptačího pohledu a civěli na pouhé symboly značící celé šiky jednotek. A co teprve, když jste nechali spadnout atomovku! Takovou pecku byste v jiné hře nezažili!

Supreme Commander IIO druhém dílu se začalo mluvit krátce po vypuštění prvního, ovšem Chris Taylor se rozhodl počkat na pokročilejší technologie, přesněji řečeno rozšíření moderních čtyřjádrových procesorů a silných grafických karet do co největšího množství počítačů. Podle současného plánu tak Supreme Commander 2 vyjde příští rok.

Vývojářský tým Gas Powered Games se soustředí na to, aby ve dvojce představil ještě zajímavější hru a nikoliv jen sled velkolepých bitev, jak občas vypadal první díl. To znamená prohloubit atmosféru, o což by se měl postarat zajímavější výběr opravdu atraktivních prostředí.

Planety budou mít různé povrchy a grafici si vyhrají i s detaily, které nesouvisí přímo s herními mechanismy. Zkrátka by hra měla vypadat pěkně, abyste se k ní chtěli vracet i z jiných důvodů než jen bitevních.

Supreme Commander IIS tím souvisí rovněž větší důraz na příběh. Neherní animace mají být poutavé a napínavé. Ve hře se zkrátka něco bude dít. Mluvíme tu pochopitelně o kampaních, jejichž motivačním motorem by měl být právě děj s dobře prokreslenými charaktery.

Ačkoliv nebylo odhaleno nic bližšího, příběh by se měl opět točit kolem tří známých frakcí, byť s určitými obměnami. Tu nejvýraznější prodělala strana dosud známá pod názvem Aeon. Ta sice nekončí, ale přerodila se v The Illuminated – frakci postavenou na mnohem organičtější bázi, což by mělo být patrné jak vizuálně, tak herně.

Zbylé dvě frakce – UAF a Cybrans – zůstávají zachovány. Pochopitelně se ale představí s novými cíli i etickým zabarvením. Chris Taylor ale opět tvrdí, že staré známé rozdělení na Supreme Commander IIdobré a špatné v Supreme Commander 2 fungovat nebude. Na každé ze stran bude něco pozitivního a něco negativního. Každému hráči by tak měla být sympatičtější jiná frakce a bude si tento svůj názor moci obhájit.

Výzbroj jednotlivých stran vychází z prvního dílu, tedy až na The Illuminated, kteří se přeci jen přeměnili významněji. Avšak také UAF a Cybrans budou mít dostatek nových jednotek, ale i těch starých-vylepšených či neokoukaných technologií. Zkušení hráči tak rozhodně budou mít co zkoumat a zařazovat do svých strategií.

Jednotky budou tak vyladěné, aby ještě více zdůrazňovaly rozdíly mezi frakcemi panujícími. Bude se tak za ně hrát odlišněji než v předchůdci, ale zase ne tak radikálně. Avšak po Supreme Commander IIdesignérské stránce doznají větších změn a především zdůraznění grafických rozdílů. Na první pohled, a to i z větší vzdálenosti, byste tak měli poznat, ke komu daná jednotka či spíše shluk jednotek, náleží.

Změn dozná také vývoj jednotek. V Supreme Commander 2 se tak mnohem více dá na nejrůznější upgrady a vylepšování těch stávajících než na nákup nových. Tím pádem i ty základní jednotky, které byly minule brzy nepoužitelné, budou tentokrát hodnotné i v pozdějších fázích.

Je to dáno propracovaným technologickým stromem. Autoři si jeho pozitivní vliv na hru vyzkoušeli v Demigodu a v poněkud odlišné, masivnější podobě, se ho rozhodli implementovat také na jednotky v Supreme Commander 2. Mimochodem, hra poběží na stejném enginu jako Demigod a i pár dalších prvků budou mít oba tituly společné, byť si jinak lze jen těžko představit odlišnější RTS.

Supreme Commander IIVylepšovat půjde také ACU, tedy ústřední jednotka, z níž vychází vše. Přimontováním artilerie či torpéd na jeho ramena, případně aktivováním štítu, tak i tímto strojem budete moct přispět třeba do obranné strategie.

Mikromanagement zůstává zdánlivě beze změn, ale i tady se dají pod povrchem najít důležité rozdíly. Hráč stále musí obstarávat dva zdroje, a sice masu a energii. Ovšem už v produkci jednotek narazíte na nové pojetí. Do výrobní fronty totiž nelze zadat jednotky, na něž nemáte aktuálně peníze. Tím pádem se o produkci bude třeba starat trochu více a nejen zadat dopředu dlouhatánskou frontu a vydat se na bitevní pole.

Supreme Commander IIZdroje na výzkum se pak dají získat i jinou cestou, než jen obstaráváním a investováním zmíněných dvou surovin. Hra vám je přihraje tehdy, když budete likvidovat nepřátelské jednotky. Tím tvůrci jasně chtějí hráče donutit, aby více útočili a nebarikádovali se ve svých základnách.

Chris Taylor si libuje, že v Supreme Commander 2 už bude pathfinding, tedy cestování jednotek k cíli, fungovat lépe než v jedničce. Tam byl totiž problém s nedostatkem výpočetního výkonu u řady sestav, a právě na procesor je spousta cestujících jednotek nesmírně náročná, což způsobovalo nejrůznější lapsy. To už by ale s dnešními technologiemi neměl být ten případ.

Ačkoliv si nejvíce zábavy jako již tradičně užijete v multiplayeru, rozhodně potěší vylepšenáSupreme Commander II umělá inteligence, která má být dokonce adaptivní nejen na hráčův styl, ale dokonce i na jeho nedávné kroky, takže se přizpůsobí už v dané úrovni.

Supreme Commander 2 tak na první pohled působí velice dobře a vyspěle. Základy už si tvůrci postavili prvním dílem. Teď už je jen musí rozvinout do konzistentního a pro všechny dobře hratelného titulu. Není třeba se bát přehnaných zjednodušení, nové hráče chtějí tvůrci nalákat hlavně na omáčku okolo. Lepší příběh, hutnější atmosféru apod. To není vůbec špatný přístup.

Autor:




Nejčtenější

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.