Sushi Striker na první pohled vypadá jako klasická spojovačka, jakých je dnes na mobilech a tabletech asi tak miliarda, pokud dobře počítám. Jenže nechat tento kousek proplout jen tak bez povšimnutí by byla škoda. Sushi Striker totiž má i celkem vtipný příběh, propracované herní mechanismy a řadu prvků z her na hrdiny.
Pořád je jen spojovačka, navíc placená (no považte), ale za své peníze získáte vyladěnou hru, v níž vás nebudou otravovat reklamy, různé energie, timery, deset různých měn ani nesmyslně nastavená obtížnost mající za cíl vytáhnout z vás nějaký ten chechták.
Už Fallout nás naučil, že „válka je pořád stejná“ a nejinak je tomu i v Sushi Strikerovi. Rozdíl je pouze v tom, že zde se válčilo o sushi, které si nárokuje Impérium. V opozici je Republika, která prohrála, ale nevzdává se. S utlačovateli bojují dobrovolníci ze Sushi Liberation Front a… vy. Jakožto obyčejný kluk nebo holka Musashi se díky mysteriózním bytostem Sushi Sprites proměníte v obávaného bojovníka, který chce sushi pro všechny. A cesta přes 150 úrovní není lehká ani krátká.
Bitvy probíhají tak, že si berete talířky se sushi z běžícího pásu, jídlo sníte a talířky házíte na protivníka, který stojí proti vám. Zní to legračně, ale pravidla jsou jasně nastavená. Před vámi jsou čtyři pásy – tři vaše a jeden společný. Cílem je spojovat sousedící talířky stejných barev a vytvořit co největší sloupeček, maximálně však z dvaceti kousků.
Další podmínkou je, že ono spojení musí vzniknout do sedmi sekund, jinak celé kombo zmizí. Hra vás na vypršení limitu upozorní, takže stačí pustit prst z displeje nebo zmáčknuté tlačítko. Prázdné talířky se ukládají do zásobníku pod pásy, který pojme až pět sloupců a Musashi je automaticky hází na protivníka. Komíny talířů lze ovšem vrhnout naráz i ručně, někdy je to takticky výhodnější.
To je jen základ. Lze ovlivnit i rychlost pásu. Spojení sedmi talířků vytvoří jeden svítící, který je možné spojit s jakoukoliv barvou. Barva talířku ovlivňuje udělené zranění a z barev se vytváří komba. Na některých talířcích je poklička se zámečkem, kterou je třeba odemknout. Do bitvy lze také jít až se třemi skřítky, u nichž se skrze konzumaci sushi nabíjí speciální dovednost.
Například Jinrai změní u všech vašich talířků barvu na jednu stejnou, díky čemuž můžete okamžitě vytvořit maximální kombo. Penzo promění jídlo na hojivé sladkosti, zatímco Elekan vytvoří dočasný štít, který vás částečně chrání před nádobím protihráče.
Vybrat lze i oblíbené sushi, kdy každé přidává nějaké zajímavé bonusy. Pak jsou tu ještě předměty. Je toho opravdu hodně a je jen dobře, že to na vás hra nevybalí všechno naráz. Díky povětšinou vtipným příběhovým předělům a hlavně díky spoustě sushi skřítků, které postupně objevujete a kombinujete jejich schopnosti, se hře celkem daří neupadnout do rutiny. Součástí je i získávání nových úrovní a posilování schopností.
A samozřejmě dojde na multiplayer. U lokální bitvy, kdy každý chytí jeden Joy-Con, je problém v tom, že pokud váš protihráč hru dobře nezná, nemá šanci. Ono přeci jen chvilku trvá, než si všechny herní mechanismy zažijete. U multiplayeru jsem prozatím nenarazil na soupeře, protože hra ještě nevyšla.
Vychází 8. června na Switch a 3DS.