hello kitty

hello kitty | foto: Otakar Schon, Technet.cz

Sváteční Age of Conan pod stromeček, datadisk a verze pro Xbox příští rok

  • 5
Funcom chystá speciální vánoční verzi AoC, WoW odmění honiče úspěchů a svět oblaží Hello Kitty Online

I přesto, že Funcom nepochybně zaznamenal odliv části hráčů po skončení prvního „bezplatného“ měsíce, tváří se i nadále sebevědomě. Prodeje jsou stále dobré, nově je možné AoC koupit i online a na opravách a novém obsahu do hry pracuje v podstatě celý tým, který hru připravoval k vydání. Ono není divu, když podle informací z herního veletrhu E3 pracuje Funcom na verzi pro Xbox 360, která má vyjít koncem roku 2009, a zároveň připravuje první datadisk, který by se měl naopak objevit počátkem příštího roku. Ale to zdaleka není všechno.

Age of ConanMinulý týden Funcom přinesl povedenou aktualizaci, která v podstatě odstranila věci, na které si hráči často stěžovali. Hlavním problémem bylo zdlouhavé cestování do některých oblastí. To je minulostí, protože ve všech hlavních městech je možné získat rychlý odvoz na cílové místo. Jen tu nejsou teleporty, ale lodě a kupecké povozy. Výsledek je nicméně stejný, promluvíte si s postavou cestovního agenta a během deseti sekund jste tam, kam jste jinak museli šlapat třeba půl hodiny.

Age of ConanDalší důležitá změna se opět týká cestování. Cena nejlevnějších koní, kteří jsou rychlejší než běžná chůze, poklesla ze dvou zlaťáků na pětasedmdesát stříbrných. To udělalo radost všem, kteří na koníčka teprve šetřili. Kritiku sklízelo také rozhraní pro správu přátel a členů hráčských guild. I to Funcom v aktuální verzi hry vyřešil, a docela hezky. Významné úpravy proběhly i v oblasti bojového systému a vyvažování jednotlivých povolání, ale rozebírat to je trochu nuda. Za zmínku ale stojí pokrok při narovnávání vražedné síly mužů a žen v AoC. Problém s pomalejšími útoky něžných barbarek způsobovaly delší animace jejich pohybů, vývojáři už ale největší rozdíly smázli.

Na testovacím serveru už hráči zkoušejí některé prvky slibovaného PvP systému, který zavede odměny za čestný boj a umožní potrestat nemorální vrahy malých dětí. Pořez, který se bude ukájet zabíjením výrazně slabších postav, se stane kořistí, na kterou bude možné beztrestně zaútočit. Jednou zabitý vrah pak může přijít o nějaké to vybavení, které získá jeho kat.

Ještě během léta by se hráči AoC měli dočkat slibované nové oblasti Ymir's pass v Cimmerii, která je určená hráčům na úrovni 55 a výše. Podle šéfa vývoje nepůjde o recyklované prvky z jiných částí hry, dočkat se máme odlišné architektury a grafiky, kterou si užijeme i v podzemních úrovních Thunderfalls a House of Crom.

Age of ConanA nakonec ještě perlička, takové pozlátko – Funcom chystá na vánoční prodejní sezónu vydat speciální verzi hry v novém balení, které má být vhodné jako vánoční dárek pod stromeček. Vzhledem k tomu, jak dobře vypadala sběratelská verze hry, jsme na vánoční variantu skutečně zvědavi. Nic jiného nám ani nezbývá, o obsahu krabice ani jejím vzhledu ještě nepadlo rozhodnutí.

Bezplatné hraní – studie společnosti Park Associates, která se soustředí na marketingové výzkumy, přišla se zjištěním, že herním vydavatelům nezbude, než nabízet MMORPG bez předplatného. Výzkum mezi dvěma tisíci respondenty totiž ukázal, že pravidelný měsíční poplatek pro většinu z nich představuje příliš velkou bariéru. Pravidelné měsíční platby jsou prý ochotní platit pouze kovaní hráči, zatímco hráči příležitostní preferují bezplatné hry s možností přikoupit si drobnosti, které jim hru zpříjemní.

Názor analytiků není ani tolik v rozporu s deseti miliony hráčů World of Warcraft. To jsou totiž ti kovaní hráči. Na druhou stranu se ale poměrně daří i ostatním online hrám, byť se počty jejich předplatitelů pohybují o řád níže, hlavně díky tomu, že pořádnou MMROPG jen tak nikdo nezpirátí a „bezplatné“ servery pořádně nefungují.

A konkrétní výsledky studie? Čtrnáct procent oslovených lidí, kteří dosud MMORPG nehrají, by o zapojení do hry uvažovali, kdyby se za ní nemuselo platit. Pouze dvě procenta z nich by uvažovalo o hře s měsíčním předplatným. To vypadá celkem jasně, že? Jenže dosavadní pokusy o MMORPG financované prodejem herních předmětů a peněz nejsou v západním světě nijak zářivě úspěšné.

World of Warcraf – pro vás nic nemáme, všechno už napsal Ondřej Zach v patřičné WoW: Wrath of Lich Kingnovince. Jestli ale nedáte jinak, připravovaný druhý datadisk Wrath of the Lich King se dostal do stádia, kdy testující hráči mohou volně o svých zážitcích vyprávět. Díky tomu se ví, že datadisk zavede systém „úspěchů“, který bude oceňovat nejrůznější herní činnosti podobně, jako to dělají hry pro Xbox. Cílem je samozřejmě ještě o něco více podpořit soutěživého ducha hráčů WoW. Další novinky už opravdu jen v novince.

Hello Kitty Online – Postavičku roztomilé bílé kočičky Kitty White znají pod jménem Hello Kitty děti i dospělí po celém světě. Nyní se výtvor japonské společnosti Sanrio dočká i online zpracování, které, světe div se, láká i obdivovatele World of Warcraft. Hra právě vstoupila do fáze uzavřeného testování, kterého se mohli zúčastnit hráči, kteří natočili co nejoriginálnější video. Mezi padesáti tisíci zájemců byla i velká skupina veteránů z WoW.

hello kittyA co hráče, nejspíše mladé slečny všeho věku, ve hře Hello Kitty Online čeká? Tak předně Hello Kitty, kočička bez tlamičky. Kromě ní bude ve hře spousta dalších postav z portfolia Sanria. Patří mezi ně například hamburger Dokidoki s hranolkami Dokioki, perské kotě Charmmy Kitty, mončičák Mokichi, králíčci Sugarbunnies nebo vláček Shinkansen.

Hra bude v souladu s radou Park Associates dostupná bezplatně a nabídnout má magický svět s možností vybudovat vlastní domeček a pěkně si ho vyzdobit a všeobecně zútulnit. Ve hře půjde také vyrábět nejrůznější nástroje, zbraně nebo oděvy. Vážně i zbraně, ve hře nemá chybět boj, ale důraz budou tvůrci klást i na minihry, hádanky a komunikaci mezi hráč(kam)i.

Warhammer Online – hra s milou zkratkou WAR se připravuje na vydání, a její tvůrci tak zásobují média dalšími a dalšími podrobnosti o tom, jak vlastně bude fungovat.  Nejnověji představili systém zlepšování hráčských spolků, guild. Vývoj hráčských cechů bude založen na speciálních bodech zkušenosti obdobně jako v EverQuestu 2. Ve WAR ostanou hráči tyto body za porážení protivníků, plnění herních úkolů i účast v bojích hráčů pro živým protivníkům. Odměnou pro silné cechy bude možnost vytvoření vlastního erbu, cechovní banka i prostředky pro zvýšení efektivity členů cechu v boji.

Warhammer OnlineKromě těch dobrých zpráv jsou ale i horší, které jistě ocení všichni, kdo s jistotou tvrdili, že WAR bude při vydání obsahovat všechny slíbené funkce a bude perfektně vyladěný. Nebude. Ve hře budou při spuštění chybět čtyři ze šesti hlavních měst, každá z frakcí tak bude mít pouze jedno město, a to lidský Altdorf pro Řád a chaosanské Inevitable City pro Destrukci. Katům za oběť padly i čtyři herní profese, Choppa pro rasu Greenskinů, trpaslický Kladivoun, Černý strážce temných elfů a imperiální Rytíř žhnoucího slunce.