Nedávná zpráva o rozpuštění týmu
Black Isle a zastavení jakýchkoli aktivit ohledně připravovaného RPG
Fallout 3 řádně namíchlo komunitu fanoušků. Vypadá to, že se snad někteří z nich kvůli pomstě společnosti
Interplay obrátí na dráhu zločinu a terorismu. Ale nemalujme čerta na zeď. Faktem je, že fóra na různých fan stránkách doslova přetékají naštvanými posty. Olej do ohně navíc čas od času přilije některý z bývalých členů BIS, takže diskuse je opravdu živá. Na stránce
No Mutants Allowed se však konečně objevilo něco smysluplného, co opravdu stojí za podívání a přečtení. Jde o
tři obrázky z velmi ranné verze, nebo spíše tech. dema
Fallout 3. Pod obrázky se okamžitě rozjela velmi živá diskuse, do které se kromě fanoušků zapojilo i několik vývojářů včetně
Fearguse Urquharta,
J. E. Sawyera a několika dalších. Nejzajímavější je však příspěvek od člena BIS, který vystupuje pod nickem Weenis (pravděpodobně se jedná o Toma Frenche - má osobní spekulace), jenž všechny tři obrázky okomentoval. Plné znění komentáře ke všem třem obrázkům najdete
v tomto threadu. Ve zkratce však na obrázcích vidíte tohle:
Obrázek č.1 – Hlavní menu: Jedná se o obrázek z realtime scény. Obě postavy jsou modely přímo ze hry, které se pohybují, stejně jako mraky na obloze a vlak v pozadí.
Obrázek č.2 - Interiér krytu: Jedná se o obrázek z velmi ranné fáze vývoje, kde chybí osvětlení a postavy nemají na zádech klasická čísla svého krytu. Přidávání či odebírání čísel však prý bylo otázkou okamžiku, takže se jedná o momentální přehlednutí. Na obrázku to samozřejmě není vidět, ale ve skutečnosti se postavy po krytu pohybovaly, komunikovaly spolu, na pozadí bylo slyšet spoustu počítačových zvuků, otevírání a zavírání dveří při průchodu postavy a další.
Obrázek č.3 – Exteriér: Nejlepší obrázek ze všech tří. Když hráč procházel exteriérem a vstoupil do budovy, nebo se pouze podíval oknem, okamžitě zmizela střecha i zdi. Ne však skokově, ale postupným, i když velmi rychlým vyblednutím. Jinak se vnitřek budov nerenderoval, což šetřilo zbytečný výpočet velkého množství polygonů. Nejúchvatnější okamžik ranné demoverze však nastal v momentě, kdy se hráč s postavou přesunul až na konec krytu k východu. Zde se nacházel terminál. Po jeho aktivaci se dveře z krytu otevřely. Ne ovšem jako animace, ale v reálném čase.
Weenis nakonec prozradil, že v příštích několika měsících měli členové BIS pracovat na spoustě zajímavých věcí, jako je implementace nových building setů (které by umožnily vytvořit zničenou budovu jakéhokoli tvaru), vozidel, animací, nepřátel a také se mělo začít pracovat na implementaci turn-based bojového systému.