Hillman žije ve Washingtonu DC a nedávno zjistil, že jeho třináctiletý syn za hru FIFA utratil 4,5 tisíce dolarů. Tedy okolo 115,6 tisíce korun za nákupy virtuálního obsahu.
„Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o chybu v obnovení mého předplatného (aplikace) Office 365. Ale rychlá kontrola ukázala, že tím to být nemohlo,“ napsal Hillman v blogovém příspěvku na serveru Medium.com.
Když se pak ředitel doma rozčiloval nad mizejícími penězi, slyšel svého syna, jak tichým hlasem volá matku. Vzápětí bylo jasné, že pro situaci existuje vysvětlení, a tím byly právě útraty jeho potomka.
„Se slzami v očích mi řekl, že se pokoušel koupit balík hráčů za sto dolarů, ale nefungovalo to, a zkusil to proto ještě několikrát,“ vysvětluje Hillman situaci. Kromě syna však viní sebe i Microsoft, který provozuje službu Xbox Live, přes níž si syn obsah kupoval.
„Pravdou je, že jsme se synovi měli věnovat trochu víc. Ale nový dům a nová práce znamenaly, že jsme ho ponechali jeho starostem víc než bylo obvyklé.“
Zároveň však píše: „Kde během toho byl Microsoft? Co bylo jejich zodpovědností?“ Upozorňuje totiž, že výpisy útrat chodily na synovo jméno, který měl svůj věk u Microsoftu zaregistrovaný. Společnost tedy věděla, že třináctiletý kluk utrácí nadstandardní množství peněz.
Podle Hillmana měl mít Microsoft systémy, které aktivitu označí jako podezřelou. „Kolik uživatelů za nákupy v aplikaci utratí tisíce dolarů a kolik práce by pro Microsoft znamenalo označení nezvyklého chování a vyžádání si potvrzení, že je nákup legitimní? Banky a společnosti provozující kreditní karty to dělají běžně,“ tvrdí.
Hillman v blogu zmiňuje, že by klidně podepsal veřejnou žalobu. Později však upřesnil, že žádné právní kroky nepodnikl a nepodnikne. Synovi nicméně jeho konzoli Xbox zabavil a odložil nákup slibovaného pingpongového stolu.