Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SWAT: Urban Justice – proti zločinu v LA

  12:00aktualizováno  7:29
Kdo z nás si v dětství nehrál na vojáčky nebo na policisty a zločince? Většina kluků nezřídka trávila své volné chvíle běháním s klacky, představujícími různé zbraně. Některé to dodnes nepustilo, čehož je důkazem popularita her typu Rainbow Six, Flashpoint či série SWAT, o jejímž pokračování bude právě teď řeč.

SWAT: Urban JusticeÚvodem trocha dějepisu. Hry SWAT vznikly jakožto volné pokračování série sierráckých adventur Police Quest, které se objevily koncem herní doby ledové (čili počátkem devadesátých let minulého století) a jejichž kvalitativní postup byl přesně opačný, než u jiných herních sérií. První ze SWATů byl tehdejší módě poplatný, leč ubohý interaktivní film. Druhý díl již ale disponoval vcelku slušnou hratelností ve stylu Jagged Alliance a třetí se stal oblíbenou a herními recenzenty uznávanou taktickou 3D akcí, kombinující realističnost s notnou porcí zábavy.

I čtvrtý díl série (ač v oficiálním názvu žádnou čtyřku nenajdete) se odehrává v Los Angeles roku 2006, čili rok po událostech ve SWAT 3: Close Quarters Battle. Město Andělů se připravuje na mohutné oslavy 225. výročí svého založení a jak vzrůstá vzrušení a nervozita, roste i drzost zločinců, kteří tuší spoustu příležitostí, jak si namastit kapsu. Vaším úkolem, jakožto člena LA SWAT Teamu, je učinit zločinným rejdům přítrž a nastolit klid a pořádek.

O to se budete moci pokusit v šestnácti single player misích, které na nás autoři chystají. Budete v nich lovit bankovní lupiče, zachraňovat rukojmí a pacifikovat soupeřící gangy (stylem „...omluvte se, podejte si ruce a každý dostanete rovným dílem – kulku do hlavy“), SWAT: Urban Justicez nichž se budou vyhlášením války gangů starat o rozruch v ulicích LA především tyto tři - the Loco Riders, Krazy Boyz a Compton 187. Mise, během kterých se prý podíváme do skutečných losangeleských lokalit, budou tvořit kampaň, respektive kariéru, takže dokud je postupně neprojdeme, nebudeme si je moci dle libosti vybírat tak, jak tomu bylo ve SWAT 3. Pakliže jste akčněji laděni či méně zkušení hráči, bude SWAT nabízet tzv. „Jumpstart“, který vám umožní okamžitě vskočit do hry s předem nakonfigurovanou výbavou, nastavením chování vašich mužů a snad i s poněkud jednoduššími cíly mise. Kromě toho bude nový SWAT podporovat multiplayer až pro 24 hráčů, kteří se po LAN nebo na Sierra On-Line (místo původního Won.net) budou moci utkávat v deatmatch, team deatmatch, cooperation, VIP protection či trophy a snad i v dalších, dohromady asi osmi multiplayer módech. Kromě toho budou autoři více otevření technicky zdatným fanouškům, takže na stránkách hry nebo přímo na herním CD budou k nalezení oficiální utility a dokumentace, potřebné k tvorbě různých modů, a také level editor.

Pokud jste všímaví čtenáři a znalci problematiky speciálních policejních jednotek USA, určitě vás zarazil název policejní jednotky SWAT, použitý ve druhém odstavci. Hra totiž nepoužívá oficiální název LAPD SWAT, ale již zmíněný LA SWAT Team, což také ukazuje na to, že hra LAPD licencí nedisponuje. Záměr autorů byl zřejmý - odstranit, respektive nahradit SWAT: Urban Justiceněkteré nudné prvky hry a omezení a rozšířit tak například vybavení policistů apod. Konečně tak budete moci hrát za ženskou postavu, používat plastové policejní štíty a zbraně, se kterými se u opravdových SWAT nesetkáte, nebo při zatýkání „lehce“ pošťouchnout podezřelého pažbou do břicha, což také nepatří mezi obvyklé a zákonem uznávané policejní procedury. Přesto však budou ve hře zachyceny techniky v reálu policisty a US Navy Seals opravdu používané (například způsoby čištění budov), snad také díky spolupráci autorů s veteránem LAPD SWAT Kenem Thatcherem.

Ve hře budete mít na výběr šest charakterů, čtyři muže a dvě ženy, každého s odlišnými vlastnostmi. Před misí si nakonfigurujete výbavu počínaje zbraněmi, kde si vyberete jednu útočnou automatickou pušku a dvě další zbraně, přes helmy, neprůstřelné vesty, plynové masky, brýle či dokonce želízka. Zbraní bude přehršel, přičemž automatickým budou vévodit výrobky Heckler&Koch (H&K MP5A5, zkrácený H&K MP5K-Kurtz, H&K MP5SD6 s tlumičem a další), oblíbené zejména díky své lehkosti, kadenci a jednoduché ovladatelnosti, samopaly ruské provenience Avtomat Kalašnikov, a to ve verzích AK47 i 74, či americké M4. Mezi pistolemi pak samozřejmě nemohou chybět takové názvy jako Glock (21 a 19), Colt či Beretta. Stejně jako vybavení budou silně modifikovatelné i zbraně. Budete si je moci osadit baterkami, laserovým zaměřováním, optikou, tlumiči, většími zásobníky atd.

SWAT: Urban Justice

Ve hře má být na 150 hi-polygon charakterů (prý každý kolem 5000 polygonů... a to bez prsou, Laro, bez prsou - pozn. autora) a díky Takedown enginu nám je budou vylepšovat efekty jako dynamické osvětlení a stíny, multi-texture rendering či per-pixel lighting. K vytvoření dokonalých animací je použito technologie motion-capture a samozřejmostí bude i propracovaná mimika a zásahové zóny, jichž bude 29. Engine by též měl zvládat střelbu skrz dveře a stěny a potěší i takové drobnosti, jakou je možnost sebrat například funkční rádio nepřítele či avizovaná změna rychlosti pohybu v závislosti na vlastnostech postavy a momentálního zatížení během mise (bude se tedy měnit podle toho, kolik zbraní, munice a granátů nesete, a bude se také snižovat, pokud nějaké náboje vystřílíte, vyhodíte granáty atd.). Autoři slibují vyspělou umělou inteligenci - svým mužům budete moci nejen zadávat konkrétní příkazy, ale nastavovat i styl chování, takže jim budete moci rozkázat, aby se například tiše přiblížili k nepříteli, vyhledávali a neutralizovali zločince atd. Doufejme, že se to hochům ze Sierry vyvede, protože chyby v tomto směru mohou velice lehce a elegantně poslat i nadějnou hru do pekelných hlubin věčného zapomnění.

Sierra se rozhodla vytvořit taktickou 3D akční hru, vycházející ze SWAT 3 a balancující na hranici reality, hru se spoustou zbraní, vybavení a s širokými možnostmi jejich nastavení, stejně jako se spoustou detailů. Hru stojící na silném enginu a disponující solidní AI. A věřme, že také hru zábavnou. Snad se jim to již daří a doufejme, že se jim povede dotáhnout Urban Justice do zdárného konce (ten by měl přijít v září tohoto roku), protože jinak bychom snad my všichni militantně ladění museli vytáhnout s klacky do lesa a válčit zase postaru... :-)

Autor:




Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.