Sword Coast Legends

Sword Coast Legends | foto: dnd.wizards.com

Sword Coast Legends je těžká nostalgie. Potěší fanoušky Baldur’s Gate?

  • 6
Zdánlivě nenápadná hra Sword Coast Legends nepůsobí na první pohled jako hitovka. Přitom slibuje stát se splněným snem všech fanoušků klasických stolních her Dungeons & Dragons a zároveň legendární počítačové hry Baldur’s Gate.

Hra Sword Coast Legends je zajímavá hned z několika důvodů. Tím prvním je ten, že podobně jako letošní Pillars of Eternity brnká na nostalgickou strunu všech fanoušků klasických her na hrdiny jako Baldur’s Gate, Icewind Dale, ale třeba i Neverwinter Nights

A Sword Coast Legends do toho jde skutečně naplno. Stejně jako zmíněné klasiky je vyvíjena ve spolupráci s vydavatelskou firmou specializující se na fantasy Wizards of the Coast a její pravidla díky tomu mohou stát na páté edici pravidel stolních her Dungeons & Dragons. Sword Coast Legends tak bude se svými slavnými vzory sdílet stejný svět (a možná i postavy) a my se díky tomu opět vypravíme na kontinent Faerûn spadající pod universum Forgotten Realms.

Sword Coast Legends
Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Vývojářský tým n-Space přitom na klasické hry na hrdiny od Bioware neodkazuje náhodou. Vedoucím vývoje je Dan Tudge, jenž stál u kormidla vývoje právě fantasy hitu Dragon Age: Origins. Tudge v rozhovoru pro web pcgamesn.com vzpomínal na problematiku tvoření velkých her v éře firmy po Neverwinter Nights. Podle něj se studio příliš soustředilo na vytvoření filmově laděného blockbusteru a během tohoto procesu se něco vytratilo.

„Je tu místo pro skutečně kreativní příběhové RPG, které zůstává izometrické, umožní takticky bojovat v partě s možností pauzy,“ tvrdí v rozhovoru. Že to myslí vážně, je patrné na první pohled.

Boje zůstávají věrné taktičtějšímu pojetí a rozvrhnutí rolí v rámci družiny. O tom, že to n-Space myslí vážně i s příběhem, svědčí angažování Jaye Turnera jako hlavního scenáristy hry. Turner v minulosti spolupracoval na scénáři k hrám Dragon Age: Origins a Mass Effect 2 a 3.

Sword Coast Legends

Ohromné možnosti díky editoru

Novinkou s největším potenciálem má být možnost hrát za Pána jeskyně (anglicky Dungeon Master), přesně tak, jak to znáte z klasických Dungeons & Dragons. Tam funguje Pán jeskyně jako průvodce hrou, který zároveň vytváří pro ostatní hráče jejich dobrodružství. Zde jde o to samé, pouze převedené do rámce počítačové hry.

Vytvářet vlastní kampaně a příběhy bylo sice možné už v Neverwinter Nights, Sword Coast Legends však má být úplně jiná liga. Součástí hry bude proto kromě klasické kampaně i robustní editor, v kterém každý může vytvořit dobrodružství podle svých představ.

 Možnosti editoru mají být ohromné: budete vytvářet vlastní úkoly, psát rozhovory, upravovat přátelské i nepřátelské postavy, pokládat pasti a do nejmenších detailů upravovat plochu herní mapy. V rámci tvorby vlastní kampaně budete moci propojovat jednotlivé herní lokace v závislosti na vašem příběhu a umisťovat každičký objekt či postavu, jak se vám zlíbí. Editor umožní naskriptovat i různé události, třeba přepadení bandity.

Tohle všechno bude i přes avizovanou přístupnost časově náročné a jistě ne pro každého. Hráči tak budou moci své výtvory sdílet či naopak využívat díla ostatních. V době všemožných zpoplatněných balíčků „prémiového“ obsahu jde o chvályhodné gesto směrem k hráčům.

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Pán jeskyně versus parta hrdinů

A jak má fungovat hraní mimo hlavní příběhovou kampaň? Koncept stojí na principu čtyř hrdinů ovládaných hráči, kterým jejich dobrodružství náležitě zpestřuje Pán jeskyně. Ten připravuje pasti nebo vyvolává nepřátele, přičemž nad kterýmkoliv z nich může kdykoliv převzít přímou kontrolu. Vše se děje v reálném čase v rámci hry. Hrdinové procházejí úrovní, kterou postupně jako v podobných hrách odkývají, zatímco Pán jeskyně vidí vše a připravuje hrdinům různá překvapení. 

Ostatní hráči mohou zahlédnout pouze symbol jeho kurzoru, a tak vidět, že poblíž vymýšlí nějakou neplechu. Pán jeskyně získává body postupným „zatápěním“ hrdinům, které zase může investovat do dalších speciálních schopností a vychytávek, čímž partě hráčů náležitě zpestřuje hru.

Autoři mluví i o možnosti hlasové komunikace. Především představa situace, v níž Pán jeskyně promlouvá k hráčům skrze některou z postav, působí obzvlášť vesele. Některé kampaně v Sword Coast Legends tak možná bude zábava i jen sledovat.

Sword Coast Legends
Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends neběží na klasickém Infinity Enginu jako Baldur’s Gate nebo Icewind Dale, namísto toho bude hra ve 3D. Graficky proto připomíná spíše Dragon’s Age: Origins. Trojrozměrná grafika každopádně umožní volný pohyb kamery a detailní úpravu jednotlivých postav. Z lepší grafiky čerpají i efekty kouzel, které vypadají podstatně lépe, než tomu bylo u her vytvořených právě na stařičkém Infinity Enginu.

Hra má vyjít na PC 29. září, připravované verze pro Playstation 4 a Xbox One do konce tohoto roku.