Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf vývoje System Shock 3: Návrh hry je pro mě duševním bojem

  12:15aktualizováno  12:15
Má se nové pokračování klasické série System Shock blížit více prvnímu nebo druhému dílu? To je otázka, na kterou odpověď zatím nezná ani šéf vývoje Warren Spector. V řadě dalších oblastí však jasno již má.

System Shock 3 | foto: Otherside Entertainment

„Neustále bojuji s tím, nakolik respektovat principy prvního a nakolik principy druhého dílu. Druhý díl se mnohem více blížil tradičním hrám na hrdiny. Ta volba je pro mě duševním zápasem. To přiznávám,“ řekl Spector pro server Polygon.

V dějových otázkách má však Spector jasněji. Příběh bude přímo navazovat na události System Shocku 2. Začínáte tedy v roce 2114, kde druhý díl skončil.

A kromě umělé inteligence Shodan se vrací i několik dalších postav. Například Rebecca Siddons, do které se Shodan na konci druhého dílu uložila.

Chybět nebude ani její kolega Tommy Suarez a postava Rebeccy Lansing, která hráčovi pomáhala v prvním díle. Narazíte také na hlavní hrdiny z obou her, tedy hackera z „jedničky“ a vojáka ze System Shocku 2. Vrátí se i Edward Diego, který hráče v prvním díle přesvědčil k hacknutí Shodan.

„Řada otázek z prvních dvou dílů zůstala bez odpovědi a my vyplnění prázdných míst vnímáme jako naši povinnost vůči fanouškům. A nové hráče by to mohlo vtáhnout do příběhu,“ řekl Spector.

Zásadní pro děj opět bude i hlavní záporná postava. „Shodan je srdcem a duší série System Shock. V tom spočívá krása třetího dílu, Shodan nikde jinde neobjevíte. Bude středobodem hry a zároveň se dočká změn,“ tvrdí Spector.

System Shock (reboot)
System Shock (reboot)
System Shock (reboot)

Kromě System Shocku 3 vzniká i předělávka prvního dílu. A ta se věrně drží původního stylu.

Shodan je umělá inteligence, které hráč v prvním díle deaktivuje pravidla etického chování. A počítač se kvůli tomu rozhodne, že zlikviduje lidskou rasu.

„V System Shocku 3 chci prozkoumat Shodaniny pohnutky,“ prohlásil Spector. První dvě hry totiž nevysvětlují, proč umělá inteligence po vyhlazení lidstva touží.

Nová hra také bude čerpat inspiraci z odlišných zdrojů. První dva díly se totiž silně opíraly o cyberpunkovou kulturu, jejíž popularita však v mezičase značně klesla. První díl System Shocku ostatně vyšel v roce 1994.

„Během let jsem pochopil, že nemá smysl pokoušet se lidi přesvědčit o tom, že je zajímají věci, o které zájem ve skutečnosti nemají,“ konstatuje Spector.

Návrh proto bude vycházet z moderních vědeckých poznatků. Základní inspirací má být skutečný svět. Vývojáři však budou muset odhadovat, jak se technologie v následujících sto letech vyvinou.

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších RPG roku 2018

Kingdom Come: Deliverance

Z široké nabídky jsme pro vás vybrali 10 "erpégéček“, která podle nás mají letos největší potenciál stát se skutečnými...

Další z rubriky

Z legendární hry udělali luxusní stolek. Má barvy, které nikdo nepamatuje

Konferenční stolek Pong licencovaný Atari

Legendární hra Pong, kterou v sedmdesátých a osmdesátých letech hrál každý, se dočkala zajímavého znovuzrození....

Něco se blíží. Twitterový účet hry Cyberpunk 2077 ožil po čtyřech letech

Cyberpunk 2077

Vypadá to, že po dlouhých letech čekání se již brzy dozvíme nějaké podrobnosti o nové hře od autorů Zaklínače.

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Odvážné maminky ukazují poporodní bříška
Odvážné maminky ukazují poporodní bříška

Těhotenství je krásné období, během kterého se největší změny odehrávají uvnitř ženského těla. Rostoucí bříško, nově získaná kila, napnutá kůže - i tyhle proměny k němu ale patří.

Najdete na iDNES.cz