Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf vývoje System Shock 3: Návrh hry je pro mě duševním bojem

  12:15aktualizováno  12:15
Má se nové pokračování klasické série System Shock blížit více prvnímu nebo druhému dílu? To je otázka, na kterou odpověď zatím nezná ani šéf vývoje Warren Spector. V řadě dalších oblastí však jasno již má.

System Shock 3 | foto: Otherside Entertainment

„Neustále bojuji s tím, nakolik respektovat principy prvního a nakolik principy druhého dílu. Druhý díl se mnohem více blížil tradičním hrám na hrdiny. Ta volba je pro mě duševním zápasem. To přiznávám,“ řekl Spector pro server Polygon.

V dějových otázkách má však Spector jasněji. Příběh bude přímo navazovat na události System Shocku 2. Začínáte tedy v roce 2114, kde druhý díl skončil.

A kromě umělé inteligence Shodan se vrací i několik dalších postav. Například Rebecca Siddons, do které se Shodan na konci druhého dílu uložila.

Chybět nebude ani její kolega Tommy Suarez a postava Rebeccy Lansing, která hráčovi pomáhala v prvním díle. Narazíte také na hlavní hrdiny z obou her, tedy hackera z „jedničky“ a vojáka ze System Shocku 2. Vrátí se i Edward Diego, který hráče v prvním díle přesvědčil k hacknutí Shodan.

„Řada otázek z prvních dvou dílů zůstala bez odpovědi a my vyplnění prázdných míst vnímáme jako naši povinnost vůči fanouškům. A nové hráče by to mohlo vtáhnout do příběhu,“ řekl Spector.

Zásadní pro děj opět bude i hlavní záporná postava. „Shodan je srdcem a duší série System Shock. V tom spočívá krása třetího dílu, Shodan nikde jinde neobjevíte. Bude středobodem hry a zároveň se dočká změn,“ tvrdí Spector.

System Shock (reboot)
System Shock (reboot)
System Shock (reboot)

Kromě System Shocku 3 vzniká i předělávka prvního dílu. A ta se věrně drží původního stylu.

Shodan je umělá inteligence, které hráč v prvním díle deaktivuje pravidla etického chování. A počítač se kvůli tomu rozhodne, že zlikviduje lidskou rasu.

„V System Shocku 3 chci prozkoumat Shodaniny pohnutky,“ prohlásil Spector. První dvě hry totiž nevysvětlují, proč umělá inteligence po vyhlazení lidstva touží.

Nová hra také bude čerpat inspiraci z odlišných zdrojů. První dva díly se totiž silně opíraly o cyberpunkovou kulturu, jejíž popularita však v mezičase značně klesla. První díl System Shocku ostatně vyšel v roce 1994.

„Během let jsem pochopil, že nemá smysl pokoušet se lidi přesvědčit o tom, že je zajímají věci, o které zájem ve skutečnosti nemají,“ konstatuje Spector.

Návrh proto bude vycházet z moderních vědeckých poznatků. Základní inspirací má být skutečný svět. Vývojáři však budou muset odhadovat, jak se technologie v následujících sto letech vyvinou.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Další z rubriky

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.