System Shock 2

System Shock 2

Předělávali System Shock, nevylučují vývoj třetího dílu

  • 3
Firma Night Dive Studios se specializuje na oživování klasických her. Podporu pro moderní počítače zajistila například pro I Have No Mouth and I Must Scream, Wizardry nebo Sid Meier Pirates.

Vůbec poprvé o ní bylo slyšet v roce 2013 díky vydání hry System Shock 2 ve verzi podporující moderní počítače. Od té doby se její katalog rozrostl na více než osmdesát titulů a v merku má dalších sto her.

Původně byl obchodní model založený výhradně na řešení problémů, na něž lze narazit při hraní na stávajících strojích a s moderními operačními systémy.

V současné době se však snaží získávat širší práva, a může tak vyvinout například nové díly nebo zpracovat deskovou hru. Studio zvažuje například adaptaci klasiky I Have No Mouth and I Must Scream.

Vytváří také plnohodnotnou předělávku prvního System Shocku. Ta by se měla dočkat grafické aktualizace, s níž pomáhá i ilustrátor Robert Waters, který pracoval na původní hře. Night Dive navíc předělávkou vykročí do nových vod, projekt totiž vyjde i pro konzole.

Studio kromě toho nevylučuje, že by mohlo vytvořit i System Shock 3. V současné době na to však nemá dostatek prostředků a jeho šéf Stephen Kick připouští, že to není jádrem jejich podnikání. Přesto však Night Dive o možném vzniku hry jedná.

Informace vyplynuly z rozhovoru pro server Fastcompany.com.

KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Oživování klasik je jistě chvályhodný způsob, jak vydělávat peníze. Vytváření jejich pokračování bychom však od neznámého studia bez historie vlastních úspěšných her raději neviděli. Pokud někdy vznikne System Shock 3, měl by ho vyvíjet osvědčený elitní tým.

Ideálním šéfem týmu by byl návrhář Ken Levine. Ten je autorem System Shocku 2 i BioShocku a BioShocku Infinite.