Hlavní motivací ke změně enginu byl vývoj verzí pro konzole, k čemuž prý Unity není ideální. Vliv na to měla i grafická kvalita hry, optimalizace a způsob tvorby obsahu. Tým tak po menším zkoumání dospěl k závěru, že Unreal Engine potřebám projektu poslouží nejlépe.
Změny lze posoudit z nově zveřejněných obrázků i videa.
Server Polygon se v souvislosti s tím tázal, jestli tvůrci System Shock stále vnímají jako remaster. „Je to věrný restart. To znamená, že duch hry zachováváme, ale můžeme měnit způsob, jak ji prezentovat,“ řekl ředitel vývoje Jason Fader.
Nová podoba System Shocku
Příliš se proto nebude měnit příběh, ale například dialogy mohou být detailnější. Očekávat lze také většinu původních zbraní, nepřátel, předmětů i oblastí.
„Aplikujeme na ně principy moderního návrhu a vytvoříme je v aktuální grafice, abychom System Shock představili stávajícím hráčům, kteří s původní hrou nemuseli mít žádnou zkušenost.“
Předělávka bude oproti původní hře otevřenější. Jakmile totiž opustíte startovní oblast, budete mít možnost se po prostředí pohybovat zcela volně. Původní verze oproti tomu některé oblasti izolovala a jejich odemčení vyžadovalo splnění určitých kritérií.
Plná hra má vyjít ve druhé polovině příštího roku.