Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tactical Ops: Assault on Terror

  12:00aktualizováno  8:59
Taktická 3D akce Counter-Strike s vydáním nové verze 1.4 přilákala další várku hráčů, avšak konkurovat se jí snaží mod pro Unreal Tournament, vydaný původně zdarma a nyní i v retail verzi. Je teprve druhým modem, který si to může dovolit, a to už by mohlo něco znamenat. Že by konečně nástupce slavného CS?

Tactical Ops: Assault on TerrorAkční tituly hratelné online jsou stále populárnější (pokud to tedy ještě jde) a na této oblíbenosti se snaží přiživit doslova každý. Není tomu tak dávno, co jsem zde recenzoval Global Operations a jak bylo z textu i hodnocení patrné, bylo mi z něj tak trochu zle. Mimo jiné i kvůli Global Operations jsem se vrátil zpět ke starému dobrému Counter-Strike a zabiják času vytasil drápy s dost velkou intenzitou na to, abych zase na pár dní zapomněl na okolní svět a věnoval se jen a jen jemu. A právě do mojí znovu obnovené CS horečky se přiřítil další titul podobného ražení, který si dělal chutě obsadit čas věnovaný právě CS. Jedná se o mod pro Unreal Tournament, vydaný nejdříve zdarma na internetu a poté, přesně po vzoru Counter-Strike, také jako krabicová verze. Smysl má samozřejmě pouze pro lidi bez Unreal Tournamentu, obě verze jsou totiž prakticky totožné. Mod sám o sobě je docela populární, nová verze CS 1.4 mě ze židle zrovna nezvedla, a pokud ano, pouze vzteky, tak proč to nezkusit? Podaří se dalšímu pokusu o "Counter-Strike killer" konečně svoji práci udělat dobře a nastolit novou vládu na poli online stříleček?

Vezměme to po pořádku – stejně jako Global Operations a koneckonců i Counter-Strike, nabízí Tactical Ops boty pro single playerovou hru, Tactical Ops: Assault on Terrorkterá má v podstatě sloužit jako trenažér pro vaše "aim skilly" (míření) a samozřejmě jako učebnice map, kterých je v Tactical Ops skutečně pěkná řádka, ale k tomu až za chvíli. Boti zatím dopadli jakž takž použitelně jen v CS, takže jsem vybral jednu z obtížností, s očekáváním jsem se vrhnul na první trénink a... bylo mi opět špatně, možná ještě o něco hůř než u Global Operations. Boti mají naprosto perfektně naprogramovaný aim, kdy se jim podaří vás dostat i v některých skutečně dost šílených situacích, ale tímto bodem jakékoliv klady končí. Boti běhají po mapě po předdefinovaných trasách určených waypointy a prakticky není šance, že by je snad nedej bože opustili. Úplně kašlou na kontrolování rohů nebo jiných možných úkrytů, prostě si běží svoje kolečko, které se dokonce často vyhýbá takovým místům, jako je prostor na položení bomby atp. Obzvláště pikantním se sledování botů stává po smrti, kdy se můžete (stejně jako v CS 1.4) přepnout do pohledu některého ze zbylých hráčů a sledovat jeho konání na bojišti. Docela jsem se popadal za břicho, když jsem viděl, jak boti zcela nerušeně jdou bez jediného pohybu zbraně po svých trasách a pokud je snad nepřítel mimo úhel pohledu přibližně 30°, je jim to úplně jedno a štrádují si to vesele dál. Díky těmto úžasným vlastnostem Tactical Ops: Assault on Terrorje většina kol nedohraných, protože se boti prostě nenajdou. Teoreticky můžete boty koordinovat pomocí rádiových příkazů obsažených ve hře, ale zapomeňte na ně. Stejně tak zapomeňte na hru s boty jako takovou, nebo ji aspoň zkuste teprve poté, co okusíte skutečný multiplayer – jinak vám dokáže spolehlivě zkazit první dojem, stejně jako mně.

Jaký styl hry však vlastně Tactical Ops je? Jedná se o pouhou kopii Counter-Strike nebo přináší na scénu i něco nového? Odpověď není jednoznačná – v původní myšlence se jedná o staré dobré CS, proti sobě nastupují dva týmy (teroristi vs. protiteroristické komando), přičemž na začátku si zakoupíte v nákupním menu vybavení podle chuti a možností a můžete do akce. Nastupuje první z řady větších či menších odlišností od CS, nakupovat můžete totiž ve vyhrazených zónách i během hry, což má své opodstatnění s ohledem na zbraně, o kterých se zmíním později. Spektrum úkolů připravených ke splnění je o něco širší, než jsme zvyklí. Rozkládá se od obligátního vybombení důležitých míst a záchranu rukojmí po eliminaci nepřátel, možností je však ještě více. Jak jsme na tom se zbraněmi... Výběr je docela široký, od základního nože po těžké kulomety, naštěstí nechybí klasiky, bez kterých se žádný skutečný hráč neobejde – AK47 a Colt M4A1. Modely mi přišly trochu divné, Tactical Ops: Assault on Terrorale možná jde prostě jen o dlouhodobý zvyk na ty z CS. Každopádně k realitě mají modely z Tactical Ops přece jenom docela daleko.

Ale zpět ke zbraním jako takovým – mají ve většině případů dva palebné módy, rozhodně potěší dlouho vyprošované házení nožem, smích vás přejde poté, co zjistíte, že hozený nůž protivníka tak maximálně upozorní na vaši pozici, ale moc mu zdravotní situaci nezhorší. Na účinnost zbraní jsem si stěžoval v Global Ops a pokračovat musím i tady – jediná věc, jež se chová jakž takž reálně, je sniperka, kterou můžete podobně jako s AWM v CS posílat nepřátele do věčných lovišť (resp. do spectator módu) jednou přesnou trefou, jinak mi přijdou účinky podceněné. Není mi úplně jasné, jak fungují v Tactical Ops hitboxy, ale každopádně je podivné, když můžete do nepřítele napálit 10 kulek z M4A1 a dál skotačí. Není to ale až taková krize, víc mě rozhodilo zpracování přesnosti, které si vůbec nezadá se šílenstvím v Red Faction – prakticky ani po delším tréninku a s dobrým skillem v CS není možné zjistit, kam chodí kulky z té které zbraně, natožpak kde zhruba končí jejich rozptyl. Střelba se tak víceméně stává dílem náhody a štěstí, což sice možná přiblíží hru masám nováčků, ale zkušenějším hráčům akorát zkazí náladu. Tactical Ops: Assault on TerrorJeště bych měl zmínit možnost zapnout si balistiku, což jsem zkusil a nezpozoroval jsem vůbec žádný rozdíl, možná se projeví jen u sniperek na výrazně dlouhé vzdálenosti, spíš ale ani to ne. Co mě ale skutečně uvedlo v úžas, je skutečnost, že na přesnost střelby nemá vliv váš momentální pohyb a (ne)přesnost zůstává pořád stejná. Pokud vám tedy v CS 1.4 chybí starý dobrý bunny hopping (neboli zběsilé skákání po mapě spojené se střelbou), možná najdete v Tactical Ops zalíbení. Horší je to ovšem po zjištění, že ani ve skoku se přesnost nijak nemění, hra se tedy v tomto směru silně odklání od reality a stává se vysloveně akční záležitostí. Podivný je i systém nabíjení, kdy se naráz vymění celý zásobník, ne jen doplní náboje - dost slušný problém pro chronického CSkáře, zvyklého po každé přestřelce rychle přebít. Byl jsem napoprvé dobře překvapen, když jsem po třech přebitích stál a koukal na prázdnou zbraň...

Další důležitá složka, na které je případný úspěch závislý, jsou mapy. Těch je ve hře dokonce přes třicet, což je na jednu stranu hodně široký výběr, ale na serverech se hraje přibližně deset a zbytek můžete nechat klidně ležet, stejně učit se takové množství map dá dost zabrat. Mapy jsou bezesporu světlou stránkou hry, jsou velmi variabilní a představují širokou škálu prostředí od malých a uzavřených městských Tactical Ops: Assault on Terrorprostor až po velká skladiště a podobně. Dočkáme se i několika kuriozit, jako třeba mapy v prostředí Číny. Úkoly jsem již zmiňoval výše, přichází ale jeden z dost silných podrazů, a to nejen pro hráče CS – nemáte k dispozici radar! Ano, bohužel čtete dobře a musím říct, že mě tahle "vlastnost" dost otrávila. Když k tomu připočteme, že modely jednotlivých týmů vypadají dost podobně, přímo si to říká o nepříjemně vysoký počet neúmyslných teamkillů. Nechápu, co proboha autory přinutilo tuto zcela nezbytnou věc do hry nezahrnout, bez radaru to někdy bývá slušné peklo.

Stranou nemůžu nechat technické zpracování – použitý engine už mnohokrát dobře posloužil a i tentokrát plní svoji práci docela dobře. Především grafické zpracování map vás někdy příjemně překvapí, okolní prostory jsou dokonale prokreslené a díky možnosti zapnout si velmi vysoké rozlišení se na to dívá moc dobře. Trochu ošemetnější je ale mluvit o modelech hráčů i zbraní, některé zbraňové jsou udělané velice dobře, jiné mi naopak přišly vysloveně nereálné a divné, např. moje oblíbená M4A1 vypadá prostě hnusně. Modely hráčů sice vypadají ve statickém provedení dobře, jakmile se ale dají do pohybu, je jasné, že je něco špatně. Pohyb jednak nepůsobí tak "gruntovně" jako v CS a spíš to vypadá, že postavy po povrchu bruslí, ale hlavně jsou jejich kroky tak humorně trhané, že to jednak Tactical Ops: Assault on Terrorvypadá dost nereálně, a hlavně nemůžete vůbec odhadnout, kde se oponent v příští chvíli ocitne, protože to podle pohybu nohou prostě vytušit nejde. Zvuky zbraní jsou jednoduše průměrné a rozhodně od nich nečekejte zázraky, některé zbraně dokonce působí dost nereálně. Naproti tomu hudba je atmosférická a dobře zapadá do akce, sice ji můžete nechat puštěnou i během hry, ale pokud chcete zůstat aspoň chvilku naživu, spíše doporučuji ji vypnout.

Jaký jen nad Tactical Ops vyřknout ortel? Nejsem si úplně jistý, protože jde rozhodně o lepší titul než Global Operations, zároveň ale díky několika věcem zmíněným výše nedosahuje zdaleka kvalit Counter-Strike. Především se však jedná o trochu odlišný styl, který není příliš výrazně definovaný a hra se v některých momentech tváří velmi reálně a přesvědčivě, a vzápětí sama svoji pozici podkope. Pokud se vám zrovna v CS nedaří nebo si chcete prostě jen zkusit něco jiného, mohly by vás Tactical Ops potěšit. Pro skalní hráče, věnující se hraní online až desítky hodin denně, však rozhodně nejsou.

Tactical Operations: Assault on Terror
Výrobce: Kaheman
Vydavatel: Infogrames
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Stáhněte si: screenshoty, trailer
Oficiální homepage: http://www.tactical-ops.to/
Minimální konfigurace: procesor 400 MHz, 64 MB RAM, 600 MB HDD, 3D karta
Doporučená konfigurace: procesor 1 GHz, 128 MB RAM, 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Slabě nadprůměrná konkurence pro Counter-Strike, která vás možná překvapí.
Hodnocení 64%

Autor:


Témata: Přestřelka, nůž, Radar


Nejčtenější

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Hry z Xboxu, které fungují na Xboxu One
Třináct her z původního Xboxu lze nyní hrát na Xboxu One. A vypadají lépe

Od dnešního dne je možné na Xboxu One hrát třináct her, které vyšly na původní Xbox. Všechny běží v rozlišení 1080p, mají lepší snímkování a nahrávací časy.   celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Další z rubriky

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
ASISTENTI***ASISTENTKY***ASSISTANTS

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.