Tajemný GameEkonom

  • 732
Nový distributor na trhu *** Do roku 2010 se prodá 2,6 miliardy herních zařízení *** Mythic se nechal ukecat Microsoftem *** Scullyová a Mulder budou vyšetřovat Javu *** Nová vývojářská konference se bude konat v Londýně *** Hry podle filmů hráčům nevoní

Nový distributor na trhu
Na světovém trhu se proti všem předpokladům objevila nová trpasličí distribuční firma. Ta nechce konkurovat Electronic Arts, ale spíše naopak, chce nabídnout profesionální zázemí pro distribuci a marketing hrám vyvíjeným nezávislými společnostmi, které mají právě s finální fází vývoje hry, její distribucí k zákazníkům, největší problémy. O~3 Entertainment založili tři bývalí manažeři společnosti Capcom, která stojí za hororovou hrou Resident Evil nebo Street Fighter. Pro tento fiskální rok plánuje firma vydat dvacet nezávislých titulů, na jejichž propagaci a distribuci má připravené peníze ze zdrojů soukromých investorů.
Jen je otázkou, zda jde lidem přicházejícím z kolosu jako je Capcom o dobrou věc, nebo zda chtějí na nezávislých vývojářích jenom vydělat. Dost možná jde o kombinaci těchto pohnutek. V kapitalismu zadarmo ani kuře nehrabe a trh AAA her je příliš konkurenční, jak je vidět na stále horších výsledcích distribučních společností mimo velkou trojku.
Zdroj: Tisková zpráva

Do roku 2010 se prodá 2,6 miliardy herních zařízení
Herní průmysl, který už nyní dosahuje obrovských rozměrů, co se protočených peněz týká, poroste více, než se čekalo. Podle studie společnosti Deloitte & Touche se do roku 2010 zpětinásobí počet zařízení, na kterých lze hrát digitální hry. Ze současných 415 milionů herních zařízení mezi lidmi (nepočítaje v to PC) vzroste počet přístrojů mezi lidmi na dvě miliardy a šest set milionů kusů. Za výrazným nárůstem stojí pronikání herního průmyslu do mobilních telefonů, PDA, set top boxů pro příjem digitálního vysílání nebo dětských hraček. Nástup digitální zábavy v nových typech přístrojů je umožněn zvyšováním výkonu těchto zařízení. Například pro mobilní telefony se chystají speciální čipy pro akceleraci 3D grafiky.
Další hnací silou rozvoje digitální zábavy je vysokorychlostní připojení k internetu. Tím by do pěti let mělo disponovat přibližně 450 milionů domácností po celém světě. K tomuto údaji se upínají naděje většiny velkých telekomunikačních operátorů, pro které je poskytování placeného obsahu často finančně zajímavější než samotné telekomunikační služby. Ještě rozšířenější budou mobilní telefony s podporou multimediálních aplikací, ty by měla mít přibližně miliarda lidí. Lákavě vypadá i nikoliv nerealistický odhad kapacity pro ukládání dat v typickém domácím PC, která se má pohybovat v řádech Terabajtů. Kolik se na takový disk vejde grafiky, hudby či videa a v jaké kvalitě necháme na vaší představivosti.
Zdroj:Games Develeoper

Mythic se nechal ukecat Microsoftem
Asi nikdo se nedozví, jak to vlastně všechno bylo, ale jedno je jisté. Spor společností Microsoft a Mythic je u konce. Obě společnosti našli smírné řešení jak vyřešit citlivé záležitosti týkající se ochranných známek, duševního vlastnictví, dobrého jména firmy, nekalé soutěže a dalších těžko měřitelných veličin týkajících se již zrušené online hry Mythica. Podle společnosti Mythic, která vyvinula a provozuje online hru Dark Age of Camelot, totiž Mythica parazitovala na ochranných známkách Mythicu.
Součástí dohody je převod ochranné známky a doménového jména Mythica na společnost Mythic. Microsoft na Mythic převede i blíže neurčené duševní vlastnictví spojené se zrušenou hrou Mythica. Na druhou stranu je součástí dohody vyjádření, že ani jedna strana nepřiznala pochybení. Finanční podrobnosti vyrovnání nebyly zveřejněny a pokud je nevynese nějaká dobrá duše, zůstanou jen předmětem bezpředmětných úvah.
Zdroj: Reuters

Scullyová a Mulder budou vyšetřovat Javu
Společnost Elkware oznámila, že pracuje na vývoji her pro mobilní telefony s motivy slavného televizního seriálu Akta X. Společnost získala draze zaplacenou licenci od divize Licensing and Merchandising filmové a televizní společnosti Twentieth Century Fox. Během poměrně krátkého času se tak pravděpodobně dočkáme hopsaček nebo stříleček s ufony, Mulderem a "Scully". Jen je otázka, jestli by pro využití této licence nebyla vhodnější forma textové adventure. Jenže to by bylo pro "typického hráče" dost problematické. Hra, která by člověka nutila zapojit fantasii a nedej bože ještě člověka nutila ČÍST!!!!
Zdroj: Warcry

Nová vývojářská konference se bude konat v Londýně
Evropská Asociace nezávislých herních vývojářů (TIGA) oznámila vznik nové konference, která bude součástí herní výstavy ExCeL, jejíž první ročník proběhne mezi prvním a třetím zářím. Dva dny konference budou věnovány různým tématům, ale jeden celý den se bude hovořit pouze o mobilní zábavě, což znovu potvrzuje sílu, kterou v sobě kapesní hračky skrývají. Jak konference tak samotná výstava ale kolidují s dalšími "herními" akcemi, ať už jde o ECTS 2004 nebo Game Developers Conference Europe. Konkurence je holt někdy mrcha. Nicméně v tomto případě bude konání dvou obdobných akcí v jednom termínu spíše na škodu.
Zdroj: Games Industry

Hry podle filmů hráčům nevoní
Zaběhnutá a výdělečná praxe vývoje videoher na základě filmových licencí se herním studiím vyplácí, ale výsledky těchto her nejsou úplně omračující. Řada hráčů k nim má výhrady už z principu, někteří pak z osobní špatné zkušenosti. Společnost NPD Group si dala tu práci a podívala se na výsledky prodejnosti videoher pro různé platformy. Z nich vzešlo zjištění, že mezi deset nejprodávanějších her na konzolách se dostala jen jedna inspirovaná filmem – Enter The Matrix. Právě ta hra, kterou recenzenti bez rozdílu pohlaví, věku, vyznání a čísla spodního prádla naprosto odstřelili. Pro platformu PC nestačila ani reklamní masáž a síla fenoménu Matrix. Mezi top 10 hry podle filmů neměly místo.
Na vině je často nízká kvalita herních titulů, které spoléhají na marketingovou sílu licence a při tvorbě hry se nesnaží. Takové tituly jsou pak nejen nezábavné, ale často plné hrubých chyb. Proti tomuto trendu se už postavila společnost Warner Brothers, která hodlá sledovat hodnocení her recenzenty a pokud nedosáhne hra s licencí od WB předem stanoveného minimálního ohodnocení, vývojáři zaplatí za licenci více díky tomu, že si WB bude z ceny prodané hry brát větší díl. A to je ta správná cesta. Koho by také totální zmršení Matrixu nenaštvalo?