Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft i Electronic Arts platí za propagaci v uživatelských videích

aktualizováno 
Herní společnosti využívají neoznačenou formu reklamy. Například firmy Microsoft a Electronic Arts vyplácejí peníze za propagaci vybraných titulů na severu YouTube. Ta se však musí řídit předem stanovenými pravidly.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One. | foto: Bonusweb.cz

Na veřejnost například prosákly dohody, které s uživateli uzavírala společnost Machinima. Ty zahrnují prohlášení o mlčenlivosti a firma nabízí tři dolary za tisíc zhlédnutí videa. Tedy zhruba šedesát korun. Výdělkový strop však představovalo 1,25 milionu zhlédnutí. Za větší počet tedy server neplatil.

Smlouva se týkala propagace konzole Xbox One a nárok na peníze měli pouze uživatelé, kteří o zařízení mluvili pozitivně. Video muselo zahrnovat alespoň třicet sekund hraní na této konzoli a muselo být zmíněno její jméno.

Microsoft se však od propagační akce distancoval. Mluvčí společnosti v prohlášení pro server Igamerresponsibly.com napsal: "Microsoft o jednotlivých smlouvách mezi Machinimou a dodavateli obsahu nevěděl a k žádným videím jsme neposkytovali zpětnou vazbu."

V reakci na situaci prý Machinimu požádali, aby server nenahrával další propagační obsah v rámci této akce. Součástí žádosti prý bylo i označení stávajících propagačních videí.

Battlefield 4

Battlefield 4 je jednou z her, za jejíž propagaci společnost Electronic Arts nabízela odměnu.

O několik dnů později pak společnost Electronic Arts serveru The Verge potvrdila, že u svých her také provozuje podpůrný program. Ten se nazývá Ronku a odměňuje lidi za vytváření herních videí s rozličnými tituly. Nabídka se týkala například her FIFA 14, Battlefield 4, Need for Speed: Rivals či Plants VS Zombies 2.

Electronic Arts však tvrdí, že jejich program vyžaduje označení videí jako propagačních. Uživatel serveru NeoGAF zveřejnil pravidla pro některé z her a uvedené podmínky je možné označit za neutrální. Společnost žádá, aby se videa nesoustředila na technické chyby. Zahrnutí drobných komplikací však nezakazuje.

V porovnání s nabídkou Machinimy vydavatelství vyplácí více peněz za tisíc přehrání. Částka závisí na konkrétním titulu. Za některé hry společnost nabízí deset dolarů, za jiné patnáct. Tedy 200 až 300 korun.

Jako placená propagace pro některé hry však slouží i americký televizní pořad Clueless Gamer, který uvádí Conan O'Brien. Jeho tvůrci však nijak neupozorňují na tituly, které za zařazení do programu zaplatily. Přiznalo to však studio Red Barells, které za 35 tisíc dolarů (zhruba 700 tisíc kroun) zakoupilo vsuvku o titulu Outlast.

Podle serveru GamesIndustry je zaplacené zahrnutí zhruba čtvrtiny her. Tvůrci pořadu však jeho pojetí označují za komediální a O'Brien prý není herním recenzentem, jeho výroky proto není možné vnímat seriózně. "Nemyslíme si, že je propagaci třeba označovat," tvrdí tvůrci pořadu.

Autor:




Nejčtenější

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Další z rubriky

Japonský pár měl svatbu v arkádové herně
Pár měl svatbu v arkádové herně, místo svatebního tance hráli Tekkena

Neobvyklé místo pro svatební obřad si vybral mladý japonský pár. Místo tradičního kostela zvolili oblíbenou automatovou hernu a svůj svazek stvrdili společným...  celý článek

Mad Moxxi
Nejzajímavější bisexuální a homosexuální videoherní postavy

Není to tak dlouho, co jinak výtečná hra Persona 5 schytala kritiku za to, jak znázorňuje homosexuální postavy. Ne všechny videohry ale představují gaye a...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.