Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto

Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Zůstala 4 velkorozpočtová vydavatelství, tvrdí majitel Grand Theft Auto

  • 8
Nová generace konzolí nastolila změny, které svědčí těm největším vydavatelstvím. Rozpočty moderních her totiž nabobtnaly natolik, že se konkurence citelně zmenšila.

Tak situaci popisuje Staruss Zelnick, šéf vydavatelství Take-Two. Firma vlastní značky jako Grand Theft Auto, Borderlands, BioShock či Max Payne a je dost možná vydavatelstvím s nejstabilnější kvalitou her.

Zelnick na akci Technology, Media and Telecom Conference prohlásil: „Pravdou je, že jsou dnes regály méně zaplněné, než byly na začátku předchozího konzolového cyklu.“

„Došlo na velké otřesy. Vytvářet velkorozpočtové produkty, které jsou opravdu konkurenceschopné, je velmi obtížné. Nejsme jedinou společností, která to zvládá, ale jsme jednou ze čtyř. Vnímáme se jako číslo tři a řekl bych, že to tak vidí většina lidí. A naše příjmy tomu rozhodně odpovídají,“ tvrdí Zelnick.

Katalog Take-Two zahrnuje řadu úspěšných her. Například BioShock Infinite.

Stávající situace je tedy pro vydavatelství pozitivní. Zelnick dokonce tvrdí, že je to jako zemřít a objevit se v nebi příležitostí. Data vydání velkých her se díky tomu méně překrývají a konkurence není tak velká.

Zelnick navíc nezávislé tituly nevnímá jako hrozbu. Scénu je prý důležité sledovat, velké moderní hry však podle jeho názoru v garáži nevytvoříte. „Ty dny jsou dávno pryč. Potřebujete alespoň sto lidí, kteří na titulu pracují nejméně dva až tři roky. To je velmi nákladné, komplexní a obtížné podnikání,“ říká Zelnick.

Šéf Take-Two si přesto nedělá iluze, že by každá jejich hra mohla být hitem. Zhruba 80 % jejích titulů však uspěje.