Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tales of Monkey Island: pokračování legendy je epizodické a v ošklivé grafice

  0:02aktualizováno  0:02
Nová dobrodružství piráta Guybrushe jsou stejně zábavná jako vždycky a neublížilo jim ani rozkouzkování na menší epizody.
65

Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal

Platforma: PC
Výrobce: Telltale Games

  • Pořád stejně vtipné
  • Neokoukané úkoly
  • Ošklivá grafika
  • Příliš krátké i na epizodickou hru

Herní karta

Launch of the Screaming Narwhal (PC)

Launch of the Screaming Narwhal (PC)Když dohraji opravdu výjimečnou hru, nedokáži se kromě radosti z úspěchu ubránit i jistému smutku, že už je všemu konec. Závěrečné titulky po dohrání speciální edice Monkey Islandu jsem ale sledoval s vědomím, že se s Guybrushem Treepwoodem opět brzy setkám.

Kromě toho, že jsem okamžitě rozjel stařičký druhý díl, poněkud schizofrenně jsem se pustil i do zbrusu nového čtvrtého pokračování.

"Autoři celou sezónu pojali jako jedno veliké dobrodružství rozdělené na jednotlivé díly"

Někoho možná vyděsí, že poprvé v historii není pod hrou podepsáno LucasArts, ale nebojte. Poté co slavná společnost rozpustila svojí adventurní sekci, aby se mohla plně soustředit na "výnosnější" žánry, rozprchli se bývalí zaměstnanci do mnoha jiných firem. A právě v Telltale jich skončilo asi nejvíce.

Stejně jako všechny jejich předchozí hry je i nový Monkey Island vydáván postupně formou pěti epizod. Jestli je to dobře nebo špatně už nechám na vás, každopádně takhle to vypadá, že má hra mnohem menší ambice, než by se na pokračování takové legendy slušelo. Alespoň že tentokrát celou sezónu pojali jako jedno veliké dobrodružství rozdělené na jednotlivé díly, nikoli jako samostatné a na sobě nezávislé epizody.

Launch of the Screaming Narwhal (PC)Nový příběh začíná zostra a to rovnou soubojem s hlavním záporákem celé série – nemrtvým pirátem LeChuckem. Guybrush má v rukávu tajný trumf: lektvar, kterým chce svého úhlavního nepřítele nadobro poslat do říše smrti. Jak už to tak ale bývá, něco se pokazí a místo aby LeChuck konečně nadobro zemřel, vrátí se díky jedné špatné ingredienci naopak naplno mezi živé.

To víte, magické lektvary se musí dělat přesně podle receptu a Babicův přísup ("Kdo nemá žampiony, tak ať si tam dá nějaký jiný houby. A kdo nemá žádný houby, tak ať si tam nedává vůbec žádný houby…") prostě nelze aplikovat. Jako by to samo o sobě nestačilo, nakazí se navíc Guybrushova ruka speciální infekcí a začne žít vlastním životem, nezávisle na jeho vůli.

Launch of the Screaming Narwhal (PC)V první epizodě se však budeme pouze snažit dostat se z prokletého ostrova Flotsam Island, na kterém náš hrdina po zmíněné katastrofě ztroskotal. Prokletém proto, že všechny větry v okolí ostrova míří směrem k němu, takže jakýkoli pokus dostat se na otevřené moře je předem odsouzen k neúspěchu.

Ostrov je to malinký a kromě jedné drobné vesničky s přístavem se na něm nachází jenom džungle. Celý díl se tak odehrává na několika málo obrazovkách a i v rámci epizodických her je opravdu krátký - nějaké dvě, maximálně tři hodinky. Přijde mi, že u psaní této recenze strávím víc času než samotným hraním.

Na druhou stranu, celá epizoda nemá jediné slabší místo a přes malou rozlohu se v ní stane až překvapivě mnoho věcí. Trochu mě zklamala absence pořádných hádanek. Ty co ve hře najdete, jsou sice poměrně originální, ale také bohužel až příliš jednoduché. Jistou roli na tom má jistě fakt, že hra vychází souběžně i na konzole, kde se prostě nějaké zdlouhavé přemýšlení nenosí.

Launch of the Screaming Narwhal (PC)Tou nejdůležitější vlastností, kterou Monkey Island vynikal nad konkurencí, je ale humor a toho se nám i tentokrát dostane vrchovaté porce. Guybrush cedí hlášky stejnou kadencí jako vždy a díky neodmyslitelnému dabingu Dominica Arnata si fandové budou připadat jako za starých časů.

"Bez klávesnice se neobejdete, ale většinu akcí díky bohu stále provádíte myší."

Celkově pozitivnímu dojmu nedokáže zabránit ani grafika, ačkoli se o to opravdu urputně snaží. Při nejlepší vůli ji můžeme nazvat účelovou, vhodnější slova však jsou ošklivá, zastaralá a levná. K Monkey Islandu prostě patří ručně kreslená grafika a i druhý díl z roku 1992 vypadá z estetického hlediska mnohem lépe.

Launch of the Screaming Narwhal (PC)Spousta lidí si stěžuje i na komplikované ovládání, ale tak strašné to naštěstí není. Pravda, bez klávesnice se neobejdete, ale většinu akcí díky bohu stále provádíte myší. Ano, kombinování předmětů v inventáři je zdlouhavé a šlo určitě udělat lépe, ale aspoň vás to odnaučí zkoušet všechno na všechno :-).

O pátém pokračování Opičího ostrova toho zatím moc napsat nejde. Z první epizody, která má rozlohu menší demoverze, je patrné, že přes nehezkou grafiku a komplikované ovládání je to stále ten starý dobrý Monkey Island, jak ho máme rádi. Pokud nejste ale opravdu fanatickými fanoušky, kteří usínají s plyšovou tříhlavou opicí pod polštářem, počkejte si raději až na zhodnocení celé sezony.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

69 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 84 čtenářů

Témata: katastrofy, dabing, Humor


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.