Tales of Monkey Island  (PC)

Tales of Monkey Island (PC)

Tales of Monkey Island: The Trial and Execution of Guybrush Threepwood - návod

  • 1
Populární série se nám přehoupla do druhé poloviny a náš návod samozřejmě nesmí chybět.

V minulém díle jste sice získali kýženou La Esponja Grande, ale pokud si myslíte, že tím veškeré problémy končí jste úplně vedle. Místo uzdravení své milované Elaine a romantického happy endu, vás čeká soud. A nehrozí vám jenom nějaká oybčejná podmínka ale rovnou čtyři tresty smrti.

Proklikejte se úvodními dialogy a zvolte možnost, že se cítíte nevinen a hodláte se hájit sami. Pořádně si přečtěte dokument od soudu, kde jsou všechny informace o vašich obviněních. Jako prvního svědka přizvěte Killicka Hardtacka, který vás žaluje za zničení svého X, kterým značí umístění pokladu. Vaše obhajoba je jednoduchá – tak dlouho na něj naléhejte, aby se přiznal ke lži, až to nakonec udělá.

Tales of Monkey Island  (PC)Jako další vyzvěte ke svědectví Katheryne Krebbsovou. Ta viní Guybrushe z toho, že na ní během souboje v putyce vylil misku žhavých nachos čímž jí způsobil zvláštní popáleniny. Po skončení výslechu dostane Guybrush od soudního zapisovatele kopii této skvrny. Požádejte soud o přestávku během níž vás stráž odvede zpět do vězení. Tam si promluvte s hlídačem a poproste ho o schůzku s advokátem. Díky jeho hlouposti vás z vězení propustí avšak nesmíte opustit město. Vydejte se tedy do Klubu 41, kde se daný incident stal a promluvte si s Morgan a poté s barmanem.

Dále prozkoumejte obraz monstra na stěně a reklamu na nový drink, který si hned u barmana objednejte. Získáte pět prázdných skleniček a jednoho panáka. Do skleničky naberte žhavý vosk ze svícnu ve tvaru lebky, který stojí na jednom ze stolů v lokále. Vyjděte z klubu a hned naproti vám je lampa z níž vytéká žhavý olej, kterým naplňte další skleničku.

Další kapalinu, kterou budete potřebovat je roztavené sklo, které naleznete před sklářovým domkem. Dále je to kyselina vytékající u sídla Markýze de Singe a poslední je hořící olej na molu úplně vlevo. Běžte opět k domku skláře a povšimněte si lampy ve tvaru nohy. Vylijte na ní roztavené sklo (molten glass) čímž jí znehodnotíte a budete si ji moci nechat. Nyní v inventáři na nohu vylijte kyselinu (caustic fluid) a poté modrý vosk (blue wax). Pokud jste udělali všechno dobře, objeví se na noze fialový obraz lebky. Vraťte se zpátky k soudu a umělou nohu použijte jako důkaz na Katherine Krebbsovou.

Jako dalšího svědka povolejte Joaquina D’Orra, jenž vás obžaloval z podvodu, jelikož jste mu v prvním díle přinesli falešnou figurku černého ninjy. Opět požádejte soudce o přerušení a osvoboďte se z vězení. Ve vedlejší cele sedí D’Orro, takže si s ním promluvte. Během rozhovoru se vám svěří, že by si přál pořádné skleněné oko. Běžte tedy za sklenářem a přemluvte ho, aby vám jedno takové oko dal. Vraťte se zpátky do soudní místnosti a jedním z mnoha způsobů rozzlobte soudce. Až se vám to povede, rychle na něj použijte skleněné oko, tak aby se na něj přenesla červená barva. Oko pak dejte mimo soudní místnost D’Orrovi, za což získáte mapku. Tu pak na něj stačí použít během soudního procesu a je hotovo.

Tales of Monkey Island  (PC)A jako poslední případ tu máme Hardtacka McGeeho, který vás viní z toho, že jste ublížili jeho kočce, která je z toho doteď paralyzovaná. Znovu se tedy nechte propustit na svobodu a promluvte si s prodavačem Stanem, kterého jistě poznají pamětníci minulých dílů. Zeptejte se ho především na předměty, které prodává, obzvláště na magnetický rámeček s kovovými pilinami. Protože je rozbitý Stan ho zahodí a vy si ho můžete klidně přivlastnit. Nyní běžte k domu Markýze de Singe a pomocí háku osvoboďte elektrickou opici. Následně si promluvte s Hardtackem, který na molu krmí svou kočku. Použijte magnetický rámeček na misku s jídlem, čímž do něj nasypete kovové piliny. U soudu pak použijte elektrikou nabytou opici na paralyzovanou kočku a i poslední případ je uzavřen.

Tím ale trable bohužel nekončí… aby toho nebylo málo je Guybrush obviněn ze šíření nakažlivé choroby a znovu uvězněn. Až se konečně zase dostanete k ovládání, budete muset zabránit bitce mezi Elaine a Morgan. Seberte ze stolu recept na Phuzzy Nostril. Když si nyní promluvíte s Katheryne Kebbsovou, přesune se souboj k bufetu a když si u barmana objednáte Phuzzy Nostril, vrátí se zpátky na bar.

Až toto kolečko uděláte, vrátí se Krebbsová z toalety a až spláchne, vyvalí se na vás nový recept na Tuna Coladu. Zatímco vám ho bude barman připravovat, připíchněte obálku s předvoláním na terč na šipky. Až se bojující dvojice opět přesune na bar, vyprovokujte během rozhovoru Elaine tak, až promáchne a zabodne meč do terče. Děj se opět vrátí do soudní síně…

Bohužel výslech neproběhne podle Guybrushových představ takže aspoň seberte ze stolu snubní prsten a La Esponja Grande a děj se posune dál…

Nyní je potřeba nakrmit mořskou houbu aby vyrostla. Potrava musí uspokit všech šest smyslů, které máte vypsány na mapce, kterou dostanete od voodoolady. Jako první musíte sehnat vhodný ubrus, nejlépe z barevně výrazné látky. Přesně takovou má Stan na košili, jenže se jí samozřejmě jen tak nechce vzdát. Běžte tedy do de Singova paláce, kde naleznete umírající Morgan. Promluvte si s ní a poté prozkoumejte všechny aktivní místa na obrazovce. Obzvláště se zaměřte na zamčené dveře v zadní části místnosti. Otevřete je pomocí háku a uvnitř naleznete pytlík s odřezanými končetinami. Nyní se musíte vrátit do džungle známé z první epizody. Tentokrát však máte mapu, takže pro vás jistě nebude nic těžkého najít chatrč voodoolady. Jak se ale dozvíte od D’Orra, moc z ní nezbylo.

Použijte lampu ve tvaru nohy na můry poletující kolem trosek, čímž je nalákáte do svého inventáře. Vraťte se do města ke Stanovi a lampu na něj použijte. V ten moment však přestane účinkovat (jak už to tak v adventurách bývá) a můry vám odláká neonový nápis. Stačí se ale během rozhovoru se Stanem poptat na LeChuckovu panenku a kus látky je váš. Použijte ho na mořskou houbu a můžete se vrhnout na další smysl, kterým je vůně.

Tales of Monkey Island  (PC)Zeptejte se Hemlocka na lesní příšeru a pusťte se na lov do džungle. Na první odbočce naleznete kostru s písemný vzkazem, který si samozřejmě přečtěte. Nyní (pomocí mapy) najděte studnu, vhoďte do ní cukr (zůstane ležet na zemi v baru po dámském souboji) a nakonec i amputovanou končetinu. Tu položte na oltář a až jí obluda sní, vydejte se po jejích stopách vyznačených světluškami. Na konci cesty narazíte na obrovskou masožravou květinu, kterou zpacifikujte pomocí lampy ve tvaru nohy. Nyní stačí vzít hnijící lví packu a použít jí na mořskou houbu.

Třetí smyslem je chuť. Jako nejlepší řešení se jeví obrovská chilli paprička o kterou se soutěží v baru. Poproste tedy barmana, aby vám otevřel kryt (nejprve si musíte prohlédnout leták a papričku v pravé časti baru) a jděte do domu markýze de Singe. Klikněte na helmu visící ze stropu a poté stiskněte tlačítko nejvíc vlevo, které vám na krátkou chvíli umrtví jazyk. Rychle běžte zpátky do baru a použijte hák na chilli papričku. Pokud jste byli dostatečně rychlí, udržíte na ní jazyk 11 vteřin a můžete si ji nechat. Teď již stačí jen zkombinovat ji s houbou a třetí chod je splněn.

Čtvrtý chod je poněkud záhadný a spočívá ve využití vašeho šestého smyslu. Vydejte se do džungle a na první obrazovce si v inventáři blíže prohledněte mapu. Úplně ji rozevřete a poté klikněte do jednotlivých rohů mapy, jako byste skládali vlaštovku. Až ohnete všechny čtyři rohy, mapu přeložte na dvě poloviny. Slyšeli jste zahřmění? Nyní pomocí mapy dojděte až k červenému "idolu". Přeložte mapu do originální podoby a vydejte se doleva, kde vidíte otazník. Najdete tam truhlu, kterou opět odemkněte pomocí háku. Uvnitř najdete tarokové karty, které skombinujte s mořskou houbou.

Pátý chod je hmat. Vraťte se do klubu 41 a zůstaňte stát u dveří. Nyní se projděte po koberci směrem do baru a zase zpátky, čímž se koberec nabije statickou energií. Pak už stačí jen opustit bar - Guybrush dostane ránu ale La Esponja Grande je nabitá.

Poslední smysl je sluch. Vyjděte z klubu ven a události se trochu pohnou. Až opět budete mít Guybrushe pod kontrolou, bude za jednu nohu uvězněn v kamenné mušli. Vhoďte la Esponja Grande do velikého otvoru z něhož proudí vzduch. Bohužel se špatně odrazí a přistane de Singovi přímo na turbanu. Ale nevadí… nasypte cukr do kyblíku s vodou a použijte na de Singe pálivou papričku. Promluvte na něj, vysvětlete mu, že proti Elaine nemá šanci. Až se na něj sesypou můry máte od otravného doktora nadobro pokoj. Nyní už stačí jen znovu vhodit la Esponja Grande do otvoru a vychutnat si tragické finále.

Nashledanou u příští, tentokrát poslední části