Tarzan Freeride – už letííím, Jane

12:00aktualizováno  19. února 9:43
Další na první pohled zajímavá, pestrobarevná a poměrně variabilní hra, tentokráte určená jak malým tak velkým fanouškům arkád. Příjemná audiovizuální kulisa podtrhuje zdejší chytlavou hratelnost, ale suma sumárum, stále tomu cosi chybí. Nicméně je před námi dosud nejlepší PS2 hra s licencí studia Walta Disneye!

Tarzan Freeride

Jak to tak vypadá, tak to nejspíš Disney myslí s naší milovanou PS2 vážně. Fajn, jsem tomu opravdu velice rád, ale kdy se konečně od této firmy dočkáme nějaké seriózní hry? Vždyť Disney měl svého času opravdu perfektní tituly, tak co se s nimi dnes stalo? To, co se z jeho líhně zatím objevilo na PS2, byly jenom samé konverze ze staršího PSX sourozence. Jen tak namátkou si pojďme projít malým seznamem, ukazujícím v plné nahotě, že v říši pohádek to s bílou magií není tak slavné.
Dinosaur - průměrná hra, průměrné zpracování. – vysloveně špatná předělávka Crashe. Jungle Book - pěkné zpracování, ale krátký a bez taneční podložky nezáživný. Monsters INC. - o tom si raději přečtěte recenzi, která se na našich stránkách v několika málo dnech objeví. A teď, nejnovější přírůstek do rodiny jménem Tarzan. I tato gamesa vyšla na PSX a měla u mladších hráčů velký úspěch, tak proč ho nezopakovat na PS2 - pomysleli si patrně v Ubi Softu: „Jenže 2D zpracování již není “in“, tak to musíme hodit do 3D a nejlepší bude, když z toho uděláme takovou klasickou “crashovku“, aby se mladší hráči moc neztratili. To bude zase peněz…“

Tarzan Freeride však není další konverze starší hry, ale zcela nový počin podle nového filmu Legend of Tarzan, který nejspíš bude jen na videokazetách. Pokud chcete vidět jak vypadá, ve hře naleznete trailer, což je obecně takový sympatický bonus všech Disneyovských her. Jak jsem již shora naznačil, Tarzan je hodně podobný Crashovi a to právě designem levelů. Úrovně jsou vlastně jako jakýsi ohraničený tunel, v němž jdete pořád dopředu, občas se objeví nějaká odbočka, změna kamery, ale schéma zůstává stejné; prostě a jednoduše se tady nemůžete ztratit.

Tarzan Freeride

Hra vám nabízí dva módy: Story a Terks Challenge. Zábavnější a tím pádem i důležitější je klasický Story. Tento režim vám nabídne celých patnáct levelů, které se vám postupně budou odkrývat, přičemž díky zobrazené mapě se do těch starších lze vrátit (spíše budete muset). A co vás v tomto dobrodružství čeká? Budete se prohánět džunglí, jeskyněmi, sjíždět divokou řeku na surfu, jezdit na vodních lyžích, skákat bungee-jumping, bojovat s krokodýlem, zachraňovat uvězněná opičí mláďata a přitom všem ještě musíte osvobodit svoji milovanou Jane. Abyste v tom nebyli sami, narazíte zde na spoustu přátel, kteří vám budou pomáhat (spíš jenom radit) - slona Tantora, opičku Terku a profesora Portera. Pohybů má Tarzan opravdu dostatek a tak budete šplhat po liánách a skalách, ručkovat, houpat se a přeskakovat mezi prostory a také bojovat. Souboje jsou zpracovány na způsob Parappy (což se poslední dobou stalo velmi oblíbené), kdy si zběsilým mačkáním tlačítka odkryjete kombinaci, jíž pak musíte stisknout dříve, než uběhne stanovený čas. Tohle se týká převážně Bossů. U klasických protivníků pak stačí pouze hekticky mačkat tlačítko nebo využít oštěp, který naleznete na určitých místech ve hře. Zmíněný oštěp má ještě jednu funkci - slouží na přeseknutí liány, která vám posléze umožní pokračovat v postupu dále. Všechny souboje, hlavně tedy s uvedenými bossi, jsou perfektně animačně ztvárněné a ani kamera nezahálí. Jenže je tady menší problém - je jich málo a tak se vaše dobrodružství spíše nese v duchu všelijakých problémů s přírodou než samotnými oponenty.

Tarzan Freeride

Bungee-jumping je však rozhodně dobrý nápad, v těchto levelech vás vždy určitý druh opice vyzve, abyste dokázali svou dovednost a pokud uspějete, nabídne vám přátelství. Této družby pak využijete v částech úrovní, kam jste se jinak nemohli dostat. Stačí klasickým pokřikem přivolat dotyčného opa a on vám pak vzápětí poskytne svoji pomoc. Úrovně, kde se budete prohánět na surfu, jsou zase naprosto šílené a některé momenty - jako pád z obrovského vodopádu – pro změnu úchvatné. Jinak v těchto herních pasážích jde jen o to, dostat se z jednoho konce na druhý a to v jednom celém kuse. A když jsem u toho kus-kusu, tak na kuse dřeva, kterému říkáme surf, máte možnost předvádět různé akrobatické prvky, ale o tom až za chvilku, protože v režimu Story nejsou tyto příliš důležité. Poslední herní nápad, jízda na vodních lyžích, je klasický případ vykrádání skvělého . Akorát s přídavkem možnosti vytvářet tu triky.

Ve všech levelech pak musíte nasbírat určitý počet filmových pásků. Pokud je získáte všechny, obdržíte bonus. Levely jsou přitom opravdu různorodé a nudit se nebudete, ale není to ani tak zábavností celé hry - i když jsem se osobně opravdu dobře bavil - ale spíše ostudnou krátkostí kompletně celého Story módu. Tento totiž dohrajete asi tak za jedno odpoledne.
Ale naštěstí je zde ještě Terks Challenge. Tento režim je čistě závodní a jediné, čeho můžete dosáhnout, je ještě lepších výsledků. Ne, vlastně počkat. Ještě je možné si tu odemknout nové postavy, Jane, Portera a Terku. Přičemž uvedený režim má ještě rozdělení na tři podsekce. První je Trick score, což je klasický závod, v němž musíte dosáhnout největšího skóre za provedení svých triků. Druhý Speed Stop je o získávání bodů za triky a přitom ještě zajetí co Tarzan Freeride nejlepšího času. V obou závodech musíte být navíc lepší než Terka. Třetí sekce se vám otevře jen pokud jste byli úspěšní u předchozích. Pročež přichází závod Super, kde musíte dosáhnout lepších výsledků než v předchozích dvou. Veškeré triky jsou však velmi jednoduché a opravdu nečekejte několika tlačítková komba jako u Tony Hawka.

Co se týče zpracování , grafika celé hry se nese v duchu kreslených filmů a místy je opravdu na co se koukat. Rychlost a spád jednotlivých úrovní je perfektně vyvážen, čemuž napomáhá i samotná kamera. Také po zvukové stránce se mi hra zamlouvá, plno perfektních hudebních motivů, které sem opravdu stylově pasují. Skoro by se chtělo říci filmový zážitek. Navíc jde Tarzan opravdu skvěle od ruky a žádný zákys vás nečeká. V neposlední řadě mohu zmínit nabídku kompletního přehledu všech triků, tabulky výsledků a všechny filmy, které jste již získali, si můžete prohlížet stále dokola okolo stola.

Takže slovo závěrem. Tarzan se mi moc líbil, dobře jsem se bavil, ale bohužel, v dnešní době nepřináší nic nového - tedy až na pár dobrých nápadů. Samotná délka hry je nicméně doslova žalostná (už zase). Ale na druhou stranu je to daleko lepší než tací Monsters INC a tak se tak nějak vzato kolem a dokola jedná zcela rozhodně o nejlepší současnou Disneyovku na PS2.

Tarzan: Freeride Tarzan: Freeride

Tarzan Freeride
Výrobce/Vydavatel Ubi Soft