Nvidia odhalila dech beroucí technologiiKvalita vizuální stránky her se neustále vyvíjí, ale zpracování vody je zatím značně zjednodušené. To by do budoucna mohla změnit společnost Nvidia, která léta pracuje na uvěřitelné simulaci vody (podívejte se). |
Video propaguje přizpůsobivost technologie pro vývoj her na různě výkonná zařízení. Tedy především konzole nové i stávající generace. Soustředí se však i na fyzikální model, realističtější zpracování kůže či vytváření herních animací.
Vývojáři jednotlivé verze technologie doposud číslovali. S první verzí vyšla v roce 2004 střílečka Far Cry, kterou herní komunita velebila pro otevřený svět i grafiku. Výjimečné bylo zejména zpracování vody.
CryEngine 2 v roce 2007 přinesl titul Crysis, který tehdy sloužil i pro testování grafického výkonu počítačů. Hru bylo možné spustit jen na nejvýkonnějších strojích.
Třetí verzi technologie pak společnost zveřejnila s akcí Crysis 2, a to v roce 2009. Společnost Crytek engine v průběhu let vylepšovala a také začala licencovat celé řadě vývojářských studií. Nejnovější verze však číslovku zcela ztratila.