Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

  9:48aktualizováno  9:48
Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent značky Tekken.

Takzvané bojovky jsou sice velice zábavné na pohled, zároveň však také patří mezi ty nejkomplikovanější herní žánry vůbec. Jejich autoři se proto snaží je co nejvíce zpřístupňovat i široké veřejnosti. 

Tekken 7

Ne, série Tekken opravu není jen o tom, sledovat jak hezké holky zvedají nohy nad hlavu.

Jenže jak na to? Navzdory tomu, že všichni prahnou po tutoriálech a výcvikových režimech, data ukázala, že je vlastně nikdo nehraje. Myslí si to i Katsuhiro Harada, producent značky Tekken, který se na toto téma rozhovořil pro server PCGamesN.

„U většiny našich her dokážeme říct, v kterých modech lidé tráví čas. Hodně z nich tvrdí, že je nějaká hra skvělá, protože má tutoriál, ale když se podíváme na data, téměř nikdo je nehraje. Je to stejné, jako když si koupíte něco nového, tak si to přinesete domů a manuál nečtete. Je to sice dobré, pokud můžete o svém produktu říct, že má tutoriál, ale když se na to podíváte blíže, stejně ho nikdo nepoužívá,“ řekl Harada.

FIFA 17

Mód The Journey ve FIFA 17. Sbírka klišé, nebo nejlepší tutoriál všech dob?

Neznamená to však, že by autoři na jakoukoli pomoc hráčům úplně rezignovali, ba naopak. Jen musí výuku udělat zábavnější. Proto Tekken 7, ale i mnoho dalších her z poslední doby obsahuje příběhový mód, i když by to na první pohled mohlo být pro hru zaměřenou na multiplayer zbytečné.

Ostatně podobným směrem se už od loňského ročníku vydala i fotbalová série FIFA. Příběh Alexe Hunta asi neaspiruje na cenu za scénář roku, ale plynule hráče protáhne všemi tréninkovými cvičeními, kterým by se asi jinak vyhnul.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Chystaná hra si střílí z obchodů IKEA, cílem je nechat zákazníky bloudit

Assembly Required

V chystané hře Assembly Required se stanete provozovatelem obchodu s nábytkem, jehož úkolem je rozestavit zboží takovým...

Originální herní bonus. Autoři Two Point Hospital rozdávají zlaté záchody

Zlatý záchod do hry Two Point Hospital

Toaleta ze zlata sice do hry nepřináší žádné bonusy, ale z marketingového hlediska jde o geniální nápad. Do hry ji...

Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora...

Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby...



Najdete na iDNES.cz