Diskuze
Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy
Děkujeme za pochopení.
P83ř24e64m73y66s50l 68V12í11š51k82a
To není žádná záchrana adventur, to jsou spíše právě interaktivní filmy. Zlatá éra adventur byla jen jedna, a to v 90. letech. Bohužel už se nikdy nevrátí, zato nám ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.
M36i72r65o85s40l10a91v 86S93t85a98s51t68n89y
Tak zlatá éra už sice skončila, ale kvalitních klasických adventur že staré školy vychází pořád celkem dost. Určitě je situace lepší než třeba před 15 lety a to je z mého pohledu malý zázrak.
P62ř54e43m76y47s23l 20V23í54š79k22a
To není záchrana adventur, to jsou právě spíše ty interaktivní filmy. Zlatá éra adventur spadá do devadesátých let a mám pocit, že už se nikdy nevrátí. Vždycky mi ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.
P17e16t98r 24L36i17n57h62a60r84t
Mě osobně hry od Telltale nevadí. Nemám rád epizodické vydávání, protože i kdyby mezi nimi byla jen měsíční pauza, tak si stejně pár dní po dohrání nepamatuju, o co tam šlo. Nesnáším to i u seriálů v televizi. Ty dělím na dva druhy - takové, kde je možné podívat se na kterýkoliv díl, který je samostatnou kapitolou a je nezávislý na znalostech předchozích dílů (např. Columbo). Pak jsou takové, kde je jeden příběh roztahaný do více dílů a je potřeba to sledovat. Takové se snažím shlédnout v kuse (nebo relativně v kuse - třeba co díl, to den). A něco podobného se snažím dělat i u her.
To, že se z některých her staly interaktivní filmy, mi až tak nevadí. Když je příběh opravdu zajímavý, tak si ho rád užiju a vpodstatě mi to znechucují jen QTE. Stejně tak mám rád i klasičtější adventury, které jdou nejen po příběhu, ale taky mají puzzly a různé logické úkoly.
Důležité ale je, že si každý může vybrat, co se mu líbí. I když je pravdou, že v poslední době hodně ubylo kvalitních logických/puzzloidních adventur a přibylo interaktivních filmů a co hůře, tak tzv. walking simulátorů, kde člověk jen chodí různým prostředím, kde se toho moc neděje a skládá nějaký (často nezajímavý) příběh, většinou formou dopisů. Tohle není můj šálek kávy.
J72a94k83u13b 95B35o35h63o38n72ě23k
Tento přístup do značné míry předběhl dobu a jeho výhody tehdy nedokázal každý ocenit.
Zdroj: https://bonusweb.idnes.cz/telltale-games-0pw-/Magazin.aspx?c=A180410_150209_bw-magazin_srp
Marně nad nějakou výhodou přemýšlím a trochu mi to přijde, že v tom předběhli dobu asi stejným způsobem, jako první hra s mikrotransakcemi. Inovace to je, ale že bych o ni stál se říct nedá.
Ale berte to s rezervou, osobně nejsem ani fanoušek televizních seriálů. Mám rád komplexní a vyvážený příběh, ne zbytečné natahování (ať už děsně rozvleklé epizody nebo čas mezi nimi), takže třeba se opravdu najde dost lidí, co má legitimní důvod pochvalovat si i hry na epizody
M59i92r94o49s68l85a96v 72S13t27a37s35t63n85y
Mně epizodní vydávání nevadí, ale je pravda, že snad skoro ve všech případech jsem čekal na vydání celé sezóny.
Jedinou výjimkou byl Tales of Monkey Island. Výhodu jsem spatřoval třeba v tom, že se tvůrcům dařilo měnit epizodu od epizody styl i prostředí a nepůsobilo to čistě jako kdyby rozsekali hru na jednotlivé kapitoly jako u TWD nebo Vlka.
J97o27s77e84f 62Č92i58h58á90k
Neznám nic nudnějšího než Walking Dead. Hru jsem hrál asi 20 minut a šla z kompu. Prostě tento styl hraní není nic pro mě.
P26e19t24r 24K88o32p60l75í26k
Poté, co mě do hlavy zasáhlo, jako kladivo letící z čistého nebe, naprosto fenomenální Life is Strange, jsem chtěl vyzkoušet i hry v podobném stylu od Telltale, ale po shlédnutí videí ze hry mě to neskutečně odrazuje. Nějaké ty quick elementy v akčních pasážích a hlavně zabijácký časový limit na odpovědi v rozhovorech. Já si ty možnosti chci v klidu přečíst a pouvažovat nad nimi, kterou vybrat a ne je rychle, rychle přečíst a rychle ve stresu nějakou vybrat. Já vím, že není realistické, aby při rozhovoru druhá strana čekala na odpověď půl hodiny, ale u takové hry musí u tohodle prostě realistika stranou. Pak je mi u Walking Dead nesympatická postava hlavního hrdiny. Zřejmě v zájmu politické korektnosti protlačeného černocha, to se s lesbičkama v LiS nedá srovnat. :) A taky se LiS odehrává v normálním, uvěřitelném světě. Mě ty postapo světy s miliony zombií v ulicích prostě lezou krkem. Tam prostě není takové překvapení, že to občas nějaký hrdina odskáče a bude se brečet.
M33i83r88o92s41l81a57v 37S42t86a11s58t72n70y
Když je hlavní postava černoch tak to musí být nutně v zájmu politické korektnosti? Taky dobrej blábol.
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...