Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TES V: Skyrim přinese propracovaný bojový režim a epický příběh

aktualizováno 
Studio Bethesda se po vydání velmi úspěšného Oblivionu na dlouhou chvíli odmlčelo, aby nyní představilo velké množství detailů o chystaném pokračování. Můžeme se těšit na nové prostředí, předělaný bojový model a výpravný příběh.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls IV: Oblivion byla bezpochyby jednou z nejúspěšnějších her na hrdiny všech dob. Není divu, že si hráči žádají pokračování.

Skyrim

Skyrim

Skyrim je částí kraje Tamriel, stejně jako oblasti Morrowind a Oblivion z předchozích dílů. Nachází se na severu. Najdete v něm převážně hory a sníh, ale rovněž vesničky v údolích a staré zříceniny, v jejichž útrobách se skrývají mnohá tajemství. Klidnou zemi nicméně sužuje návrat draků, o kterých si každý myslel, že už se neobjeví. Byli pryč několik staletí.

Draky kdysi ze země vyhnali takzvaní Drakorození, kteří si posléze založili svůj vlastní uzavřený elitní kruh bojovníků, později pojmenovaný Břitvy. Drakorození však byli vymýceni s posledním následníkem rodu Septimů, a draci se tak vrátili. Uprostřed velkého zoufalství nakonec svitla jiskra naděje, že jeden Drakorozený ještě žije. A tím je samozřejmě  hlavní hrdina hry.


Skyrim

Skyrim

Mezi hlavní novinky ovšem patří pojetí bojových mechanismů, interakce s prostředím a režim rozhovorů.

Tentokrát se lze s nepřáteli utkat se dvěma předměty zároveň: mohou to být zbraně, zbraň a štít, kouzlo a štít, či například dvě kouzla. Vše půjde patřičně kombinovat a hráčům bude umožněno si svá oblíbená nastavení ukládat. K přepnutí postačí stisk tlačítka.

Rovněž se už nebudeme potýkat s prvotní volbou povolání a zaměření, podle tvůrců si totiž jen málokdo správně vybere po několika minutách hraní. Proto si při každé nově dosažené úrovni hráči vyberou speciální schopnost k jedné z osmnácti dovedností ve hře: například větší účinnost dýky nebo odolnost vůči ohnivým kouzlům.

Skyrim

Skyrim

Hra bude nastavena tak, aby se hráči nejvíc zvyšovala úroveň toho, co nejvíce využívá. Celková úroveň postavy se potom zvyšuje více, když zároveň poroste i její nejvyšší dovednost.

Pokud třeba excelujete v boji s jednoručním mečem, zvyšování dovednosti s ním vám v postupu hrou pomůže daleko více, než kupříkladu zvyšování pro šermíře většinou bezvýznamné magie.

Nově pojaté rozhovory

Autoři se také rozhodli od základů překopat mechanismy rozhovorů. Už se nemusíte bát statického záběru na zírající postavu, s níž právě mluvíte. Nyní bude v průběhu rozhovoru například odbíhat k plotně nebo pokračovat v aktivitě, z níž jste ji vyrušili.

Při procházení městem občas zaslechnete debatovat kolemjdoucí, například o tom, že se jim minulou noc ztratil z obchodu jistý předmět. Tyto informace se vám automaticky zapíšou do diáře a mimo dějovou linku půjde tyto malé úkoly prozkoumávat více do hloubky.

Dračí duše

Ani zmiňovaní draci ve hře nebudou jen kvůli příběhu. Může se klidně stát, že se na lovu připletete některému do cesty. To se vám sice pravděpodobně stane osudným, zkušenější hráči ale neztratí hlavu a draka zvládnou přemoci, čímž získají jeho duši. Ta jim posléze odemkne část příkazu v dračím jazyce, jehož účinky se liší podle typu draka a jeho nebezpečnosti. Obecně příkazy půjde odehnat nepřátele nebo se třeba přemístit z místa na místo.

Skyrim

Skyrim

Velkou neznámou byl donedávna grafický engine, na němž hra poběží. Diskutovalo se o id Tech 5, který  nepřichází v úvahu kvůli pozdnímu odkoupení studia id Soft ZeniMaxem, mateřskou společností Bethesdy.

Dohady vystřídala fakta, když se tvůrci nechali slyšet, že používají zbrusu nový engine Creation. Jeho hlavní silnou stránkou je údajně vykreslování objektů v dálce a detailní zobrazování obličejů postav.

Zatím tedy pátý díl série The Elder Scrolls vypadá na zaručený hit, přičemž pro příznivce této značky bude pravděpodobně téměř povinností. Ve srovnání s předchozími díly hra vypadá velmi vyzrále. Jak to všechno dopadne, to je však zatím ve hvězdách. Pokud vše půjde bez problému, Skyrim vyjde úderem magického data 11.11.2011 na platformy PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:


Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.