Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testovali jsme help-linku JRC Interactive

  12:00aktualizováno  10:20
Víte o tom, že JRC Interactive má svou help-linku? Kupujete-li si originální hry, pak zcela určitě, neboť v každém manuálu je tato informace uvedena. No a protože máme český speciál a protože se do něj toto téma dozajista hodí, rozhodli jsme se pro vás tuto help-linku otestovat.

Řada zahraničních distributorů počítačových her ve vyspělých zemích provozuje také telefonní linku, na níž hráčům vyškolení pracovníci podávají informace, které si vyžádají. Podobnou službu hráčům nabízí také JRC Interactive, máte-li tedy nějaký konkrétní problém s určitou hrou a nevíte-li si rady, pak je pro vás tato help-line na pražském telefonním čísle 02/24 94 25 07 či emailu techsup@jrc.cz jistě vítanou službou. Ovšem jen za předpokladu, že funguje tak, jak má (JRC Interactive uvádí, že je v provozu každý pracovní den od 10 do 18 hodin). Rozhodli jsme se tedy podívat se JRC Interactive help-line na zoubek.

Nejprve se v tomto článku zaměříme na teoretickou stránku věci. "Naše linka technické podpory funguje ve své dnešní podobě necelé čtyři roky. V současné době se na ní střídají čtyři operátoři. Každý z nich má dlouholeté zkušenosti jak s počítačovými hrami, tak i s hardwarem. Většina operátorů má středoškolské vzdělání s maturitou. Na naši help linku se obrací denně zhruba dvacet lidí a to pomocí telefonu i elektronické pošty. Poměr telefon:email je zhruba 3:1. Většina hráčů, kteří nás žádají o pomoc, nemůže vůbec spustit zakoupenou hru. Řešením obvykle bývá instalace nových ovladačů nebo nové verze Direct X. Další velká skupina dotazů se týká her pro MS-DOS, které mohou být pro nezkušeného uživatele obtížně nakonfigurovatelné," uvedl na dotaz BonusWebu Jiří Jakubec z help-line JRC Interactive.

Samozřejmě jsme se nenechali ukonejšit jen těmito informacemi a funkčnost linky "první gamesnické pomoci" jsme se rozhodli vyzkoušet na vlastní kůži. Svůj první telefonát jsem se pokoušel uskutečnit krátce po půl jedenácté dopoledne, ovšem marně. Telefon jsem nechal asi minutu vyzvánět, nikdo mi jej ale nezvedal. Stejná situace se opakovala i po pěti minutách a pak ještě asi čtyřikrát. Až zhruba naposedmé jsem se dovolal (peníze za neuskutečněné hovory samozřejmě neplatíte, záznamník ani fax vám totiž váš hovor na tomto čísle naštěstí nepřijmou), bylo něco kolem půl dvanácté a nutno říct, že můj protáhlý obličej rázem do normální podoby dostala fundovanost telefonních operátorů JRC Interactive, jejichž znalosti a komunikaci j sou na skutečně vysoké úrovni. V mém případě jsem uváděl konkrétní problémy se hrou NHL 2000 (s níž mám problémy stále, byť mi ostatní hry fungují zcela bez problémů) a nutno říct, že bylo poznat, že člověk, který mi odpovídal, hrál jistě nejednou tuto hru, ale občas se i vrtal v počítači. Navíc byl náš telefonát krátký, stručný a věcný (nevím, jestli se mě chtěli zbavit, každopádně alespoň nebyla cena hovoru příliš vysoká), což spořivý pařan jistě ocení. Jediné, co mi tedy na celé věci vadilo je, že jsem se asi hodinu nemohl dovolat.

Je vidět, že JRC, ať už je jakékoliv a ať se nám jí chování či ceny líbí nebo nelíbí, si svých zákazníků váží a snaží se udržet si u nich své dobré jméno i tímto způsobem. Jen věřím, že onen pomyslný krůček chybějící k dokonalosti telefonické technické podpory, konkrétně v tom, že ono číslo občas desítky minut nikdo nezvedá, i když by podle propagovaného času měl, brzy učiní (nešlo totiž jen o jedno odpoledne, dovolat jsem se zkoušel nezávisle v průběhu jednoho měsíce ještě asi třikrát - vždy marně, již jsem to však zkoušel jen jednou a to v různých časech). Ostatně máte-li chuť, můžete se v diskusním fóru pod článkem sami vyjádřit a popsat své zkušenosti s help-linkou JRC Interactive.

Autor:


Témata: Maturita


Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.