Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testovali jsme help-linku JRC Interactive

  12:00aktualizováno  10:20
Víte o tom, že JRC Interactive má svou help-linku? Kupujete-li si originální hry, pak zcela určitě, neboť v každém manuálu je tato informace uvedena. No a protože máme český speciál a protože se do něj toto téma dozajista hodí, rozhodli jsme se pro vás tuto help-linku otestovat.

Řada zahraničních distributorů počítačových her ve vyspělých zemích provozuje také telefonní linku, na níž hráčům vyškolení pracovníci podávají informace, které si vyžádají. Podobnou službu hráčům nabízí také JRC Interactive, máte-li tedy nějaký konkrétní problém s určitou hrou a nevíte-li si rady, pak je pro vás tato help-line na pražském telefonním čísle 02/24 94 25 07 či emailu techsup@jrc.cz jistě vítanou službou. Ovšem jen za předpokladu, že funguje tak, jak má (JRC Interactive uvádí, že je v provozu každý pracovní den od 10 do 18 hodin). Rozhodli jsme se tedy podívat se JRC Interactive help-line na zoubek.

Nejprve se v tomto článku zaměříme na teoretickou stránku věci. "Naše linka technické podpory funguje ve své dnešní podobě necelé čtyři roky. V současné době se na ní střídají čtyři operátoři. Každý z nich má dlouholeté zkušenosti jak s počítačovými hrami, tak i s hardwarem. Většina operátorů má středoškolské vzdělání s maturitou. Na naši help linku se obrací denně zhruba dvacet lidí a to pomocí telefonu i elektronické pošty. Poměr telefon:email je zhruba 3:1. Většina hráčů, kteří nás žádají o pomoc, nemůže vůbec spustit zakoupenou hru. Řešením obvykle bývá instalace nových ovladačů nebo nové verze Direct X. Další velká skupina dotazů se týká her pro MS-DOS, které mohou být pro nezkušeného uživatele obtížně nakonfigurovatelné," uvedl na dotaz BonusWebu Jiří Jakubec z help-line JRC Interactive.

Samozřejmě jsme se nenechali ukonejšit jen těmito informacemi a funkčnost linky "první gamesnické pomoci" jsme se rozhodli vyzkoušet na vlastní kůži. Svůj první telefonát jsem se pokoušel uskutečnit krátce po půl jedenácté dopoledne, ovšem marně. Telefon jsem nechal asi minutu vyzvánět, nikdo mi jej ale nezvedal. Stejná situace se opakovala i po pěti minutách a pak ještě asi čtyřikrát. Až zhruba naposedmé jsem se dovolal (peníze za neuskutečněné hovory samozřejmě neplatíte, záznamník ani fax vám totiž váš hovor na tomto čísle naštěstí nepřijmou), bylo něco kolem půl dvanácté a nutno říct, že můj protáhlý obličej rázem do normální podoby dostala fundovanost telefonních operátorů JRC Interactive, jejichž znalosti a komunikaci j sou na skutečně vysoké úrovni. V mém případě jsem uváděl konkrétní problémy se hrou NHL 2000 (s níž mám problémy stále, byť mi ostatní hry fungují zcela bez problémů) a nutno říct, že bylo poznat, že člověk, který mi odpovídal, hrál jistě nejednou tuto hru, ale občas se i vrtal v počítači. Navíc byl náš telefonát krátký, stručný a věcný (nevím, jestli se mě chtěli zbavit, každopádně alespoň nebyla cena hovoru příliš vysoká), což spořivý pařan jistě ocení. Jediné, co mi tedy na celé věci vadilo je, že jsem se asi hodinu nemohl dovolat.

Je vidět, že JRC, ať už je jakékoliv a ať se nám jí chování či ceny líbí nebo nelíbí, si svých zákazníků váží a snaží se udržet si u nich své dobré jméno i tímto způsobem. Jen věřím, že onen pomyslný krůček chybějící k dokonalosti telefonické technické podpory, konkrétně v tom, že ono číslo občas desítky minut nikdo nezvedá, i když by podle propagovaného času měl, brzy učiní (nešlo totiž jen o jedno odpoledne, dovolat jsem se zkoušel nezávisle v průběhu jednoho měsíce ještě asi třikrát - vždy marně, již jsem to však zkoušel jen jednou a to v různých časech). Ostatně máte-li chuť, můžete se v diskusním fóru pod článkem sami vyjádřit a popsat své zkušenosti s help-linkou JRC Interactive.

Autor:


Témata: Maturita

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Co máte pořád s tím Nintendem? Pohled nováčka po dvou letech

Super Mario Bros. 3

Na rozdíl od situace v zahraničí nejsou u nás výrobky od Nintenda tolik vyhledávanou komoditou. Značka tu prostě nemá...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Po slabém červenci se kola herního průmyslu opět roztáčejí. Vychází totiž řada očekávaných her. Pro svého favorita...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Najdete na iDNES.cz