Těžký život her na Wii

  • 6
Musí se prodat alespoň milion kusů.

Reggie Fils-AimeNintendo již nějakou dobu čelí stížnostem takzvaných third-party vydavatelů, že tvorba her pro Wii pro ně bývá často doslova prodělečná a že zaznamenat s nějakým titulem zisk je velmi obtížné.

Dříve Nintendo, které se díky úspěšným prodejům Wii i svých vlastních her může v penězích přehrabovat kombajnem, reagovalo na tyto ohlasy s tím, že holt mají tvůrci lépe pochopit možnosti Wii a hry jim přizpůsobit (jinými slovy: dělejte lepší hry). Nyní ale rétoriku změnilo.

Podle šéfa americké centrály Nintenda Reggieho Fils-Aimeho je to nyní ještě jednodušší. Aby hra byla zisková, tak je podle něj zkrátka potřeba, aby se jí prodal alespoň milion kusů. Upozorňuje ale, že vývoj her pro Wii je podstatně levnější než u jiných konzolí, a tak nabádá tvůrce, aby toho využili.

Podle americké agentury NPD ale hranici jednoho milionu prodaných kusů (zřejmě na americkém trhu) překonalo zatím pouze 16 Wii her, z toho tedy celých 9 je z produkce samotného Nintenda. To se to pak Reggiemu radí.

Zdroj: GameSpot