Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thandor - nelineární 3D strategie

  12:00aktualizováno  18. září 11:47
3D realtimová strategie se vším, co k této definici patří - deformovatelné prostředí, plastický terén a pěkná grafika. Pokud si myslíte, že tohle už má dneska každý vývojář, možná se vám v útrobách tohohle článku podaří o Thandorovi zjistit ještě něco dalšího, co každý nemá.
Thandor

Dneska už abyste 2D realtimovou strategii hledali s lucernou. Všechny se o stošest překlápí do třetího rozměru a těch, které tak nečiní, je čím dál tím míň. Tak, až doposud jste neměli šanci zjistit, zda teď bude následovat novinka o strategii třírozměrné či dvourozměrné - úvod byl natolik univerzální, že teď může přijít cokoliv z toho :-). Pravdu ovšem měli ti, co tipovali, že Thandor bude ve 3D. Když byli autoři tázáni, jak nejlépe by popsali svou hru, dobrovolně se přiznali, že Thandor v sobě mísí dobré prvky z jiných realtimovek a přidává k nim některé další inovativní prvky. V postatě prý jde o to, že zkombinovali klasické strategické principy a novou technologii, která umožnila, aby Thandor vypadal, tak jak vypadá.

A jak to je? Tak trochu jako Earth 2150. Čímž rozhodně nikoho nechci obviňovat z kopírování čehokoliv - ony všechny ty 3D válečné strategie vypadají tak trochu podobně (jako na jedinou výjimku si tak nahonem vzpomenu jenom na Myth), jenom jsem vám tím chtěla přiblížit, jak asi Thandor vypadá. Jako u všech jeho třírozměrných Thandorpříbuzných je i u Thandora jedním z hlavních pozitiv 3D terén - otevírá před hráčem nové možnosti ohledně různých taktik: například na kopci je sice pěkný rozhled, ale taky vás tam každý rychle zmerčí a do údolí se zase moc dobře střílí z okolních vršků. Musíte prostě dobře zvažovat výhody i nevýhody terénních nerovností ať už při boji nebo ještě před ním - při stavění základny. Terén, na němž se budete pohybovat a který vás bude obklopovat, může mít nejrůznější podoby - od trávy přes písek až po led a sníh, ale narazíte třeba i na lávu.

Hra obsahuje 25 singleplayerových kampaní, ale další mise si můžete stáhnout přímo na oficiálních stránkách hry www.thandor.com. Nelineární systém misí vám ale možná sám o sobě vystačí jako zábava na dlouhou dobu. Nebývá v mých článkách obvyklé, abych se nezmínila o příběhu, ale ten thandorský je tak klasický, že se mi do jeho popisu nějak nechtělo - je tu jedna zlá rasa Golrathů, proti ní jedna hodná aliance Ares a mezi nimi válka. Podrobnosti o jednotkách jsem nikde nesehnala, ale ví se, že budou skutečně všeho druhu: pozemní, letecké i námořní. Jste-li příznivcem tohoto druhu her, máte tedy šanci, že se k vám brzo dostane hra, na jakou možná čekáte.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.