Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor hry o umírajícím synovi: YouTube videa nám ubližují

  12:11aktualizováno  12:11
Průchody jejich projektem That Dragon, Cancer mají na YouTube miliony přehrání, podle neoficiálních statistik však hru koupilo jen okolo 13,5 tisíce lidí. Titul tedy není výdělečný a výsledek nabádá k úvahám nad modelem Let's Play tvorby a zodpovědnosti autorů videí.

Ačkoliv se totiž nezvyklá hra That Dragon, Cancer dočkala značné mediální pozornosti a obstojných recenzí, příjmy z prodejů prý sotva stačí na zaplacení nákladů.

That Dragon, Cancer je autobiografickou hrou rodiny Greenových, jejichž synovi doktoři již po 12 měsících života odhalili smrtelnou rakovinu. Na tu také o čtyři roky později zemřel.

Kvůli náročnému tématu i uměleckému pojetí titulu se navíc o hře psalo například i v deníku New York Times.

„Naše studio z prodejů nevidělo ani dolar,“ prohlásil Ryan Green. Upřesnil však, že veškerý obrat tvůrci využili na uhrazení dluhů, které jim kvůli vývoji vznikly.

That Dragon, Cancer (PC)
That Dragon, Cancer (PC)

Hra That Dragon, Cancer

Hra je dostupná od 12. ledna, kdy vyšla pro PC, Mac Os X a androidí mikrokonzoli Ouya. Na YouTube je navíc možné najít desítky videí, přesto ani dva měsíce nestačily k ziskovosti projektu.

Green z toho částečně viní autory videí, kteří na YouTube nahrávají celý průchod hrou. Ten zabere zhruba dvě hodiny.

„Pokud porovnáte miliony zhlédnutí u kompletních záznamů naší hry na YouTube s prodeji podle statistik serveru SteamSpy, ten nepoměr je jasný,“ říká Greene.

„Řadu lidí jsme na YouTube viděli nahrát kompletní průchod hrou a to jen s minimálním komentářem. Narazili jsme na jedince, co z našeho titulu vytáhli hudební doprovod a nahráli ho na YouTube. Našli jsme také bezpočtu Letsplayerů zveřejňujících záznamy s odkazem na jejich sociální kanály a obchody s jejich božím, náš web však vynechali,“ upozorňuje vývojář.

That Dragon, Cancer (PC)

Green zmiňuje, že by přitom stačilo, aby každý divák věnoval dolar a finanční situace autorů mohla být odlišná. Zajistilo by to dostatek zdrojů pro další práci, ze které by mohla profitovat herní komunita i Letsplayeři samotní.

A musíme mu dát za pravdu. Stávající ekosystém u podobně uměleckých her nahrává především autorům videí, kteří získávají peníze z reklamy.

Vývojáři obdobných projektů však na Let’s Play kultuře mohou tratit. A obchodní model, ve kterém by tvůrci videí věnovali zlomek příjmů právě autorům dané hry, by mohl vést ke vzniku zdravějšího ekosystému.

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.