The Banished - budgetové RPG
Neznámá americká společnost Frontline studios s polským vývojovým týmem nedávno přišla na trh s novou RPG adventurou. Tvůrce hry má velké zkušenosti s aplikacemi na mobilní telefony, ale na poli počítačových her je to jeden z jeho prvních pokusů. The Bannished se odehrává na jiné planetě v prostředí barbarských loupežníků, kouzelníků a jiných podivných individuí, časově odpovídajících zhruba našemu středověku. Hra si vzala v mnoha směrech za vzor sérii Diablo a ačkoli na první pohled vypadá originálně, rozdíl mezi oběma hrami je jen kosmetický.
Při spuštění hry Vás čeká poměrně poutavé intro, jež předznamenává jednoduchý, ale neotřelý příběh. Octnete se v roli mladíka, kterého potulný kouzelník našel kdesi v rigolu v lese a který má jen matné a nepřesné vzpomínky o své minulosti. Ty se ale stanou hlavní náplní veškeré Vaší činnosti - celou hru se totiž budete snažit odhalit svou totožnost. Budete potkávat postavičky přátelské, nepřátelské, ale i nerozhodné, které můžete ale nemusíte přetáhnout na svou stranu.
"Hra si vzala v mnoha směrech za vzor sérii Diablo a ačkoli na první pohled vypadá originálně, rozdíl mezi oběma hrami je jen kosmetický."
Tak jako v každé adventuře, i zde Vás celou hrou provázejí dialogy s nejrůznějšími herními postavičkami. Ve hře The Bannished je komunikace mezi charaktery povedená - protože se jedná o adventuru, jsou interaktivní a hráč si může zvolit, kterou cestou se bude rozhovor ubírat. Zpravidla máte na vybranou mezi přívětivým a nepřívětivým chováním a v některých případech i možnost postavičce podlézat, což se v drtivé většině případů vyplácí. Budete řešit spoustu problémů, od politických po rodinné, a samozřejmě Vám z jejich řešení něco „kápne“.
K toulkám mapou Vám bude hrát zajímavá, místy strašidelná, místy rychlá, muzika, která se vhodně mění podle aktuální situace. Zvukový doprovod je sice jednoduchý a po několika obrazovkách začnete poznávat opakující se partie, přesto je povedený a pěkně dokresluje atmosféru, která snad po dobu hraní nikdy neklesne pod hranici nudy.
Grafika ničím výrazně nevyniká a v porovnání s ostatními tituly na herním trhu se nedá ani zdaleka srovnávat, ale do prostředí, do jakého je situována naše hra, se hodí téměř perfektně. Je jednoduchá, nenáročná, a nestěžuje a neznepřehledňuje hraní. Nedá se jí nic vytknout a tak se zařadí do kladů hry.
Prvním negativem, kterého jsem si všiml, byly reakce postaviček. Bandité Vám vždy dají na výběr chcete-li „zemřít“ nebo dobrovolně odejdete. Bohužel na Vás často zaútočí i přes výběr dobrovolného odchodu. Také se u Vašich nepřátel projevuje ofensivní chování a to je, ve spojení s předchozím mínusem docela závažný problém. Proto je dobré ukládat a ukládat.
Tvůrci také zřejmě ve snaze zpřehlednit hru umístili do levého horního rohu mapu, jejíž rozměry jsou vůči ploše celé obrazovky trochu přehnané. Při pohybu severozápadním směrem, resp. při pohybu kurzorem doleva-nahoru sice mapka zmizí a umožní Vám tak nerušený klik, ale objeví se hned po odjetí myší a Vy tak ztrácíte přehled o poli. Mě osobně skoro celá levá horní čtvrtina obrazovky opravdu schází. Mapy navíc nejsou nijak veliké a mapka tak není vůbec zapotřebí. Nedá se však vypnout a hráč se s ní musí smířit.
"Grafika ničím výrazně nevyniká a v porovnání s ostatními tituly na herním trhu se nedá ani zdaleka srovnávat, ale do prostředí, do jakého je situována naše hra, se hodí téměř perfektně."
Nakousl jsem problém velikosti map. Na rozdíl od svého vzoru nemá jednu velkou mapu, ale pět set malých. Jedna herní mapa je veliká 3200 x 3200 pixelů, což není mnoho, ale vyhne se tak dlouhým a nezábavným pochodům po pustině. Proto bych mapy a jejich velikost zařadil k plusům. Je také dobré si je pořádně prolézt a prohledat, protože se na nich skrývají předměty, které Vám můžou pomoct.
Stejně jako v každé hře, i zde uplatníte metodu prodej-nákup. Překvapilo mě ale použité platidlo - fazole. Předměty nejsou nijak předražené a můžete obchodovat se všemi druhy zboží, ale jste limitováni váhou kterou nesete. To je sice realistické, ale inventář, který má přes deset řad, jste schopni zaplnit nanejvýš ze dvou. Postavička, která nese více než může sice pochoduje, ale neobratnost se projeví v boji, kdy se prakticky nehýbe. Musíte tak pečlivě vážit, který předmět si s sebou vezmete a který necháte ležet na chodníku. Připočteme-li ještě, že jste sužováni hladem a musíte si proto s sebou brát primárně jídlo, nezbude Vám na zbraně a nástroje mnoho místa. Přesto bych obchod i inventář hodnotil kladně. Také máte možnost v inventáři zbraně a jednotlivé části oděvu nasazovat na příslušné části těla podobně jako v Diablu.
Jedno opravdu velké mínus patří přehlednosti. Ovládání je sice intuitivní, ale speciální prvky hry jako ukazatele, kolečka a různé zkratky se dají pochopit jen velmi těžko a hráč vynaloží spoustu času a úsilí, než najde ty nejzákladnější věci jako zdraví postavičky apod. Po čase, když vše pochopíte, je sice krásné se v tom všem vyznat a můžete na sebe být právem hrdí, ale celkově bych uživatelské prostředí hodnotil negativně.
Celkově hru hodnotím relativně kladně, ve svém segmentu zlevněných edicí se jedná o zajímavý kousek. Pro ostřílené a náročné hráče sice jistě půjde o šedě průměrnou hru, ale na několik dlouhých zimních večerů Vás jistě zaujme a zabaví.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 22 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...
Vedoucí týmu skladníků, 13. plat, svozy #rY2hh
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč