Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls III: Tribunal - nářez?

  12:00aktualizováno  15. února 2003 2:57
The Elder Scrolls III: Tibunal je nejnovějším kouskem z dílny společnosti Bethesda Softworks. Jedná se samozřejmě o datadisk ke známému titulu The Elder Scrolls III: Morrowind, od jehož vydání ještě mnoho vody neuteklo a spousta z nás ho proto má dosud v živé paměti. Jaký je a co od něj můžeme očekávat?

TES3: Tribunal The Elder Scrolls III: Tibunal (dále TES III: Tribunal) je nejnovějším kouskem z dílny společnosti Bethesda Softworks. Jedná se samozřejmě o datadisk k známému a úspěšnému titulu The Elder Scrolls III: Morrowind, od jehož vydání ještě mnoho vody neuteklo a spousta z nás ho proto má dosud v živé paměti. Vyprávět tu nějak zdlouhavěji o této povedené fantasy 3D RPG by asi bylo, jako házet hrách na stěnu, přesto však musím učinit recenzentské povinnosti alespoň částečně zadost. Kdo už hru zná zpaměti a zarecituje vám dialogy nejrůznějších NPC postav třeba i vytržen ze spánku uprostřed noci, může následující řádky s klidem v duši přeskočit a zalistovat si o něco níže.

TES III: Morrowind si získal srdce mnoha hráčů po celém světě zejména svojí rozsáhlostí a volností při hraní. Mohli jsme se rozhodnout, ke které z válčících frakcí se přidáme a komu nabídneme své služby - ve světě Morrowindu nepředstavoval větší problém ani stát se upírem a po nocích vysávat náhodné oběti. Co největší svoboda při rozhodování o osudu naší postavy se zkrátka líbí i když seTES3: Tribunal našli i tací, kterým právě tento atribut společně s rozsáhlostí celé hry vadil. Zmínit se musí i grafika, která ve spojení s originální a bizarní architekturou udělala z hraní této RPG vskutku neobyčejný zážitek. Detaily byly vypilovány opravdu do nejmenších drobností a při pohledu na zuřící písečné bouře, či lastury perlorodek spočívající na mořském dně, se jistě leckomu zatajil dech. Užili jsme se do sytosti i různých diplomatických intrik, stejně tak jako procházení dungeonů, luštění hádanek, kouzlení, bojování a samozřejmě i oblíbeného vylepšování vlastních schopností – zkrátka a dobře všeho, co má k tomuto žánru již neodmyslitelně patřit.

Pánům z Bethesdy ale zřejmě tohle všechno nestačilo a úspěch jejich díla se tak stal jen další pobídkou k vydání Tribunalu. Nezbývá tedy, než se postupně podívat na novinky, které nám na ostrov Morrowind přibudou. Začneme instalací, po které se datadisk de facto spojí s původní hrou a v té se tak otevřou zbrusu nové lokace se svým vlastním příběhem. Příběhem vyprávějícím o vládě nového tyranského a pološíleného krále spojené s úpadkem moci starých bohů Tribunalu. Sídelními městy TES3: Tribunal zmíněných bohů (a zároveň tedy i novými místy, která při našem putování navštívíme) jsou jednak Clockwork City of Sotha Sil a zejména pak Mournhold – hlavní město celého ostrova, jehož základy kdysi vystavěli lidé z národa Fabrikantů. Díky této zápletce se tak setkáme - kromě s Vivecem, kterého jsme poznali už v původní hře - konečně i s dalšími zbývajícími členy tribunálu a to Almexiou a Sotha Silem, což je více než potěšitelné.

V praxi se nám tedy zpřístupní několik nových lokací a k nim více než padesátka dungeonů, které se vcelku vydařily. Objeví se také dosud neznámí obyvatelé ostrova, ze kterých na mě nejzajímavěji působí právě výše zmínění Fabrikanti, obestřeni atmosférou plnou prastarých tajemství. S tímto pochopitelně souvisí i řada nových úkolů - ty se opět postaru dělí na skupinu, týkající se bezprostředně hlavního příběhu, a na skupinu úkolů zcela dobrovolných. Hlavně těch druhých zde ale naleznete opravdu mnoho, takže kdo rád hraje na zkušenostní bodíky a snaží se mít svoji postavu pokud možno co nejdokonalejší, ten si jejich plnění jistě dostatečně vychutná. Méně maniakální jedince pak proTES3: Tribunal změnu jistě potěší fakt, že questů dotýkajících se bezprostředně příběhu je méně a zbývá proto dostatek času i na sledování hlavního děje.

Velmi potěšitelné je i to, že autoři konečně dali na časté připomínky hráčů ohledně deníku a mapy, kteréžto propriety původně byly – řekněme si to na rovinu – trošku chaotické. Aktuálně po otevření desek a nahlédnutí do zažloutlých stránek spatříme pouze název toho kterého questu a další detaily k němu jsou uschované. Čekají tiše na své vyvolání pomocí tlačítka myši – nutno dodat, že se tak děje nejen u nových úkolů. Mapa nám prodělala změny pochopitelně taktéž a v současnosti si do ní můžete připisovat i své vlastní poznámky.

Na závěr bych ještě okrajově zmínil nové zbraně a kouzla, které poslouží k obraně před nepřátelsky se tvářícími potvorami (což už je u datadisků samozřejmě také klasika). Nejen hráč, ale i právě zmíněné stvůry však dostaly posily, takže se celkové rozdělení sil vyrovná, ne-li převáží na jednu stranu - např. taková rozzuřená a chtivě slintající horda podzemních goblinů dokáže udělat svoje, pročež diplomacie v takové situaci nejspíše už moc platná nebude.

Celkově je trochu těžké TES III: TRIBUNAL nějak hodnotit, protože se přeci jenom stále bavíme o pouhém datadisku k úspěšné hře. Pro zapřisáhlé fandy série je to povinnost, ale bohužel taková, která suma sumárum zase nepřináší až tolik novinek, aby na první pohled zaujala i ostatní hráče. A protože tento článek píši nejen pro první zmíněnou kategorii, hodnocení jsem dal takové, jaké jsem dal a vy si k němu pár procent navíc můžete ještě připočítat.

The Elder Scrolls III: Tibunal
Výrobce: Betheseda Softworks
Vydavatel: Betheseda Softworks
Distribuce v ČR: Playman
Stáhněte si: screenshoty
Oficiální homepage: homepage
Minimální konfigurace: procesor 500 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 800 MHz, 256 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Povinnost pro příznivce TES III: Morrowind, ale ostatní hráče pravděpodobně moc neosloví - těch novinek zde mohlo být konečně také více.
Hodnocení 65%

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Zabiják bohů je zpátky v plné síle. Recenze řežby God of War

God of War (2018)

Jedna z nejoblíbenějších exkluzivit konzole PlayStation se vrací, nicméně nebýt stejného hlavního hrdiny, ani bychom ji...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Jak svádět ženy? Bizarní hra Super Seducer vás to rozhodně nenaučí

Super Seducer : How to Talk to Girls

Interaktivní film Super Seducer chtěl zábavnou formou naučit nesmělé muže svádět ženy. Jenže výsledkem je příšerná...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

RECENZE: Skvělé Final Fantasy XV ukazuje, jak má vypadat port z konzolí

Final Fantasy XV (PC)

Po více než roce od vydání na konzolích přichází poslední díl oblíbené série japonských RPG i na naše počítače. Dlouhé...



Najdete na iDNES.cz