Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls III: Tribunal - preview

  12:00aktualizováno  5:24
Skvělé RPG Morrowind upoutalo pozornost hráčů na velmi dlouhou dobu. Důvodem je skvělé zpracování, možnost tvorby vlastních plug-inů, uspokojivá míra volnosti, spousta NPC a questů, které čekají na zdárné vyřešení. Datadisk se dal očekávat, není však v tuto chvíli příliš brzy? Dokáže přinést dostatek nových prvků?

TES III: TRIBUNAL
Výrobce: Bethesda Soft.
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: Listopad 2002
homepage

The Elder Scrolls III: TribunalAčkoli od vydání původního The Elder Scrolls III: Morrowind uběhlo pouze několik měsíců, rozhodli se tvůrci, že již dozrál čas pro datadisk, který dostal název Tribunal. Čím vlastně Morrowind uchvátil takové množství hráčů, ať již nových, nebo v sérii The Elder Scrolls zběhlých. Na jazyk se jako první dere spojení "absolutní volnost". I když, ono s tou absolutní volností je to poměrně relativní. Pokud je jí málo a hra je striktně lineární (a také logicky krátká), hráči si stěžují. Dá-li naopak autorský tým lidem přílišnou volnost, cítí se ve velkém světě ztraceni a zoufale hledají alespoň náznak příběhové nitky, které by se mohli zachytit. Z tohoto pohledu byl Morrowind poměrně vybalancovaným kusem softwaru. Našlo se několik jedinců, kterým vadila přílišná rozlehlost, zdlouhavé putování za splněním i toho nejjednoduššího questu a málo atraktivní hlavní dějová linie. Většina hráčů, a příznivci 3D RPG hlavně, si však další dílo Bethesdy nemohli a stále nemohou vynachválit. Svědčí o tom také množství fanouškovských stránek, které nabízejí všechny dostupné informace a soubory, které z Morrowindu dělají, podle mnohých, nejlepší 3D RPG současnosti. A to byl záměr autorů.

Tribunal nijak neovlivní ani nezmění původně nainstalovanou hru. Jako Master File se vedle ní nainstaluje a v podstatě s ní splyne. Pouze se otevřou nové lokace, které jsou nezbytné k vyprávění příběhu datadisku. Konkrétně se jedná o hlavní město Morrowindu Mournhold, jež bylo postavené lidmi z národa Fabrikantů (v původní hře je nebylo možné potkat) na základech starobylého Mournholdu. Druhým městem, které je často zmiňováno v knihách, jež lze najít během putování Morrowindem, je Clockwork City v Sotha Sil. Zpřístupnění těchto dvou lokací má své logické odůvodnění. Dvě výše uvedená města a spolu s nimi ještě Vivec The Elder Scrolls III: Tribunaljsou totiž sídelními městy bohů, jejichž síla nyní slábne a moc tribunálu povážlivě klesá. S jedním členem tribunálu, Vivecem, se hráči měli možnost setkat v originále, a zbývající dva, Almexia a Sotha Sil, je čekají jako podstatná součást příběhu právě v datadisku.

Kromě několika nových lokací a více než padesáti dungeonů však datadisk nepřináší nic převratného. Rozhodně není možné očekávat nová povolání, rasy, kouzla atp. Prostě základní systém zůstal zachován v původním rozsahu, aby jej bylo možné úspěšně spojit s Tribunalem. Díky tomu si datadisk bude moci zahrát (až po instalaci samozřejmě) každý, kdo v Morrowindu dosáhl patřičné úrovně a nebojí se silnějších nepřátel. Mezi jinými na hráče čekají nové rasy goblinů, kteří žili dlouhá léta v podzemí Mournholdu, několik druhů lich lordů a tajemná rasa Fabrikantů, s nimiž nebude vůbec lehké pořízení. Ostatně vyřešení problému s těmito bytostmi je jedním z questů, které v datadisku na hráče čekají.

Ani v této oblasti Bethesda nepřichází s podstatnými změnami. Úkoly se opět dají rozdělit do dvou základních skupin. První skupina questů se týká hlavního příběhu a druhá je tvořena výhradně nepovinnými úkoly. Obě dvě jsou rovnoměrně zastoupeny, čímž se tvůrčí tým vypořádal s problémem, na jakou cílovou skupinu hráčů Morrowind a nyní také datadisk zaměřit. Neskutečné množství často opakujících se nepovinných úkolů, za jejichž splnění hráč dostane spoustu zkušenostních bodů, uspokojí skalní příznivce zatuchlých a rozlehlých dungeonů, neúměrně kratší a co do počtu questů menší hlavní dějová linie zase na dlouhou dobu zabaví hráče preferující příběh.

The Elder Scrolls III: TribunalNa první pohled neviditelnou, ale podstatnou změnou je úprava deníku a mapy. Po mnoha stížnostech a urgencích ze strany hráčů autoři pro datadisk vypracovali nový a přehlednější systém třídění podle názvů questů. V deníků je tedy nyní vidět pouze název a detaily se objeví až po kliknutí. Tímto způsobem naštěstí nebudou zpracovány pouze questy nové, ale dojde k úpravě celého denníku, což ostatně šlo určitě udělat pomocí patche. (Ale to by Bethesda neměla do datadisku co dát... :o) Vítaná je také možnost umísťovat si do mapy své vlastní poznámky, což značně usnadní orientaci v mnohdy nepřehledné 3D krajině.

Na závěr tedy shrnutí. S příchodem datadisku nelze očekávat žádné radikální změny. V podstatě pouze nové lokace, rozlehlejší dungeony, silnější nepřátele, nové zbraně a brnění, upravený deník a zpětnou kompatibilitu s originální hrou. Spokojenější však s novým dobrodružstvím budou ti zkušenější (neboli hardcore) RPG hráči. Přece jenom nových dungeonů je v Tribunalu více než ostatních lokací. Konečný výsledek rychlé práce lidí s Bethesdy uvidíme již zanedlouho, konkrétně v listopadu. Ale i přes několik nepopiratelných vylepšení se nezdá, že by nový datadisk měl způsobit větší rozruch. Uváděné změny a novinky šly přeci jenom řešit pomocí dalších patchů nebo plug-inů.

(pozn. pro majitele XBoxu – Datadisk na XBoxu alespoň v dohledné době nevyjde. Přestože konzole od Microsoftu má harddisk, není možné na něj zapisovat data, která oficiálně neposvětí samotný Microsoft. Rovněž není možné potřebná data k originálu dodat na druhém disku, který by se mohl během hry vyměňovat. Jak jistě víte, při vyjmutí CD se totiž XBox restartuje. )

Autor:


Témata: software, Xbox

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz