Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls III: Tribunal - preview

  12:00aktualizováno  5:24
Skvělé RPG Morrowind upoutalo pozornost hráčů na velmi dlouhou dobu. Důvodem je skvělé zpracování, možnost tvorby vlastních plug-inů, uspokojivá míra volnosti, spousta NPC a questů, které čekají na zdárné vyřešení. Datadisk se dal očekávat, není však v tuto chvíli příliš brzy? Dokáže přinést dostatek nových prvků?

TES III: TRIBUNAL
Výrobce: Bethesda Soft.
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: Listopad 2002
homepage

The Elder Scrolls III: TribunalAčkoli od vydání původního The Elder Scrolls III: Morrowind uběhlo pouze několik měsíců, rozhodli se tvůrci, že již dozrál čas pro datadisk, který dostal název Tribunal. Čím vlastně Morrowind uchvátil takové množství hráčů, ať již nových, nebo v sérii The Elder Scrolls zběhlých. Na jazyk se jako první dere spojení "absolutní volnost". I když, ono s tou absolutní volností je to poměrně relativní. Pokud je jí málo a hra je striktně lineární (a také logicky krátká), hráči si stěžují. Dá-li naopak autorský tým lidem přílišnou volnost, cítí se ve velkém světě ztraceni a zoufale hledají alespoň náznak příběhové nitky, které by se mohli zachytit. Z tohoto pohledu byl Morrowind poměrně vybalancovaným kusem softwaru. Našlo se několik jedinců, kterým vadila přílišná rozlehlost, zdlouhavé putování za splněním i toho nejjednoduššího questu a málo atraktivní hlavní dějová linie. Většina hráčů, a příznivci 3D RPG hlavně, si však další dílo Bethesdy nemohli a stále nemohou vynachválit. Svědčí o tom také množství fanouškovských stránek, které nabízejí všechny dostupné informace a soubory, které z Morrowindu dělají, podle mnohých, nejlepší 3D RPG současnosti. A to byl záměr autorů.

Tribunal nijak neovlivní ani nezmění původně nainstalovanou hru. Jako Master File se vedle ní nainstaluje a v podstatě s ní splyne. Pouze se otevřou nové lokace, které jsou nezbytné k vyprávění příběhu datadisku. Konkrétně se jedná o hlavní město Morrowindu Mournhold, jež bylo postavené lidmi z národa Fabrikantů (v původní hře je nebylo možné potkat) na základech starobylého Mournholdu. Druhým městem, které je často zmiňováno v knihách, jež lze najít během putování Morrowindem, je Clockwork City v Sotha Sil. Zpřístupnění těchto dvou lokací má své logické odůvodnění. Dvě výše uvedená města a spolu s nimi ještě Vivec The Elder Scrolls III: Tribunaljsou totiž sídelními městy bohů, jejichž síla nyní slábne a moc tribunálu povážlivě klesá. S jedním členem tribunálu, Vivecem, se hráči měli možnost setkat v originále, a zbývající dva, Almexia a Sotha Sil, je čekají jako podstatná součást příběhu právě v datadisku.

Kromě několika nových lokací a více než padesáti dungeonů však datadisk nepřináší nic převratného. Rozhodně není možné očekávat nová povolání, rasy, kouzla atp. Prostě základní systém zůstal zachován v původním rozsahu, aby jej bylo možné úspěšně spojit s Tribunalem. Díky tomu si datadisk bude moci zahrát (až po instalaci samozřejmě) každý, kdo v Morrowindu dosáhl patřičné úrovně a nebojí se silnějších nepřátel. Mezi jinými na hráče čekají nové rasy goblinů, kteří žili dlouhá léta v podzemí Mournholdu, několik druhů lich lordů a tajemná rasa Fabrikantů, s nimiž nebude vůbec lehké pořízení. Ostatně vyřešení problému s těmito bytostmi je jedním z questů, které v datadisku na hráče čekají.

Ani v této oblasti Bethesda nepřichází s podstatnými změnami. Úkoly se opět dají rozdělit do dvou základních skupin. První skupina questů se týká hlavního příběhu a druhá je tvořena výhradně nepovinnými úkoly. Obě dvě jsou rovnoměrně zastoupeny, čímž se tvůrčí tým vypořádal s problémem, na jakou cílovou skupinu hráčů Morrowind a nyní také datadisk zaměřit. Neskutečné množství často opakujících se nepovinných úkolů, za jejichž splnění hráč dostane spoustu zkušenostních bodů, uspokojí skalní příznivce zatuchlých a rozlehlých dungeonů, neúměrně kratší a co do počtu questů menší hlavní dějová linie zase na dlouhou dobu zabaví hráče preferující příběh.

The Elder Scrolls III: TribunalNa první pohled neviditelnou, ale podstatnou změnou je úprava deníku a mapy. Po mnoha stížnostech a urgencích ze strany hráčů autoři pro datadisk vypracovali nový a přehlednější systém třídění podle názvů questů. V deníků je tedy nyní vidět pouze název a detaily se objeví až po kliknutí. Tímto způsobem naštěstí nebudou zpracovány pouze questy nové, ale dojde k úpravě celého denníku, což ostatně šlo určitě udělat pomocí patche. (Ale to by Bethesda neměla do datadisku co dát... :o) Vítaná je také možnost umísťovat si do mapy své vlastní poznámky, což značně usnadní orientaci v mnohdy nepřehledné 3D krajině.

Na závěr tedy shrnutí. S příchodem datadisku nelze očekávat žádné radikální změny. V podstatě pouze nové lokace, rozlehlejší dungeony, silnější nepřátele, nové zbraně a brnění, upravený deník a zpětnou kompatibilitu s originální hrou. Spokojenější však s novým dobrodružstvím budou ti zkušenější (neboli hardcore) RPG hráči. Přece jenom nových dungeonů je v Tribunalu více než ostatních lokací. Konečný výsledek rychlé práce lidí s Bethesdy uvidíme již zanedlouho, konkrétně v listopadu. Ale i přes několik nepopiratelných vylepšení se nezdá, že by nový datadisk měl způsobit větší rozruch. Uváděné změny a novinky šly přeci jenom řešit pomocí dalších patchů nebo plug-inů.

(pozn. pro majitele XBoxu – Datadisk na XBoxu alespoň v dohledné době nevyjde. Přestože konzole od Microsoftu má harddisk, není možné na něj zapisovat data, která oficiálně neposvětí samotný Microsoft. Rovněž není možné potřebná data k originálu dodat na druhém disku, který by se mohl během hry vyměňovat. Jak jistě víte, při vyjmutí CD se totiž XBox restartuje. )

Autor:


Témata: software, Xbox


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.