Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Entente - změňte historii

  12:00aktualizováno  3. prosince 2:21
Vrátit se v čase a změnit historii. To si přeje řada z nás, byť se to asi netýká tak úplně prvního velkého konfliktu dvacátého století. Aspoň tuto možnost ale dostaneme v přípravované hře ruského týmu Lesta Games – historické RTS z první světové války, která ponese název The Entente: World War I Battlefield.

THE ENTENTE
Výrobce: Lesta Studios
Vydavatel: Buka
Datum vydání: Q3/2003
homepage
The Entente "Často si přejeme, abychom se mohli vrátit v čase a změnit historii." Tak začíná krátké představení své hry novinářům Ludmila Mazurovová z ruského týmu Lesto Studios. Netřeba snad ani dodávat, že právě jejich připravovaný titul The Entente: World War I Battlefields by měl být tou nejlepší příležitostí to dokázat alespoň v krátké části minulého století – letech 1914 – 18. PR řečičky pokračují: "Stanete se silným, ale zároveň moudrým velitelem armád. Budete vyrábět armády, rozdávat jim rozkazy a bojovat s nepřáteli, abyste změnili Evropu na počátku 20. století." Velká ústa (nechceme-li být vulgární) k tiskovým mluvčím pochopitelně odvěků patří, nicméně odfiltrujeme-li nadnesená prohlášení, zůstane nám poměrně zajímavé, byť mnohokrát použité schéma: mix ekonomické a válečné realtimové strategie z prostředí atraktivního válečného konfliktu.

Hlavním lákadlem by měla být nelineární kampaň, v rámci které se budete moci chopit pomyslného žezla a z cenného kovu vyrobeného podzimního ovoce u armád ruských, francouzských, britských, německých a rakouských. Každá ze stran konfliktu by měla mít své vlastní speciální jednotky. U Rakousko-Uherských vojsk se tak setkáme například s tyrolskými puškaři či husary, Rusům nebudou chybět nezbytní kozáci apod. Co se obyčejných jednotek týče, je to s nimi obtížné. "Jejich počet se totiž neustále zvyšuje, můžete mi věřit, že budou opravdu početné a rozdílné," vysvětluje Ludmila. Konkrétně pak hovoří o pracovnících, vojácích (standardní vojíni, plamenometčíci, chemičtí inženýři, snipeři, kulometčíci…), velitelích, jízdě, The Entente letadlech (špionážní letouny, stíhačky, bombardéry), balónech, lodích (křižníky, bojové lodě…), ponorkách, lehkých i těžkých tancích, dělostřelectvu, howitzerech, protileteckých zbraních, či obrněných vozidlech. Ačkoliv bližší detaily o reálnosti zpracování jednotlivých jednotek známy nejsou, nabídka působí dosti impresivně, obzvláště spojíme-li ji s až neuvěřitelně znějící možností zobrazit boj až 80 000 jednotek na jediné mapě, z nichž 10 000 může být viditelných najednou na obrazovce.

Ačkoliv nebude možné přeživší vojáky přenést i s jejich zkušenostmi do další mise, můžete se těšit na široké možnosti upgradu v rámci jednotlivých map. Velkou roli bude hrát také realisticky zpracovaná morálka jednotek. "Projeví se na ochotě plnit rozkazy. Když bude morálka nízká, některé jednotky mohou třeba odmítnout zaútočit nebo dokonce rovnou utečou z bojiště." Podobně fungují i pozitivní efekty – jednotky s dobrou morálkou útočí rychleji, jsou silnější a více vydrží. Jaké faktory její výši ovlivňují? "Například ekonomický stav národa (špatné zásobování, ubytování apod.), zkušenost vojáků a jejich velitelů, celková situace na frontě a řada dalších…" Když se některé jednotce bude výjimečně dařit, máte možnost její členy povýšit a de facto jim tak povolit větší míru samostatnosti. V obrovské vřavě na bitevním poli nemůžete být všude a nelze se starat o všechny rovným dílem a kontrolovat, zda Franz nedostal o naběračku ovesné kaše více než Jozef, když mezitím Wolfgang vesele nabíhá do perimetru kulometného hnízda. Jednotky se zkušenými veliteli budou samy inteligentně rozhodovat o formacích, pohybu a různých dalších akcích, aniž byste je museli osobně usměrňovat.

The Entente Bavíme se o jednotkách, ale ty se na bitevním poli neobjeví jen tak, jako by spadly z pomyslné višně. Ne, nechci tím naznačit, že je potřeba k jejich výrobě zasadit na dobytých uzemích kvetoucí sady, jde mi o to oslím můstkem se přesunout k problematice ekonomického systému hry. Tak, a je to venku. Tedy: v The Entente budeme těžit (či spíše získávat) šest surovin: jídlo, dřevo, železo, zlato, ropu a elektřinu. Teprve až si zajistíte jejich dostatečný přísun bude možné vyrábět a zásobovat rozsáhlé vojenské sbory.

Nejvíce pyšní jsou v Lesta Studios na "unikátní prvky" své připravované hry. Unique features je často používaná formulace, co přesně ale znamená v tomto případě? "No, je to jedna z prvních RTS postavených na první světové válce. Vetšině lidí se tato doba příliš nelíbí, ale tato válka skutečně změnila staré taktiky a způsoby vedení válečného konfliktu a přišla s úplně novými koncepty. Spojuje staré jednotky (jízdní pluky) a moderní techniku, nechybí ani jednotky typické právě pro ni: plynové jednotky (později zakázány), plamenometčíky nebo vojenské balóny. Je postavena na historicky přesných faktech – jak co se týče kampaní, tak co se týče jednotek. Překvapí vás počtem a variabilitou ovladatelných jednotek. Bude mít skvělou AI – jeden ze základních prvků kvalitní RTS. Ve hře uvidíte realistické vizuální efekty, exploze nebo oheň." K technologické stránce bychom dodali ještě asi tolik: hra bude mixem 2D a 3D (prostředí a terén bude 3D, jednotky a budovy budou 2D sprity), dočkáme se line of sight a realistické fog of war (ach, ty termíny… naši češtináři se obracejí v pomyslných hrobech…). Zatím grafika na obrázcích nevypadá úplně nejlépe, tak jen doufejme, že se to do vydání finální verze ještě výrazně zlepší.

The Entente Zatím jsme ještě vůbec nemluvili o další podstatné části hry: multiplayeru. Některé singlové kampaně si budete moci zahrát i ve více hráčích, a to jak kooperativně, tak i proti sobě. Po síti či Internetu ale půjdou hrát i další módy, jako deathmatch, skirmish či kooperativní mód s nastavitelnými jednotkami. Jedné hry se bude moci zúčastnit 2-8 hráčů. Editor misí ke hře přiložen nebude, jelikož by byl prý příliš složitý, o generátoru náhodých map nepadlo ani slovo, takže v tomto směru se musíme nechat – doufejme, že příjemně – překvapit.

Měli-li bychom preview uzavřít klasickým shrnujícím odstavcem, řekli bychom asi toto: ve třetím kvartálu příštího roku se můžeme těšit na navýsost zajímavou historickou strategii, která navíc konečně zpracuje jiný konflikt, než onu tolikrát znovu a znovu na monitory dotlačenou druhou světovou válku. Amen.

Historické kampaně v The Entente: World War I Battlefields

Následující seznam obsahuje všechny doposud zveřejněné historické kampaně, které se v The Entente objeví, jejich počet by ale rozhodně neměl být konečný.

- The Battles of the Marne (1914)
- Gas attack at the battle of Ypres (1915)
- The Brusilov offensive (1916)
- Battle of Jutland in the North Sea (1916)
- Tanks of the Somme: The First Battle Tanks (1916)
- Battle of Gallipoli (1916)
- Battle of Verdun (1916)

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.