Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Forgotten: It Begins

  12:00aktualizováno  9. července 2001 3:21
Zapomenutý... spousta věcí je zapomenutých. Ať už je to... nebo taky... hmmm... a safra! Nemohu si vzpomenout na co jsem kdysi zapoměl... Ale to je fuk. Chtěl jsem tím jen říct, že v brzké době asi zapomenu i na tuto hru, která si o to koleduje už jen svým názvem. Proč? Protože holt patří mezi ten typ her, na které se po jejím dohrání zrovna dvakrát příjemně nevzpomíná. A na co se nevzpomíná, to upadne do věčného zapomnění. Budiž jí tedy země lehká...
Jedinou světlou stránkou téhle hry je její temná atmosféra
A máme tady novou, tentokráte extrémně krátkou adventuru bez konce... Má někdo zájem?

Komerční adventura? To je skutečně velmi netradiční pojem, se kterým jsme se snad ještě ani nesetkali. Zato v jiných herních odvětvích, převážně mezi akčními a strategickými hrami, jsme už na podobné projekty zvyklí (vzpomeňme... nebo raději zapomeňme třeba na sérii strategických her Battleground). Z počítačových her se za posledních pár let stal ohromný byznys a nejdůležitější prioritou většiny developerů a distributorů jsou finanční zisky. Tomu se sice nelze divit, ale na druhou stranu... nic se nemá přehánět. Když před časem vycházelo nepřeberné množství bezduchých realtimeových strategií, říkal jsem si "Ještě že takováto komerce nemá šanci postihnout adventury". A vidíte, už je to tady...

The Forgotten: It Begins je první část plánované sedmidílné hororové série. To samozřejmě ještě samo o sobě neznamená, že se jedná o špatnou hru nebo nekalý záměr autorů tahat z lidí peníze. Herní výhled docela slušně ořezaný Problém je ale ukryt v tom, že jednotlivé díly na sebe budou přímo navazovat a hráč, který hodlá přijít celé záhadě na kloub, si tedy bude muset koupit všech 7 dílů. A tohle už považuji za podlý tah autorů, který má zjevně jediný cíl - vytřískat z jednoho projektu sedmkrát větší zisky. Kdyby alespoň tahle hra byla zábavná a rozsáhlá, dalo by se snad trochu přimhouřit oko. Ale myslíte že je? Kdepak! The Forgotten: It Begins je snad vůbec nejkratší hrou jakou jsem kdy hrál... no, možná Tajemství Oslího Ostrova je ještě o něco málo kratší :-). Rozsáhlost ale není zdaleka jediným negativem této rozporuplné hry...

Potíž je v tom, že už samotná kostra příběhu není nijak oslnivá, což rozhodně nehovoří ve prospěch příštích šesti dílů. O co tedy v The Forgottenu jede: V roli téměř neznámého individua se objevíte v opuštěné pracovně svého přítele Richarda, který se intenzivně zajímá o intrikánský spolek "Sběratelů" magických karet. Těžko říci, co se mu podařilo vyčmuchat, ale asi to muselo být dost důležité. Richard totiž beze stopy zmizel a zanechal za sebou jen několik poznámek a dopisů určeným právě vám. Je tedy nad slunce jasnější, že vaším úkolem bude Richarda najít a spolek "Sběratelů" zlikvidovat.

Jak je vidět, i hotely mají své soukromé mučírny

Naprostá většina hry je situována do opuštěného hotelu, kam se z Richardovy pracovny dostanete. Bohužel, přestože má hotel více než 10 pater, vy navštívíte jen dvě z nich plus přízemí a půdu - celkem zhruba 15 místností, což je, jak sami jistě uznáte, extrémně málo. Temnému a opuštěnému hotelovému prostředí ale nelze upřít přitažlivou a působivou atmosféru. Ta je asi nejsilnější stránkou celé hry a taky jediným faktorem, který vás u téhle gamesky dokáže udržet. Co je vám ale naplat působivá atmosféra, když po necelých pěti hodinkách pohodového hraní budete mít před sebou závěrečné titulky. Polovinu sebraných předmětů jste ani neměli možnost nikde použít a je tu konec... Jestli si autoři mysleli, že budu víc než půl roku dychtivě čekat, abych si šel koupit druhý díl, tak jsou na velkém omylu. Kdyby před časem něco podobného udělal Železný na Nově s Esmeraldou, moje máti by ho asi za to šla osobně vykastrovat...

Když už tedy hra ztrácí na svém konceptu a na rozsáhlosti, měla by alespoň získat na technickém zpracování. Obvykle to tak bývá, ale i zde je The Forgotten výjimkou. Nepříjemně překvapeni budete hned po spuštění hry, respektive ve chvíli, kdy se seznámíte s nepohledným a zastarale zpracovaným 360 stupňovým interfacem. Sakra. Zase jim neteče čistá voda Jsem ochoten překousnout to, že je okno s herním výhledem mírně zmenšené, i to, že jste při vertikálním otáčení setsakramentsky omezováni. Co mě však přivodilo doslova šok, to byly přesuny z jedné lokace na druhou. Místo nějaké plynulé animace pohybu kamery jste zde svědky nehezkého přibližování herního výhledu, kdy si někteří z nás vzpomenou jak kdysi vypadala VGA v 320x200. Po této hrůze už následuje klasický skokový přesun na druhou lokaci. Tahle věc má jedinou výhodu, a to že se dá v nastavení hry vypnout.

Grafické zpracování bohužel taktéž nijak nevyniká. Statické obrazovky sice vypadají docela hezky, ovšem lokace, na kterých se lze otáčet, jsou velmi neostré a někdy i nepřehledné. Animací si ve hře až na výjimky (mezi které patří například efektně tancující kostlivec) moc neužijete. Průměrná je i hudba a zvukové efekty, které navíc neuvěřitelně šumí a jsou velmi nekvalitní. A dabing? Veškerý žádný, protože během hry nepotkáte ani živáčka a všechny informace tedy budete muset vstřebat z nalezených papírových útržků s mnohdy nečitelným rukopisem.

Ani luxusní zařízení pokojů mě nepřinutí téhle hře zvýšit hodnocení :-)

Z toho, co jsem doposud o prvním díle The Forgottenu napsal, vyplývá, že je to vyloženě špatná hra. Jenže tohle není zase tak úplně pravda. Nemohu říci, že bych se při hraní nebavil nebo vyloženě nudil. Jak už jsem uvedl, hra má docela efektní atmosféru, která na hráče určitě silně zapůsobí a nějaké ty kladné pocity v něm přeci jen zanechá. Ale je nutné uznat, že v tomto případě negativa jednoznačně vítězí nad pozitivy - o tom není pochyb. Osobně jsem zvědavý k jakým změnám dojde v příštím díle (nazvaném "The Collection"), na kterém už několik měsíců společnost Ransom Interactive intenzivně pracuje a který má být o něco obtížnější a mnohem zajímavější. Dost možná, ale co rozsáhlost? Jestli na tom budou ostatní díly podobně jako "It Begins", tak dají dohromady celek o rozsáhlosti srovnatelné například s Gabrielem Knightem 3. A teď počítejte se mnou: vynikající GK3 stojí 50 Dolarů a průměrný The Forgotten 7x20 Dolarů - to je skoro trojnásobná cena v neprospěch The Forgottenu a jasně ukazuje, že o nic jiného než o peníze tady nejde. A co když to autoři třeba po čtvrtém dílu zabalí a konce se stejně nikdy nedočkáme? Kdepak. Téhle sérii nevěštím dobrou budoucnost a doporučit ji mohu pouze opravdovým hororovým fanatikům, kterým nebude vadit, že do ní vrazí trojnásobek ceny jiné mnohem kvalitnější hry.

The Forgotten: It Begins
Výrobce: Ransom Interactive
Distributor: Dreamcatcher Interactive
Minimální konfigurace: Pentium 133, 16 MB RAM, 8xCD-ROM
Doporučená konfigurace: Pentium 166, 32 MB RAM, 16xCD-ROM
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: I mezi adventurami se najdou nějaké méně vydařené kousky. The Forgotten je přímo ukázkovým příkladem.
Hodnocení 45%

Autor:


Témata: dabing, Zisk


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Hearthstone: Knights of the Frozen Throne patří k těm nejzábavnějším expanzím

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.